Page 86 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 86

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ


























                            τη δεκαετία μετά το 2050. Αυτό, όπως είναι αναμε-  με το κομμάτι της ζήτησης, αυτή θα παραμένει αυξα-
                            νόμενο, θα επηρεάσει και τη ναυτιλία, καθώς είναι ο   νόμενη για τα επόμενα χρόνια, καθώς υπάρχει στενή
                            βασικός πυλώνας του παγκόσμιου εμπορίου.  συσχέτιση της ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας
                            Με αυτή την εισαγωγή, θα ήθελα να τονίσω ότι το   με την αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου.
                            ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μπορεί να δημιουρ-  Ο πιο σημαντικός παράγοντας είναι και θα παραμεί-
                            γήσει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα   νει η Κίνα, καθώς σχεδόν το 40% των παγκόσμιων
                            είναι η δυνατότητα ανάπτυξης και εφαρμογής νέων   εξαγωγών ξηρού φορτίου καταλήγουν σε κινεζικά
                            τεχνολογιών, που θα βελτιώνουν ή και θα μηδενί-  λιμάνια. Από τα μέσα του 2021, η χώρα επιβράδυνε
                            ζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενός βαποριού.   σημαντικά την οικονομία της, λόγω της στρατηγικής
                            Με την πληθώρα έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού  μηδενικής ανοχής σε κρούσματα κορονοϊού, μια πολι-
                            στον τομέα αυτόν στη χώρα μας και την επένδυση   τική που οδήγησε σε αλλεπάλληλα λοκντάουν. Αυτό
                            σε έρευνα και ανάπτυξη, τότε τα ελληνικά ναυπηγεία   δείχνει να διαφοροποιείται τους τελευταίους μήνες,
                            θα είναι σε θέση ισχύος απέναντι στα ναυπηγεία της   καθώς πολλά μέτρα αποσύρονται, ενώ η ρητορική
                            ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου και όχι μόνο.  της κινεζικής ηγεσίας έχει αλλάξει όσον αφορά τη
                                                                     σημαντικότητα της απειλής του ιού. Επιπρόσθετα,
                            â      Είστε αισιόδοξος για το μέλλον της ναυ-  η χώρα στοχεύει να αναπτύξει την οικονομία της με
                                   λαγοράς χύδην ξηρού φορτίου; Ποιες  ρυθμό περίπου 5% το επόμενο έτος, κάτι το οποίο
                                   παράμετροι βλέπετε να οδηγούν ή έστω   αναμένεται να αυξήσει τις ανάγκες της για εισαγωγή
                                   να έχουν σημαντική επίπτωση στη  πρώτων υλών.
                                   ζήτηση για το 2023;               Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας είναι η παγκό-
                            Ως Star Bulk είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον της   σμια ενεργειακή κρίση ως αποτέλεσμα του πολέμου
                            ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου τα επόμενα χρό-  στην Ουκρανία και τα εμπάργκο που έχουν επιβληθεί
                            νια, καθώς περιμένουμε το ισοζύγιο προσφοράς και   σε ρωσικά ενεργειακά αγαθά. Αυτή η εξέλιξη προ-
                            ζήτησης να είναι θετικό. Όσον αφορά την προσφορά,   καλεί μια αναδιανομή των εμπορικών διαδρομών,
                            τα υπό ναυπήγηση πλοία ξηρού φορτίου είναι στο  καθώς η προμήθεια πρώτων υλών που εισήγαγε για
                            χαμηλότερο ιστορικά ποσοστό σε σχέση με το σύνολο   παράδειγμα η Ευρώπη από τη Ρωσία τώρα πρέπει να
                            του ενεργού στόλου. Επιπρόσθετα, το 2023 τίθενται   γίνει από πολύ πιο μακρινές χώρες προέλευσης, όπως
                            σε εφαρμογή οι κανονισμοί EEXI και CII, που αφο-  η Αυστραλία ή η αμερικανική ήπειρος. Αντίστοιχα οι
                            ρούν την περιβαλλοντική απόδοση του βαποριού σε   ρωσικές πρώτες ύλες διοχετεύονται σε χώρες όπως
                            σχέση με την παραγωγή ρύπων και αναμένεται να   η Ινδία και η Κίνα. Αυτή η αναδιανομή των εμπορικών
                            περιορίσουν την ταχύτητα των παλαιότερων και μη   διαδρομών είναι θετική για την αγορά ξηρού φορτίου,
                            τεχνολογικά εξελιγμένων βαποριών.        καθώς είναι μια έμμεση αύξηση της ζήτησης.
                            Τα ανωτέρω σηματοδοτούν πως η προσφορά του στό-
                            λου θα επιβραδυνθεί την επόμενη τριετία, ενώ ταυτό-  ã  Ποιοι λόγοι οδηγούν μια διαχειρίστρια
                            χρονα η μέση ηλικία του θα αυξάνεται, δημιουργώ-  εταιρεία στη στρατηγική διαφοροποίηση
                            ντας μεγαλύτερες ανάγκες ανανέωσης, συντήρησης   του στόλου; Ποιοι παράγοντες και ποιες
                            και μειούμενη περιβαλλοντική απόδοση. Πιστεύουμε   προτεραιότητες οδήγησαν στη διαφορο-
                            ότι οι παραγγελίες βαποριών θα συνεχίσουν να είναι   ποίηση του στόλου που διαχειρίζεται η
                            περιορισμένες τα επόμενα χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή   Star Βulk αποκλειστικά με βάση το μέγε-
                            κοινότητα βρίσκεται σε καθεστώς αναμονής για τον   θος και όχι τον τύπο πλοίου;
                            τύπο του καυσίμου που θα είναι συμβατό με τους   Όραμά μας είναι η Star Bulk να αποτελέσει μια εται-
                            περιβαλλοντικούς κανόνες πέραν του 2030. Σε σχέση   ρεία-πλατφόρμα για τη συγκέντρωση των εταιρειών


         86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91