Page 127 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 127

στη Νότια Κορέα, το 27% στην Κίνα, ενώ   στόλο 94 πλοίων– που διαχειρίζονται
            το 37% στην Ιαπωνία.              πλοία αμιγώς εγγεγραμμένα στο ελλη-
            Στην κατανομή των εταιρειών μεγαλύτε-  νικό νηολόγιο. Οι 28 από αυτές είναι
            ρου μεγέθους, ο πρωταγωνιστικός ρόλος   μικρού μεγέθους, ενώ οι υπόλοιπες έξι
            της Νότιας Κορέας είναι εμφανής, με   είναι μεσαίου μεγέθους.
            το 42% των πλοίων να είναι ναυπηγη-  Ο τύπος πλοίου που πρωταγωνιστεί στην
            μένα εκεί (έναντι 35% επί του συνόλου   ελληνική σημαία είναι τα δεξαμενόπλοια.
            του στόλου). Αντιθέτως, ο ρόλος της   Την ελληνική σημαία φέρουν 288 δεξα-
            Ιαπωνίας είναι μικρότερος (22% για τις   μενόπλοια, συνεπώς το 57% των πλοίων
            μεγάλες εταιρείες έναντι 29% επί του  στο ελληνικό νηολόγιο είναι δεξαμενό-
            συνόλου του στόλου).              πλοια. Το 29% των πλοίων είναι bulk
            Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ρόλος των κινε-  carriers (144), ενώ το 8% είναι LNGCs
            ζικών ναυπηγείων είναι σταθερός, ανε-  (42). Υπενθυμίζεται ότι στην έρευνα δεν
            ξαρτήτως του μεγέθους των εταιρειών.   συμπεριλαμβάνονται πλοία μικρότερα
            Το 29% των πλοίων είναι ναυπηγημένα   των 1.000 gt ή της επιβατηγού ναυτιλίας,
            στην Κίνα, με το ποσοστό να μεταβάλ-  δύο κατηγορίες με ισχυρή παρουσία στο
            λεται ελαφρώς ανάλογα με το μέγεθος:   ελληνικό νηολόγιο.
            29% για τις μεγάλες εταιρείες, 27% για   Όπως είναι επόμενο, λόγω της ισχυ-
            τις μεσαίες και 30% για τις μικρές.   ρότερης παρουσίας δεξαμενό-
                                              πλοιων και LNGCs, τα περισσότερα
            ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ                 πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο
            Στο ελληνικό νηολόγιο είναι εγγεγραμ-  ελληνικό νηολόγιο  έχουν ναυπηγη-
            μένα 505 πλοία από το σύνολο του στό-  θεί στη Νότια Κορέα· συγκεκριμένα,
            λου. Η αθροιστική τους χωρητικότητα   305  από τα 505 πλοία έχουν κατα-
            είναι ίση με 61,4 εκατ. dwt και τελούν   σκευαστεί σε κάποιο νοτιοκορεατικό
            υπό τη διαχείριση 194 εταιρειών. Σημει-  ναυπηγείο (60%).
            ώνεται ότι υπάρχουν 34 εταιρείες –με






            Γράφημα 15
            Κατανομή των πλοίων που φέρουν ελληνική σημαία ανά τύπο



                                                           LNGCs
                                                                                          Containerships
            Tankers
                                                                 8%                           2%







                                                    Bulk carriers                   3%
            57%

                                                                                   Άλλου τύπου

                                                                                                  1%
                                                      29%                                     LPGCs











                                                                                                    125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132