Page 85 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 85

Στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, το «Star Cleo» της Star Bulk έδεσε στα Ναυπηγεία
            Ελευσίνας, σηματοδοτώντας τη νέα σελίδα των ναυπηγείων. Ο κ. Πέτρος Παππάς, στη συνέ-
            ντευξή του στα Ναυτικά Χρονικά, αναλύει τους λόγους για τους οποίους επιλέγει τα ελλη-
            νικά ναυπηγεία για τις επισκευές πλοίων, ενώ αναφέρεται και στις προοπτικές της ναυλα-
            γοράς των χύδην ξηρών φορτίων. Ακόμη, συζητά για το πράσινο μέλλον της ναυτιλίας
            και για τις προϋποθέσεις που θα καταστήσουν ανταγωνιστικό το ελληνικό νηολόγιο.




                                  ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ


                                  ΓΙΑ ΤΗ



                                  ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ


                                  ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ



                                  ΕΙΝΑΙ ΕΥΟΙΩΝΕΣ








            Συνέντευξη του       Ö        Το «Star Cleo» ήταν το πρώτο πλοίο   με πολλές διελεύσεις πλοίων. Εφόσον τα ελληνικά
            Πέτρου Παππά,                 που δεξαμενίστηκε στα Ναυπηγεία   ναυπηγεία μπορέσουν να πληρούν τις προδιαγρα-
            CEO της Star Bulk,
                                          Ελευσίνας, αμέσως μετά την κατά-  φές και να παρέχουν ποιότητα στις υπηρεσίες
            στον Χάρη Παππά               θεση του σχεδίου εξυγίανσης των  τους, τότε θεωρώ ότι θα δώσει μια πολύ σημαντική
                                          ναυπηγείων  από τη  διοίκηση της  εναλλακτική στους Έλληνες πλοιοκτήτες να κάνουν
                                          ONEX στο αρμόδιο δικαστήριο. Αποτε-  τους δεξαμενισμούς των πλοίων τους, την οποία
                                          λεί η συγκεκριμένη κίνηση ψήφο εμπι-  θεωρώ και εκτιμώ ότι θα την εκμεταλλευτούν σε
                                          στοσύνης της Star Βulk στα ελληνικά   μεγάλο βαθμό, όπως κάνουμε και εμείς.
                                          ναυπηγεία; Ποια οφέλη μπορεί, κατά   Ένα ακόμα σημαντικό όφελος της αναβίωσης του
                                          τη γνώμη σας, να παράσχει η αναβί-  κλάδου στην Ελλάδα είναι η διατήρηση της ναυ-
                                          ωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας στην   πηγοεπισκευαστικής τεχνογνωσίας.
                                          ελληνική ναυτιλία;
                                   Δεν είναι η πρώτη φορά που η Star Bulk συνεργά- á  Βλέπετε πως τα ελληνικά ναυπηγεία
                                   ζεται με ελληνικά ναυπηγεία για τον δεξαμενισμό   μπορούν να είναι ανταγωνιστικά απέ-
                                   των πλοίων της, καθώς έχουν δεξαμενιστεί πάνω   ναντι στις γιάρδες της Μεσογείου και,
                                   από δεκαπέντε δικά μας πλοία στα ναυπηγεία της   εάν ναι, σε ποιους τομείς; Εκτιμάτε
                                   Σύρου από τότε που ανέλαβε η ΟΝΕΧ.             πως υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια
                                   Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που γίνεται επέ-  ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευής στη
                                   κταση των δραστηριοτήτων της ΟΝΕΧ στην Ελευ-   χώρα;
                                   σίνα, μια κίνηση που θα μεγαλώσει τις επιχειρη-  Σαφώς και μπορούν να είναι ανταγωνιστικά. Η
                                   σιακές της δυνατότητες, και αποτελεί σαφέστατα   πλεονεκτική θέση της Ελλάδας στη Μεσόγειο και
                                   μια ψήφο εμπιστοσύνης από τη Star Bulk προς τα   η ανταγωνιστική σχέση ποιότητας-τιμής έναντι
                                   ελληνικά ναυπηγεία και τη στήριξή μας προς αυτόν   κάποιων άλλων χωρών μπορεί να αποτελέσει μία
                                   τον κλάδο στη χώρα μας.                ακόμα καλή λύση στη Μεσόγειο για επισκευές
                                   Ευχόμαστε η αναβίωση των ναυπηγείων της Ελευ-  πλοίων, μια λύση την οποία η Μεσόγειος χρειά-
                                   σίνας να είναι η βάση για περαιτέρω επενδύσεις σε   ζεται.
                                   αυτόν τον τομέα, καθώς οι προοπτικές τα επόμενα   Η παγκόσμια οικονομία είναι σε μια μεταβατική
                                   χρόνια είναι αρκετά ευοίωνες.          περίοδο, καθώς τα επόμενα χρόνια θα γίνουν
                                   Η Μεσόγειος, και λόγω της διώρυγας του Σουέζ,   συντονισμένες προσπάθειες έτσι ώστε να φτά-
                                   αποτελεί μια σημαντική περιοχή για τη ναυτιλία  σουμε να έχουμε μια οικονομία μηδενικών ρύπων


                                                                                                             85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90