Page 79 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 79
ΝΆΎΤΙΛΙΆ ΓΡΆΜΜΩΝ: ΜΕΙΩΣΗ
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΆΣ ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΤΩΣΗΣ
ΤΩΝ ΝΆΎΛΩΝ
Τελείως διαφορετική ήταν το 2022 η εικόνα
σε σχέση με το 2021 για την αγορά των
containerships, καθώς η εκρηκτική ναυλαγορά
έδωσε τη θέση της σε πτώση της ζήτησης και
κατά συνέπεια των ναύλων.
Εν μέσω αυτών των συνθηκών, αναλυτές εκτιμούν
ότι οι liner εταιρείες θα προβούν σε μείωση της
χωρητικότητας μέσω της ακύρωσης δρομολογίων
(blank sailings) στις αρχές του 2023 και ενόψει
του Νέου Κινεζικού Έτους, περιόδου μειωμένης
οικονομικής δραστηριότητας στην Κίνα. Στόχος
είναι η εξισορρόπηση ζήτησης και προσφοράς.
Σε σχετική ενημέρωση μάλιστα ο Jeremy Nixon,
CEO της One Network Express, ανέφερε ότι οι
κινεζικές βιομηχανίες θα είναι κλειστές για τέσ-
σερις ή πέντε εβδομάδες τον Ιανουάριο και τον
Φεβρουάριο, και στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία του
θα μειώσει τη χωρητικότητά της κατά περίπου
50% σε ορισμένες τακτικές γραμμές, ενώ η κανο-
νικότητα θα επανέλθει κατά τον Μάρτιο. Συνήθως
η ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων
είναι μεγάλη πριν από τις διακοπές, ενώ οι liner
εταιρείες μειώνουν τη δραστηριότητά τους αρκε-
τές εβδομάδες κατά τη διάρκεια και μετά το Νέο
Κινεζικό Έτος.
Η Alphaliner, στις αρχές Δεκεμβρίου, έκανε λόγο
για 1,4 εκατ. TEUs ή 261 που παρέμεναν ανενεργά,
αριθμός που αντιστοιχεί σε κατάτι λιγότερο από το
5% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Σύμφωνα με
αναλυτές της αγοράς, το α΄ τρίμηνο η «ανενεργή»
χωρητικότητα θα ξεπεράσει τα 2 εκατ. TEUs.
H Sea-Intelligence σε έκθεσή της σημειώνει
ότι το 2020 το Νέο Κινεζικό Έτος παρατάθηκε
λόγω της πανδημίας, ενώ τόσο το 2021 όσο και
το 2022 οι εταιρείες τακτικών γραμμών διατήρη-
σαν σε υψηλά επίπεδα τη χωρητικότητα εν μέσω
αυξημένης ζήτησης. «Δεδομένου ότι η αύξηση
της ζήτησης έχει μείνει πλέον στάσιμη και οι ναύ-
λοι εξακολουθούν να πέφτουν, θα ήταν λογικό οι
εταιρείες να μειώσουν την πρόσθετη χωρητικό-
τητα κατά τη διάρκεια του Νέου Κινεζικού Έτους
2023».
ΠΩΣ ΚΆΙ ΓΙΆΤΙ ΤΟ ΚΕΡΆΣ
ΤΗΣ ΆΦΡΙΚΗΣ ΆΠΟΤΕΛΕΙ ΚΆΙ ΠΆΛΙ
ΤΟ ΜΗΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΙΔΟΣ ΓΙΆ ΤΟΎΣ
ΠΡΩΤΆΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΝΆΎΤΙΛΙΆΣ
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο, η
στρατηγική επένδυση της DΡ World στον λιμένα
της Mπερμπέρα στη Σομαλιλάνδη πιθανώς να
αλλάξει τις ισορροπίες στην ευρύτερη περιοχή.
Η DP World, με έδρα το Ντουμπάι, επεκτείνει
τις δραστηριότητές της σε όλη την Αφρική και,
με μια κίνηση-ματ στη Σομαλιλάνδη, προσβλέ-
79