Page 76 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 76
ΕΝ ΠΛΩ
ΤΟ ΠΆΡΆΔΟΞΟ ΤΟΎ CII Προκειμένου μια εταιρεία να πετύχει την
Σε ρυθμούς CII κινείται εδώ και λίγες επιθυμητή βαθμολογία, δηλαδή C και πάνω,
ημέρες η ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ο μπορεί να ακολουθήσει τη στρατηγική αξι-
νέος κανονισμός τέθηκε σε ισχύ από την 1η οποίησης πλοίων μεγαλύτερης ηλικίας και
Ιανουαρίου. Ο Carbon Intensity Indicator, παλαιότερης τεχνολογίας σε routes μεγά-
που έχει αποτελέσει αντικείμενο σκληρής λων αποστάσεων, όπου η βελτιστοποίηση
κριτικής από πλοιοκτήτες και ναυλωτές είναι ευκολότερη. Την ίδια ώρα, να αξιο-
ανεξαιρέτως, προκαλεί νέους πονοκεφά- ποιεί σύγχρονα και ενεργειακά αποδοτικά
λους για τη ναυτιλία λόγω του υπολογισμού πλοία σε μικρές διαδρομές με πολλές στά-
του. Μάλιστα, οι σκόπελοι που δημιουργεί σεις. Η στρατηγική αυτή μπορεί να οδηγή-
για συγκεκριμένους κλάδους ενδέχεται σει στην επίτευξη επιθυμητής βαθμολογίας,
να οδηγήσουν σε αύξηση των εκπομπών με το τίμημα της ανόδου των εκπομπών
αερίων του θερμοκηπίου αντί για μείωση. που εκλύονται. Μάλιστα, είναι η ακριβώς
Το συγκεκριμένο σενάριο εξετάζει η ναυ- αντίθετη στρατηγική από εκείνη που χρη-
τιλιακή Stolt-Nielsen, που δραστηριοποι- σιμοποιείται σήμερα για να μειωθούν οι
είται και στα chemical tankers, τα οποία εκπομπές, υπογραμμίζεται στην ανακοί-
υποστηρίζεται σε σχετική ανακοίνωση πως νωση της Stolt Tankers.
θα επηρεαστούν δριμύτατα από τον CII.
«Η βαθμολογία του CII δεν αφορά τις από- ΝΆΎΠΗΓΕΙΆ: ΤΟ ΣΤΕΜΜΆ
λυτες εκπομπές ενός πλοίου ή την αποδο- ΣΤΟΎΣ ΚΙΝΕΖΟΎΣ ΤΟ 2022
τικότητά του: σχετίζεται με τα ναυτικά μίλια Στην κορυφή του κόσμου βρέθηκαν τα κινε-
που διανύει και μεταβάλλεται βάσει της λει- ζικά ναυπηγεία το 2022, καθώς εξασφά-
τουργίας του αλλά και του trade pattern λισαν υψηλότερο όγκο παραγγελιών έναντι
του», εξηγεί ο Gabriel Poritz, Business των νοτιοκορεατικών και των ιαπωνικών.
Partner Sustainability & Decarbonisation Σύμφωνα με δημοσιεύματα που επικαλού-
της Stolt Tankers. «Συνεπώς, τα ταξίδια νται δεδομένα του ναυλομεσιτικού οίκου
κενού φορτίου, η μείωση της ταχύτητας Clarksons, τα κινεζικά ναυπηγεία εξα-
και η βελτιστοποίηση των συνθηκών σε σφάλισαν το 49% των παραγγελιών που
κύτος, προπέλα και μηχανή βοηθούν στην τοποθετήθηκαν εντός του 2022 σε όρους
επίτευξη μιας καλής βαθμολογίας, ενώ η χωρητικότητας.
παρατεταμένη παραμονή σε λιμένες έχει Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της Κίνας εξα-
αρνητικό αντίκτυπο». σφάλισαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση
Η λογική «περισσότερα μίλια, λιγότερο καύ- πλοίων αντισταθμισμένης ολικής χωρητι-
σιμο» πράγματι θα βελτιώσει τη βαθμολογία κότητας (CGT) που αθροιστικά άγγιξε τα
CII του πλοίου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυ- 20,34 εκατ. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα
ασμό με λοιπές λεπτομέρειες, δημιουργούν νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, με παραγγελίες
την εντύπωση ότι ο δείκτης έχει σχεδιαστεί πλοίων 15,64 CGTs.
στη σωστή βάση. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η
«Το μοτίβο πλεύσης ενός chemical parcel China State Shipbuilding Corporation,
tanker», σχολιάζει η Maren Schroeder, ο κινεζικός κολοσσός ναυπήγησης υπό
Managing Director της Stolt Tankers, την ομπρέλα του οποίου βρίσκονται δεκά-
«είναι αρκετά πιο περίπλοκο σε σύγκριση δες ναυπηγεία στην Κίνα, ανακοίνωσε ότι
με τα product ή τα oil tankers και το γεγο- παρέδωσε 209 πλοία το 2022, συνολικής
νός αυτό δεν έχει ληφθεί υπόψη στον CII χωρητικότητας 14,06 εκατ. dwt.
επί του παρόντος».
Τα chemical tankers μπορεί να μεταφέ- ΣΤΟ ΣΤΟΧΆΣΤΡΟ ΚΆΙ ΠΆΛΙ
ρουν κατά μέσο όρο έως και 10-12 φορτία ΟΙ ΆΚΆΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΎ
και συνεπώς τα chemical parcel tankers ΝΆΎΤΙΚΟΎ ΤΩΝ ΦΙΛΙΠΠΙΝΩΝ
μπορεί να περνούν το 55% του χρόνου ΆΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ
ενός ταξιδιού σε λιμένες, σε διάφορους Την επόμενη μέρα για θέματα απασχό-
τερματικούς, προκειμένου να φορτώσουν λησης και αναγνώρισης διπλωμάτων και
και να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά πιστοποιητικών ναυτικών μέλλει να χαράξει
τους. η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τη θέση που
Παράλληλα, ο δείκτης δεν λαμβάνει υπόψη ενδέχεται να λάβει σε ένα επίκαιρο θέμα
συμβάντα τα οποία είναι εκτός του ελέγχου που συχνά πυκνά απασχολεί τα αρμόδια
του ιδιοκτήτη, όπως οι δυσμενείς καιρικές όργανα στις Βρυξέλλες.
συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, δημοσίευμα του γερ-
76