Page 142 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 142
Ο ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
όλα τα πλοία που πλέουν στα αυστραλιανά ύδατα. δηλαδή 112,5° από κάθε πλευρά (90 + Σχήμα 1: Σκοτεινός το-
Υπενθυμίζει λοιπόν στους διαχειριστές, στους 22,5). μέας γέφυρας πλοίου με
πλοιάρχους και στους αξιωματικούς γέφυρας • Από κάθε φτερό της γέφυρας (bridge φορτίο καταστρώματος
τις απαιτήσεις για: wing), το οριζόντιο οπτικό πεδίο θα Πηγή: IMO Rules:
• Την τήρηση φυλακής γέφυρας ανά πάσα εκτείνεται σε ένα τόξο τουλάχιστον 225°, Navigation Bridge
στιγμή με επαγγελματισμό, ώστε να δια- δηλαδή από το δεξί φτερό τουλάχιστον Visibility
σφαλίζεται η επίγνωση της κατάστασης 45° από αριστερά στην πλώρη και στη
(situational awareness) και του κινδύνου συνέχεια από την πλώρη προς τα δεξιά
σύγκρουσης με όλα τα διαθέσιμα μέσα έως 180° στην ίδια πλευρά του πλοίου.
που είναι κατάλληλα για τις επικρατούσες • Από τη θέση πηδαλιουχίας, το οριζόντιο
συνθήκες (COLREGS Rule 5). οπτικό πεδίο πρέπει να εκτείνεται σε ένα
• Την επιβεβαίωση ότι υπάρχει η κατάλληλη τόξο από μπροστά έως τουλάχιστον 60°
ορατότητα της γέφυρας, με ιδιαίτερη σε κάθε πλευρά του πλοίου.
έμφαση στις απαιτήσεις του κανονισμού • Ολόκληρη η πλευρά του πλοίου πρέπει να
SOLAS V/22. είναι ορατή από το φτερό της γέφυρας.
Πλοία μήκους τουλάχιστον 55 μ., που ναυπη- Ενώ ορισμένα κράτη σημαίας εκδίδουν έγγραφα
γήθηκαν την ή μετά την 1η Ιουλίου 1998, πρέ- που επιτρέπουν στα πλοία να μεταφέρουν φορτίο
πει να πληρούν μεταξύ άλλων τις ακόλουθες μέχρι το επίπεδο των παραθύρων της γέφυρας,
απαιτήσεις: η Αυστραλία είναι της άποψης ότι η SOLAS
• Η επιφάνεια της θάλασσας από τη θέση δεν προβλέπει τέτοιες εκπτώσεις και ότι τέτοια
χειρισμών (conning station) δεν πρέπει να έγγραφα δεν πρέπει να γίνονται δεκτά για λόγους
αποτελεί σκοτεινό τομέα περισσότερο από συμμόρφωσης με την AMSA. Σε διαφορετική
δύο μήκη πλοίων ή 500 μ., όποιο είναι περίπτωση και αν η AMSA διαπιστώσει ότι η
μικρότερο, ενώ η γωνία που σχηματίζει μεταφορά ειδικού φορτίου, όπως πτερύγια
με το υψηλότερο φορτίο καταστρώματος ανεμογεννητριών και πύργοι, σε μη εξειδικευ- Σχήμα 2: Η ορατότητα μέσα
να φτάνει έως τις 10° εκατέρωθεν σε όλες μένο σκάφος δημιουργεί σαφή κίνδυνο για την από τη γέφυρα
τις συνθήκες βυθίσματος, διαγωγής και ασφαλή ναυσιπλοΐα λόγω περιορισμού της ορα- Πηγή: Wärtsilä Bridge
ύψους φορτίου καταστρώματος (σχήμα 1). τότητας της γέφυρας, το πλοίο μπορεί να κρα- Visibility
• Κανένας τυφλός τομέας, που προκαλείται τηθεί (detention) και να ζητηθεί από το πλοίο να
από φορτίο, εξοπλισμό φορτίου ή άλλα
εμπόδια έξω και πλώρα από τη γέφυρα,
που εμποδίζει την ορατότητα της επι-
φάνειας της θάλασσας όπως φαίνεται
από τη θέση χειρισμών, δεν πρέπει να
υπερβαίνει τις 10°. Το συνολικό τόξο των
τυφλών τομέων δεν πρέπει να υπερβαίνει
τις 20°. Ωστόσο, σύμφωνα με την περι-
γραφή της προηγούμενης παραγράφου,
ο τυφλός τομέας σε κάθε πλευρά δεν
πρέπει να υπερβαίνει τις 5°.
• Το οριζόντιο οπτικό πεδίο από τη θέση
χειρισμών εκτείνεται σε ένα τόξο του-
λάχιστον 225°, δηλαδή από την πλώρη
προς τη γέφυρα από κάθε πλευρά και έως
τουλάχιστον 22,5° πίσω από τη γέφυρα,
142