Page 122 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 122

ΕΡΕΥΝΑ



       μικρότερα ποσοστά –έναντι μάλιστα       Small tanker      Panamax – LR1 tanker   Suezmax tanker
       του συνόλου του στόλου– στο χαρ-
       τοφυλάκιο των εταιρειών μεγάλου
       μεγέθους. Μόλις το 10% του στό-         Handysize tanker   Aframax – LR2 tanker  VLCC tanker
       λου των bulk carriers των εταιρειών
       μεγάλου μεγέθους είναι Handysizes       MR tanker
       (αντίστοιχο ποσοστό επί του συνόλου
       του στόλου 21%), ενώ το 22% είναι
       Handymaxes (αντίστοιχο ποσοστό
       επί του συνόλου του στόλου 28%).

       Δεξαμενόπλοια
       Σε ό,τι αφορά τον συνολικό στόλο
       δεξαμενόπλοιων των εταιρειών δια-
       χείρισης του Πειραιά/Αθήνας, αποτε-
       λείται από 1.670 δεξαμενόπλοια και
       πληθώρα διαφόρων μεγεθών διαδρα-
       ματίζουν κεντρικό ρόλο.
       Σχεδόν ένα στα τέσσερα (23%) δεξα-
       μενόπλοια είναι τύπου MR tanker,
       ενώ περισσότερα από ένα στα δύο
       (52%) είναι τύπου Aframax, Suezmax
       ή VLCC. Οι τέσσερις συγκεκριμένες
       κατηγορίες αντιπροσωπεύουν σε
       σημαντικό βαθμό την αγορά θαλάσ-
       σιας μεταφοράς τόσο διυλισμένων
       προϊόντων όσο και αργού πετρελαίου.   Στόλος δεξαμενόπλοιων μικρών εταιρειών
       Εκτός αυτού, το 13% των δεξαμε-
       νόπλοιων είναι τύπου Small. Πρό-
       κειται για έναν στόλο 213 πλοίων,                  34%
       των οποίων η μέση χωρητικότητα                                                  5%
       είναι μικρότερη  των 10.000 dwt,
       ενώ ο μέσος όρος ηλικίας 16,5 έτη.
       Τα δεξαμενόπλοια αυτά είθισται
       να δραστηριοποιούνται σε ταξίδια   Στόλος δεξαμενόπλοιων μεσαίων εταιρειών
       μικρότερων αποστάσεων, γεγονός
       που περιορίζει την επίδρασή τους
       –και αντίστοιχα την έκθεσή τους– στις    20%                5%                      30%
       διεθνείς αγορές μεταφοράς αργού
       πετρελαίου και παραγώγων.
       Σε κάθε περίπτωση, έντονο ενδιαφέ-
       ρον παρουσιάζουν οι επιμέρους στό-  Στόλος δεξαμενόπλοιων μεγάλων εταιρειών
       λοι των MR tankers, των Aframaxes
       και των VLCCs. Άλλωστε, πρόκειται
       για τρία μεγέθη ιδιαίτερης σημασίας
       και βαρύτητας για τη δομή και τη   5%                 19%                 9%
       λειτουργία του παγκόσμιου στόλου,
       όπως έχει καταστεί εμφανές εντός
       του έτους.
       Τα MRs είναι ο κύριος τύπος δεξα-  Στόλος δεξαμενόπλοιων
       μενόπλοιου για τη μεταφορά διυλι-
       σμένων προϊόντων και η ζήτησή τους
       σε routes όπως εκείνα μεταξύ ΗΠΑ
       και Ευρώπης είναι ιδιαίτερα υψηλή.   13%                           23%                   9%
       Τα επιχειρησιακά ευέλικτα Aframaxes
       κατέδειξαν εντός του προηγούμενου
       έτους τον κρίσιμο ρόλο τους στις


       120
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127