Page 24 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 24
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Η διατήρηση
της παγκόσμιας
πρωτοκαθεδρίας της
ελληνικής ναυτιλίας,
το ίδιο της το
μέλλον, βασίζεται και
εξαρτάται, σε πολύ
μεγάλο βαθμό, από έναν
εξαιρετικά κρίσιμο
παράγοντα: το ανθρώπινο
δυναμικό και την
ικανότητα προσέλκυσης
νέων Ελλήνων και
Ελληνίδων στο ναυτικό
επάγγελμα.
δότηση έργων ύψους άνω των 200 εκατ. ευρώ τέλος του 2030, σε ό,τι αφορά την ένταξη στο
για την υποστήριξη του συστήματος ναυτικής ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων, προκειμένου
εκπαίδευσης, την κατάρτιση άνεργων ναυτικών, να παρασχεθεί ο αναγκαίος χρόνος για την ομαλή
την οικονομική ενίσχυση των σπουδαστών των ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
ΑΕΝ, την πρακτική άσκηση των σπουδαστών επί Εξασφαλίσαμε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές
πλοίου για την εκπλήρωση του Α΄ και Β΄ θαλάσ- 2021-2027» χρηματοδότηση ύψους 600 εκατ.
σιου εκπαιδευτικού ταξιδιού, καθώς και ύψους ευρώ σε σύνολο προϋπολογισμού προγράμματος
άνω των 32 εκατ. ευρώ για την προμήθεια τεχνι- 2,1 δισ. ευρώ. Προτεραιότητα έχουν οι παρεμβά-
κού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού για τις Σχολές σεις σε επιλεγμένα νησιωτικά λιμάνια.
Εμπορικού Ναυτικού. Οι βάσεις έχουν τεθεί όχι με λόγια, αλλά με έργα.
Στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτι- Πρόκειται για μια πραγματική διοικητική παλιγγε-
κής έχουμε ξεκινήσει την πορεία ποιοτικής ανα- νεσία του υπουργείου, την οποία πολύ σύντομα οι
βάθμισης, στοχευμένου και ουσιαστικού εκσυγ- πολίτες και οι φορείς που συναλλάσσονται μαζί
χρονισμού του. μας θα τη χαρούν στην πλήρη της ανάπτυξη.
Στηρίξαμε την ακτοπλοΐα την περίοδο της παν- Δεν υπάρχει τομέας του Υπουργείου Ναυτιλίας
δημίας με 90 εκατ. ευρώ, αναβαθμίζουμε τη δια- και Νησιωτικής Πολιτικής στον οποίο να μην έχει
χείριση του δικτύου θαλάσσιων συγκοινωνιών με δρομολογηθεί έστω και η παραμικρή δράση εκσυγ-
νέα μέσα και τεχνολογίες, με την ολοκλήρωση χρονισμού και βελτίωσης.
τεσσάρων εξαιρετικά σημαντικών έργων. Το 2023 θα είναι μια κρίσιμη χρονιά, κατά την
Προχωράμε, για πρώτη φορά, στην προκήρυξη οποία πολλά έργα είτε θα ολοκληρωθούν είτε θα
πολυετών συμβάσεων για μικρές άγονες γραμμές, εισέλθουν σε ένα οριστικό στάδιο ολοκλήρωσής
τη ραχοκοκαλιά της νησιωτικότητας, με πολυετείς τους.
συμβάσεις, με διάθεση 370 εκατ. ευρώ μέχρι το Η Ελλάδα ανήκει και εξαρτάται από τη θάλασσα.
τέλος του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η κοινωνία μάς ανταμείβει καθημερινά για το διαρ-
Καταρτίζουμε αναλυτικό σχέδιο-μελέτη για τη στα- θρωτικό έργο του υπουργείου μας. Είμαστε βαθιά
διακή ανανέωση του στόλου της επιβατηγού ναυτι- προσηλωμένοι στο έργο αυτό, γνωρίζουμε τις θετι-
λίας της χώρας και τη μείωση του αποτυπώματος κές του επιδράσεις και είμαστε αποφασισμένοι όχι
CO₂, με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης. μόνο να το συνεχίσουμε, αλλά και να το βελτιώ-
Πετύχαμε την εξαίρεση της ακτοπλοΐας, μέχρι το νουμε, όπου απαιτείται, προς όφελος όλων μας.
24