
Σε μια κίνηση με άμεσο αντίκτυπο στην παγκόσμια αγορά χύδην ξηρού φορτίου, η κυβέρνηση της Ινδονησίας προχωρά στην επιβολή φόρου στις εξαγωγές άνθρακα από τον Ιανουάριο του 2026, παράλληλα με αυστηρότερους περιορισμούς στα έσοδα από εξαγωγές, σύμφωνα με την Howe Robinson Partners. Η εξέλιξη αυτή έρχεται εν μέσω προβλέψεων για κάμψη της εγχώριας παραγωγής το 2026 στα επίπεδα του 2022, δηλαδή στους 687 εκατ. τόνους.
Είναι άξιο αναφοράς ότι ο νέος φόρος θα κυμαίνεται από 1% έως 5%, ανάλογα με την ποιότητα του άνθρακα. Οι Ινδονήσιοι παραγωγοί έχουν αιτηθεί την ενεργοποίηση του μέτρου μόνο εφόσον οι τιμές υπερβούν συγκεκριμένα όρια ($100/τόνο για υψηλής ποιότητας και $45/τόνο για χαμηλής), πρόταση που ωστόσο δεν έχει λάβει ακόμη κυβερνητική έγκριση.
Ήδη οι ινδονησιακές εξαγωγές καταγράφουν πτώση κατά 7,3% το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, με το 2025 να διαγράφεται ως το πρώτο έτος εμπορικής συρρίκνωσης από το 2020. Η πτώση αποδίδεται κυρίως στο εμπόριο με την Κίνα, όπου ο όγκος αποστολών προς τον ασιατικό γίγαντα παρουσίασε πτώση 17%. Η εξέλιξη αυτή επηρέασε κυρίως τα Supra/Ultramaxes, με τον όγκο των μεταφορών άνθρακα μέσω των εν λόγω μεγεθών πλοίων να καταγράφουν πτώση κατά 20 εκατ. μετρικούς τόνους το διάστημα Ιανουάριος-Νοέμβριος.
Στον αντίποδα, οι διά θαλάσσης μεταφορές άνθρακα μέσω Panamax/Kamsarmax επέδειξαν ανθεκτικότητα, καταγράφοντας οριακή αύξηση 1 εκατ. μετρικών τόνων στο ενδεκάμηνο, και ανήλθαν σε 260 μετρικούς τόνους. Η άνοδος αυτή οφείλεται στην ενίσχυση του μεριδίου της Ινδονησίας στην Άπω Ανατολή (εκτός Κίνας) και στη Νότια Ασία, αγορές που παραδοσιακά εξυπηρετούνται από μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ