Page 35 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 35

Ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του
             Λονδίνου (Committee), συζητά για τον αντίκτυπο της γεωπολιτικής στην πορεία των ναυ-
             λαγορών, το αυξημένο ενδιαφέρον των private equity funds στη ναυτιλία και τις πρωτο-
             βουλίες που θα πρέπει να αναληφθούν για την αναγνώριση του ρόλου των ναυτικών. Τέλος,
             αναφέρεται στις προοπτικές του Λονδίνου ως κέντρου ναυτιλιακών δραστηριοτήτων αλλά και
             στις δράσεις που θα αναλάβει το Committee το 2023 εν μέσω σημαντικών προκλήσεων για
             τη βιομηχανία.



                               ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΘΕ

                               ΔΥΝΑΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

                               ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΜΕ

                               ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ







           Συνέντευξη του        Ö     Ποια θεωρείτε ότι θα είναι η επί-  funds και άλλα όμοια σχήματα έχουν προχωρή-
           Χαράλαμπου Φαφαλιού,        δραση των γεωπολιτικών διενέξεων   σει σε σημαντικές επενδύσεις στη βιομηχανία.
           προέδρου του Committee,
                                       στις ναυλαγορές τα επόμενα έτη;   Καθώς τα επενδυτικά τους κριτήρια είναι τελείως
           στον Γιάννη Θεοδωρόπουλο  Πέραν της σύρραξης στην Ουκρανία και των επι-  διαφορετικά από εκείνα των παραδοσιακών πλοι-
                                δράσεών της στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου,   οκτητών, μπορούν να δαπανήσουν πολύ περισσό-
                                οι οποίες ωστόσο είναι περιορισμένες, δεδομέ-  τερα κεφάλαια για αγορές πλοίων, δεδομένου ότι
                                νου ότι η δραστηριότητα στη Μαύρη Θάλασσα   ο επενδυτικός τους κύκλος είναι πολύ πιο βρα-
                                αφορά κυρίως ταξίδια μικρότερων αποστάσεων   χυπρόθεσμος και υπαγορεύει ότι τα κεφάλαια
                                και επηρεάζει σε μικρό βαθμό τα τονομίλια, η  πρέπει να δαπανώνται σε συγκεκριμένες στιγμές
                                πιθανή άρση των κυρώσεων σε Ιράν και Βενε-  και όχι απαραίτητα στις πιο κατάλληλες στιγμές
                                ζουέλα θα έχει θετικό αντίκτυπο στα δεξαμε-  του οικονομικού κύκλου. Επίσης, τα περισσό-
                                νόπλοια.                                 τερα funds έχουν μια στρατηγική εξόδου όχι
                                Το γεωπολιτικό ζήτημα που πραγματικά θα επη-  μεγαλύτερης των πέντε ετών, ίσως και λιγότερο,
                                ρεάσει τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου θα είναι   επιτρέποντάς τους να επενδύουν περισσότερα
                                μια εισβολή της Κίνας στην Ταϊβάν. Κάτι τέτοιο   κατά την είσοδο και να αποδέχονται λιγότερα
                                πιθανώς να οδηγούσε σε κυρώσεις εναντίον της   κατά την έξοδο, καθώς ο χρόνος είναι πιο σημα-
                                Κίνας και την παγκόσμια ναυτιλία να έπρεπε να   ντικός από το απόλυτο κέρδος ή την απόδοση
                                επιλέξει εάν θα είναι με την πλευρά της Κίνας   επί της επένδυσης.
                                ή των ΗΠΑ. Η Κίνα είναι πολύ περισσότερο
                                σημαντική για το διεθνές εμπόριο, αλλά, εάν  â  Παρά τη σημαντική παρουσία ναυ-
                                η Ευρώπη επιβάλει και εκείνη κυρώσεις, στην     τιλιακών οργανισμών στο Λονδίνο,
                                περίπτωση αυτή θα καταγραφεί σημαντική ανι-     διαφαίνεται μια «εκροή» επιχειρημα-
                                σορροπία τονάζ και κάποια αρκετά ασυνήθιστα     τιών της ναυτιλίας από τη βρετανική
                                trading patterns. Εν ολίγοις, το τονάζ της Άπω   πρωτεύουσα προς άλλες ευρωπαϊκές
                                Ανατολής θα επωφεληθεί πολύ από αυτή την        μητροπόλεις. Για ποιους λόγους θεω-
                                κατάσταση, σε αντίθεση με εκείνο της Ευρώπης.   ρείτε ότι καταγράφεται τέτοια τάση;
                                                                         Το Λονδίνο θα συνεχίσει να φιλοξενεί σημαντικό
                                 á     Τα τελευταία χρόνια, private equity  μέρος των παγκόσμιων ναυτιλιακών οργανισμών
                                       funds έχουν επενδύσει στη ναυτιλία,   και των εταιρειών που παρέχουν ναυτιλιακές
                                       προσβλέποντας κυρίως σε ένα asset   υπηρεσίες, όπως ναυλομεσίτες, δικηγόρους,
                                       playing με κριτήρια καθαρά οπορτου-  ασφαλιστές, P&I Clubs και τράπεζες.
                                       νισμού, όπως αναφέρουν αναλυτές.   Παρ’ όλα αυτά, λόγω του μη ευνοϊκού φορολογι-
                                       Πώς επηρεάζουν τέτοιου είδους κινή-  κού περιβάλλοντός του, το Λονδίνο από εδώ και
                                       σεις τις αξίες πλοίων;            στο εξής δεν θα φιλοξενεί πολλές ναυτιλιακές
                                Τα private equity funds δείχνουν έντονο ενδι-  εταιρείες και επιχειρηματίες της ναυτιλίας. Οι
                                αφέρον για τη ναυτιλία και ιδιαίτερα τα vulture   εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών έχουν


                                                                                                             35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40