Page 127 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 127
στη Νότια Κορέα, το 27% στην Κίνα, ενώ στόλο 94 πλοίων– που διαχειρίζονται
το 37% στην Ιαπωνία. πλοία αμιγώς εγγεγραμμένα στο ελλη-
Στην κατανομή των εταιρειών μεγαλύτε- νικό νηολόγιο. Οι 28 από αυτές είναι
ρου μεγέθους, ο πρωταγωνιστικός ρόλος μικρού μεγέθους, ενώ οι υπόλοιπες έξι
της Νότιας Κορέας είναι εμφανής, με είναι μεσαίου μεγέθους.
το 42% των πλοίων να είναι ναυπηγη- Ο τύπος πλοίου που πρωταγωνιστεί στην
μένα εκεί (έναντι 35% επί του συνόλου ελληνική σημαία είναι τα δεξαμενόπλοια.
του στόλου). Αντιθέτως, ο ρόλος της Την ελληνική σημαία φέρουν 288 δεξα-
Ιαπωνίας είναι μικρότερος (22% για τις μενόπλοια, συνεπώς το 57% των πλοίων
μεγάλες εταιρείες έναντι 29% επί του στο ελληνικό νηολόγιο είναι δεξαμενό-
συνόλου του στόλου). πλοια. Το 29% των πλοίων είναι bulk
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ρόλος των κινε- carriers (144), ενώ το 8% είναι LNGCs
ζικών ναυπηγείων είναι σταθερός, ανε- (42). Υπενθυμίζεται ότι στην έρευνα δεν
ξαρτήτως του μεγέθους των εταιρειών. συμπεριλαμβάνονται πλοία μικρότερα
Το 29% των πλοίων είναι ναυπηγημένα των 1.000 gt ή της επιβατηγού ναυτιλίας,
στην Κίνα, με το ποσοστό να μεταβάλ- δύο κατηγορίες με ισχυρή παρουσία στο
λεται ελαφρώς ανάλογα με το μέγεθος: ελληνικό νηολόγιο.
29% για τις μεγάλες εταιρείες, 27% για Όπως είναι επόμενο, λόγω της ισχυ-
τις μεσαίες και 30% για τις μικρές. ρότερης παρουσίας δεξαμενό-
πλοιων και LNGCs, τα περισσότερα
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΟΛΟΓΙΟ πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο
Στο ελληνικό νηολόγιο είναι εγγεγραμ- ελληνικό νηολόγιο έχουν ναυπηγη-
μένα 505 πλοία από το σύνολο του στό- θεί στη Νότια Κορέα· συγκεκριμένα,
λου. Η αθροιστική τους χωρητικότητα 305 από τα 505 πλοία έχουν κατα-
είναι ίση με 61,4 εκατ. dwt και τελούν σκευαστεί σε κάποιο νοτιοκορεατικό
υπό τη διαχείριση 194 εταιρειών. Σημει- ναυπηγείο (60%).
ώνεται ότι υπάρχουν 34 εταιρείες –με
Γράφημα 15
Κατανομή των πλοίων που φέρουν ελληνική σημαία ανά τύπο
LNGCs
Containerships
Tankers
8% 2%
Bulk carriers 3%
57%
Άλλου τύπου
1%
29% LPGCs
125