Page 27 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 27

O ΠΕΙΡΑΙΑΣ

                                 ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ

                                 ΝΑ ΕΙΝΑΙ

                                 ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ














            του                  Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτι-  γαλάζια οικονομία, ο Πειραιάς απέδειξε ότι αντέχει.
            υφυπουργού Ναυτιλίας    κής, από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησης της   Συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος των οικονομι-
            και Νησιωτικής Πολιτι-  χώρας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, προχωρά με   κών και κοινωνικών δραστηριοτήτων που αφορούν
            κής, βουλευτή ΝΔ
            Α΄ Πειραιώς και Νήσων,    συνέπεια στην υλοποίηση των δεσμεύσεών  του  τη γαλάζια οικονομία και, κατά συνέπεια, είναι ο
            Κώστα Κατσαφάδου     απέναντι στους πολίτες. Από την άλλη, ο Πειραιάς   υποδοχέας και ο επιταχυντής των αλλαγών που
                                 και η ελληνική ναυτιλία κατέχουν ηγετική θέση  φέρνουν η τεχνολογική πρόοδος και οι οικονομικές
                                 παγκοσμίως. Το λιμάνι του Πειραιά είναι παγκό-  εξελίξεις. Ακόμα και ο ερχομός του μετρό στην
                                 σμιος παίκτης στη διακίνηση εμπορευματοκιβω-  πόλη του Πειραιά θα ενισχύσει τις προσπάθειες
                                 τίων, ενώ αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι κρουα-  της ανάπτυξης.
                                 ζιέρας της ανατολικής Μεσογείου και ένα από τα   Γι’ αυτό και πιστεύω ότι, μέσα σε αυτό το ρευστό
                                 μεγαλύτερα λιμάνια κρουαζιέρας στην Ευρώπη.  και εξελισσόμενο περιβάλλον, ο Πειραιάς και μπορεί
                                 Ο Πειραιάς αποτελεί έναν τόπο με πολλές μεγά-  και πρέπει να είναι πρωταγωνιστής.
                                 λες ευκαιρίες, όπου συναντώνται δύο σημαντικά   Παράλληλα, η κυβέρνησή μας συνεχίζει και προ-
                                 σημεία της παγκόσμιας αλυσίδας αξίας: ο ελλη-  χωρά μεταξύ άλλων: 
                                 νικός εφοπλισμός και το «One Belt One Road»,   •   Στην ενίσχυση της ασφάλειας και της προστα-
                                 ο νέος δρόμος του μεταξιού, όπου η μεγαλύτερη   σίας στον θαλάσσιο χώρο και στη διαφύλαξη
                                 εξαγωγική βιομηχανία, η Κίνα, έχει επιλέξει τον   των θαλάσσιων συνόρων της χώρας.
                                 Πειραιά ως το σημείο που συναντά τον μεγαλύτερό   •   Στην αξιοποίηση των αναπτυξιακών προοπτι-
                                 της πελάτη, την Ευρωπαϊκή Ένωση.            κών των νησιών μας και στην ανάληψη ειδικής
                                 Από κοντά και η στήριξη της κυβέρνησης στα ναυ-  μέριμνας για την οικονομική, κοινωνική και
                                 πηγεία, που επιστρέφουν δημιουργώντας θέσεις   εδαφική συνοχή του νησιωτικού χώρου, υπό
                                 εργασίας, αλλά και αποτελούν κίνητρο για το «κτί-  το πρίσμα της γαλάζιας οικονομίας.
                                 σιμο» πλοίων σε μια χώρα που είναι παγκόσμια  •   Στη συνέχιση και στην ολοκλήρωση έργων και
                                 δύναμη στη ναυτιλία.                        δράσεων που αφορούν την ενίσχυση και την
                                 Παράλληλα, ο Πειραιάς αποτελεί μια ανεπτυγμένη   εδραίωση της παγκόσμιας ισχύος της χώρας
                                 και με υψηλή εξειδίκευση και παραγωγικότητα   μας στον τομέα της ναυτιλίας.
                                 συστάδα θαλάσσιας οικονομίας με παγκόσμιες δια-  •   Στην αναβάθμιση του επιπέδου ψηφιακής δια-
                                 συνδέσεις, παράμετρος η οποία παίζει σημαντικό   κυβέρνησης και αναδιοργάνωσης της ναυτιλι-
                                 ρόλο στην προώθηση της γαλάζιας ανάπτυξης.   ακής διοίκησης και εκπαίδευσης.
                                 Παρά τις σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια  •   Στη βελτίωση και περαιτέρω αξιοποίηση των
                                 οικονομία, την εγχώρια ύφεση και τις αλλαγές   ελληνικών λιμένων.
                                 στους κλάδους που είναι συνυφασμένοι με τη   Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, το έργο που έχει επι-


                                                                                                             27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32