Page 32 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 32

ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ
































             Η θαλάσσια
            μεταφορά δεν
            είναι απλώς
           μια οικονομική
           δραστηριότητα,
          αλλά και βασικός
            συντελεστής
          στην πρόοδο της      προσδοκούμε στην αναγέννηση του ναυπηγοεπι-  Προβληματιζόμενοι από ατυχήματα σε φυσητή-
           ανθρωπότητας.       σκευαστικού κλάδου. Εκτός των δεξαμενισμών,   ρες από συγκρούσεις με πλοία στην ελληνική
           Στο μέρος που       των επισκευών και των εργασιών συντήρησης σε   τάφρο, εισηγηθήκαμε την έκδοση αγγελιών προς
          της αναλογεί, η      εμπορικά πλοία, αναμένουμε δραστηριοποίηση   ναυτιλλομένους από την Υδρογραφική Υπηρεσία,
         ελληνική ναυτιλία     σε τομείς όπως η εγκατάσταση μηχανημάτων και   οι οποίες εκδόθηκαν τον Φεβρουάριο του 2021.
           δικαιούται τον      εξοπλισμού για φιλικότερα προς το περιβάλλον  Παρακολουθούμε την εξέλιξη σε συνεργασία με
             έπαινο και        καύσιμα, π.χ. δεξαμενές ΥΦΑ, scrubbers CO₂,  την Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου
            συνεχίζει να       μετατροπές, καθώς και στην ανακαίνιση χώρων   Περιβάλλοντος (HELMEPA) και προωθούμε την
          εξελίσσεται και      ενδιαίτησης κρουαζιερόπλοιων. Ευελπιστούμε  εφαρμογή των προληπτικών αυτών μέτρων και
          να προσαρμόζεται     ότι σημαντικό μέρος του προγράμματος ανανέω-  από άλλες εταιρείες.
             στις νέες         σης του ακτοπλοϊκού στόλου θα εκτελεστεί στην
             συνθήκες.         Ελλάδα.                                 Πώς θα ήταν ο κόσμος εάν η παγκόσμια ναυτιλία
                                                                       δεν είχε επιτύχει να προσφέρει αποτελεσματικές,
                               Πιθανολογώ ότι άλλοι αρθρογράφοι αυτού του  συνεπείς και οικονομικές θαλάσσιες μεταφορές;
                               τεύχους θα εκθέσουν τις απόψεις τους και τους   Πόσοι, σε στερημένες περιοχές του πλανήτη, θα
                               προβληματισμούς τους για το CII. Το θέμα έχει   στερούντο την τροφή, την ένδυση, τον απαραί-
                               αναλυθεί εκτενώς και απομένει να διαπιστώσουμε   τητο για τη διαβίωση εξοπλισμό; Αλλά και στον
                               τη λειτουργικότητα ή μη αυτής της διαδικασίας   ανεπτυγμένο κόσμο, πώς βελτιώθηκε η ζωή δισε-
                               και να μετρηθεί η αποτελεσματικότητά της.   κατομμυρίων ανθρώπων; Το 1970 μεταφέρθηκαν
                                                                       διά θαλάσσης 2.605 εκατ. τόνοι προϊόντων κάθε
                               Η διατήρηση και η εξέλιξη της ναυτικής παρά-  είδους. Το 2019, ο όγκος ξεπέρασε τους 11.076
                               δοσης συνδέονται άμεσα με την ύπαρξή μας ως   εκατ. τόνους.
                               ναυτικού έθνους. Η επαφή με τη θάλασσα και
                               το σκάφος είναι η αρχή της αλυσίδας της ναυ-  Η θαλάσσια μεταφορά δεν είναι απλώς μια
                               τοσύνης, θεμελιώδους εθνικού χαρακτηριστικού,   οικονομική δραστηριότητα, αλλά και βασικός
                               που συνέβαλε διαχρονικά στην επιβίωση και στην   συντελεστής στην πρόοδο της ανθρωπότητας.
                               εξέλιξη του ελληνισμού. Σε συνεργασία με την   Στο μέρος που της αναλογεί, η ελληνική ναυτιλία
                               πολιτεία και άλλους φορείς, το ΝΕΕ φιλοδοξεί  δικαιούται τον έπαινο και συνεχίζει να εξελίσσε-
                               να προωθήσει στοχευμένες δράσεις και να προ-  ται και να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες.
                               καλέσει το ενδιαφέρον των νέων μας.     Καλή χρονιά, καλές θάλασσες και λιγότερους
                                                                       ρύπους!


         32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37