Page 126 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 126

ΕΡΕΥΝΑ



       ΧΩΡΑ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗΣ                Κίνα και η Ιαπωνία πρωταγωνιστούν   τηρούν μακροχρόνιους δεσμούς με
       Το προφίλ ναυπηγήσεων των εται-  στα bulk carriers.           παραδοσιακές/οικογενειακές επι-
       ρειών του Πειραιά/Αθήνας αντανα-  Τα ευρήματα, ανάλογα με το μέγεθος   χειρήσεις, που σε σημαντικό βαθμό
       κλά την κατανομή της δύναμης στην   της εταιρείας, παρουσιάζουν ιδιαίτερο   διαχειρίζονται στόλους μικρότερου
       παγκόσμια ναυπηγική αρένα σε ό,τι   ενδιαφέρον: Από τα πλοία που διαχει-  μεγέθους και κατ’ επέκταση ο χαρα-
       αφορά τους τρεις ισχυρούς παίκτες:   ρίζονται οι εταιρείες μικρού μεγέθους,   κτήρας τους διαφέρει από τον αντί-
       Νότια Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία. Το 92%   το 22% είναι ναυπηγημένα στη Νότια   στοιχο «εταιρικό» χαρακτήρα πολλών
       των πλοίων του στόλου έχουν ναυπη-  Κορέα –ποσοστό αρκετά μικρότερο  μεγαλύτερων εταιρειών.
       γηθεί σε μία εκ των προαναφερθει-  από το 35% επί του συνόλου του στό-  Από  την άλλη, η παρουσία  της
       σών χωρών, με τη Νότια Κορέα να   λου–, το 30% ναυπηγημένα στην Κίνα,   Νότιας Κορέας στους στόλους των
       βρίσκεται στην πρώτη θέση (34,7%   ενώ το 38% στην Ιαπωνία (έναντι 29%   μικρών εταιρειών είναι μικρότερη,
       – 1.803 πλοία), την Κίνα στη δεύτερη   επί του συνόλου του στόλου).   παρεπόμενο του γεγονότος ότι οι
       θέση (28,7% – 1.490 πλοία) και την  Η συγκεκριμένη κατανομή στις  μικρές εταιρείες δραστηριοποιού-
       Ιαπωνία στην τρίτη θέση (28,6% –  μικρές εταιρείες συμφωνεί και με   νται σε μικρότερο βαθμό στις ιδιαί-
       1.482 πλοία). Τα υπόλοιπα 416 πλοία   πρότερα ευρήματα αναφορικά με  τερα ανταγωνιστικές αγορές, όπως
       του στόλου (8%) έχουν κατασκευα-  το διαχειριστικό προφίλ των μικρών   εκείνη των δεξαμενόπλοιων μεγαλύ-
       στεί σε λοιπά διεθνή ναυπηγεία.   εταιρειών. Οι μικρές εταιρείες δρα-  τερου μεγέθους, στην οποία και τα
       Όπως έχει καταδειχθεί από  την  στηριοποιούνται σε αγορές όπου  νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συνιστούν
       έρευνα Ιουνίου-Ιουλίου 2022 των  η οικονομική ζωή των πλοίων είναι   κορυφαία επιλογή.
       Ναυτικών Χρονικών αναφορικά με  μεγαλύτερη, γεγονός που επιτρέπει   Όσον αφορά τις μεσαίες εταιρείες, η
       την πλοιοδιαχείριση από τον Πει-  τη διαχείριση τέτοιων πλοίων. Στο   εικόνα είναι παρόμοια με εκείνη των
       ραιά/Αθήνα, η Νότια Κορέα συνιστά   πλαίσιο αυτό φαίνεται ότι οι εται-  μικρών εταιρειών, αλλά περισσότερο
       κορυφαία επιλογή για τη ναυπήγηση   ρείες επιλέγουν ναυπηγημένα στην   ισορροπημένη μεταξύ των ναυπηγι-
       δεξαμενόπλοιων και υγραεριοφόρων   Ιαπωνία πλοία σε μεγαλύτερο βαθμό.     κών χωρών: το 28% των πλοίων των
       (περισσότερο LNG carriers), ενώ η  Άλλωστε, τα ιαπωνικά ναυπηγεία δια-  μεσαίων εταιρειών είναι ναυπηγημένα









                                                                          Νότια Κορέα     Ιαπωνία
       Γράφημα 14
       Κατανομή του στόλου ανά μέγεθος εταιρείας και χώρα ναυπήγησης
                                                                          Κίνα            Άλλη
       Στόλος μικρών εταιρειών


             22%                      30%                            38%                  10%



       Στόλος μεσαίων εταιρειών


                28%                       27%                          37%                  8%


       Στόλος μεγάλων εταιρειών


                     42%                               29%                    22%            7%


       Σύνολο στόλου


                   35%                          29%                        28%              8%





       124
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131