Page 120 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 120

ΕΡΕΥΝΑ



       Στόλος bulk carriers μικρών εταιρειών


                   32%                           36%                           30%



       Στόλος bulk carriers μεσαίων εταιρειών


                28%                        29%                           35%                 8%


       Στόλος bulk carriers μεγάλων εταιρειών


          10%           22%                         39%                            29%



       Στόλος bulk carriers


              21%                   28%                         35%                      16%





           Handysize   Panamax                                       Γράφημα 11
                                                                     Κατανομή του στόλου των bulk carriers
           Handymax    Capesize                                      ανά μέγεθος εταιρείας και τύπο bulk
                                                                     carrier (δεν αναγράφονται ποσοστά
                                                                     μικρότερα του 5%)




       ζουμε τα bulk carriers σε τέσσερις  νουν τη διαπίστωση ότι τα πλοία που   κότερες διαφορές για τις εταιρείες
       γενικές κατηγορίες (Handysizes,  διαχειρίζονται οι μικρές εταιρείες είναι   μεσαίου μεγέθους απαντώνται στα
       Handymaxes, Panamaxes και  και μικρότερου μεγέθους.           Handysizes και στα Capesizes: το
       Capesizes) και τα δεξαμενόπλοια  Τα συγκεκριμένα πλοία μεταφέρουν  28% του στόλου των μεσαίων εται-
       σε επτά κατηγορίες (Small Tankers,  μεγαλύτερο εύρος εμπορευμάτων και   ρειών είναι Handysizes (ενώ το ποσο-
       Handysizes, Medium Range Tankers,   δραστηριοποιούνται σε περισσότερα   στό των Handysizes επί του συνόλου
       Panamaxes, Aframaxes, Suezmaxes   routes, γεγονός που καθιστά τη δια-  του στόλου είναι 21%) και μόλις το 8%
       και VLCCs).                    χείρισή τους πιο ευέλικτη και συνάμα   του στόλου των μεσαίων εταιρειών
                                      τους προσδίδει έναν τόνο αυξημένης   είναι Capesizes (έναντι 16% επί του
       Bulk carriers                  επιχειρησιακής πολυπλοκότητας.   συνόλου του στόλου).
       Επί του συνόλου των bulk carriers,  Σημαντικό ρόλο στον στόλο  των  Στις εταιρείες μεγάλου μεγέθους, ο
       το μεγαλύτερο ποσοστό καταλαμβά-  μικρών εταιρειών διαδραματίζουν και   ρόλος των Capesizes εμφανίζεται
       νουν τα πλοία μεσαίου μεγέθους: το   τα Panamaxes, καθώς αντιστοιχούν   ισχυρός. Το 29% του στόλου των
       28% (716 bulk carriers) είναι τύπου   στο 30% του συνόλου των πλοίων  εταιρειών μεγάλου μεγέθους είναι
       Handymax και το 35% (922 bulk  των μικρών εταιρειών. Όμως, μόλις το   Capesizes, καταδεικνύοντας ότι
       carriers) είναι τύπου Panamax.   2% του στόλου των μικρών εταιρειών   η διαχείρισή τους συνιστά περισ-
       H εικόνα μεταβάλλεται σημαντικά ανά-  είναι Capesizes (έναντι 16% επί του   σότερο εγχείρημα μεγαλύτερων
       λογα με το μέγεθος της εταιρείας. Οι   συνόλου του στόλου).   εταιρειών. Άλλωστε, τα Capesizes,
       εταιρείες μικρότερου μεγέθους επικε-  Στην  περίπτωση  των  εταιρειών   λόγω των  επιχειρησιακών τους
       ντρώνονται στη διαχείριση Handysizes   μεσαίου μεγέθους, οι δύο πιο δημο-  περιορισμών (εύρος φορτίων, προ-
       και Handymaxes: το 32% του στόλου   φιλείς τύποι bulk carriers είναι τα   σεγγίσιμοι λιμένες), διέπονται από
       bulk carriers των μικρών εταιρειών   Handymaxes και τα Panamaxes, με   υψηλά επίπεδα ανταγωνιστικότητας,
       είναι τύπου Handysize και το 36%  ποσοστό 29% και 35% επί του στό-  σε σύγκριση με τους μικρότερους
       τύπου Handymax. Τα ποσοστά αυτά  λου αντίστοιχα. Τα ποσοστά αυτά δεν   τύπους πλοίων.
       διαφέρουν σημαντικά σε σύγκριση με   διαφέρουν σημαντικά από εκείνα επί   Όσον αφορά τα πλοία μικρότερου
       ολόκληρο τον στόλο και επιβεβαιώ-  του συνόλου του στόλου. Οι σημαντι-  μεγέθους, εκείνα καταλαμβάνουν


       118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125