Page 129 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 129
Με την ευγενική χορηγία
Γεωγραφική θέση στόλου). Συνεπώς, το 82% των πλοίων
Από τις 563 εταιρείες διαχείρισης, οι αφορά τη δραστηριοποίηση των εται-
222 (39%) βρίσκονται στον Πειραιά, ρειών στις βασικές αγορές της χύδην
γεγονός που καταδεικνύει τον ισχυρό φορτηγού ναυτιλίας, αντανακλώντας
ρόλο του μεγαλύτερου λιμανιού της τις ρίζες της πλοιοδιαχείρισης στην
χώρας ως βασικού πόλου προσέλκυ- Ελλάδα αλλά και την εστίαση των
εταιρειών στις αγορές αυτές ακόμα
και σήμερα.
Η εστίαση αυτή καθίσταται ακόμα
εντονότερη για τις εταιρείες μικρού και
μεσαίου μεγέθους: το 90% του στόλου
των εταιρειών μικρού μεγέθους και το
93% του στόλου των εταιρειών μεσαίου
μεγέθους απαρτίζεται από bulk carriers
και δεξαμενόπλοια.
Ηλικία
Ο στόλος του οποίου η διαχείριση πραγ-
ματοποιείται από εταιρείες του Πειραιά/
Αθήνας είναι μικρής μέσης ηλικίας, γεγο-
νός που καταδεικνύει τον ισχυρό ρυθμό
ανανέωσής του, απαραίτητο εφόδιο για
τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας
μιας ναυτιλιακής επιχείρησης.
Το 13% του στόλου (693 πλοία) έχει ηλι-
κία έως πέντε ετών, ενώ το 25% του
στόλου (1.302 πλοία) έχει ηλικία μεταξύ
6 και 10 ετών. Ακόμη, το 37% του στόλου
(1.924 πλοία) έχει ηλικία μεταξύ 11 και 15
ετών. Συνεπώς, τρία στα τέσσερα πλοία
(75%) έχουν ηλικία έως 15 ετών.
Χώρα ναυπήγησης
Το προφίλ ναυπηγήσεων των εταιρειών
του Πειραιά/Αθήνας επιβεβαιώνει το
γεγονός ότι στην παγκόσμια ναυπηγική
σης ναυτιλιακών εταιρειών. Ιδιαίτερα αρένα τρεις είναι οι ισχυροί παίκτες:
σημαντικός είναι και ο ρόλος των Νότια Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία. Το 92%
Νοτίων Προαστίων, στα οποία βρίσκο- των πλοίων του στόλου έχουν ναυπη-
νται 129 εταιρείες (23%). γηθεί σε μία εκ των προαναφερθεισών
χωρών, με τη Νότια Κορέα να βρίσκε-
Ο ΣΤΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ται στην πρώτη θέση (34,7% – 1.803
πλοία), την Κίνα στη δεύτερη θέση
Τύπος πλοίου (28,7% – 1.490 πλοία) και την Ιαπωνία
Ο κύριος όγκος του στόλου του Πειραιά/ στην τρίτη θέση (28,6% – 1.482 πλοία).
Αθήνας αποτελείται από bulk carriers Τα υπόλοιπα 416 πλοία του στόλου
(2.589 πλοία – 50% του στόλου) και (8%) έχουν κατασκευαστεί σε λοιπά
δεξαμενόπλοια (1.670 πλοία – 32% του διεθνή ναυπηγεία.
127