
Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα συστήματα με ενεργό αναρρόφηση, ενισχύει περαιτέρω την ενεργειακή απόδοση των πλοίων. Οι εταιρείες bound4blue και Amasus Shipping ολοκλήρωσαν με επιτυχία την εγκατάσταση ενός συστήματος eSAIL, ύψους 22 μ., στο πλοίο γενικού φορτίου «Fluvius Tavy», στο ναυπηγείο Astander στο Σανταντέρ της Ισπανίας.
Από τεχνική άποψη, τα αυτόνομα eSAILs παράγουν άντωση μέσω της ροής αέρα πάνω σε αεροδυναμικά διαμορφωμένη επιφάνεια. Η εφαρμογή αναρρόφησης ως μεθόδου ενεργού ελέγχου του οριακού στρώματος περιορίζει την αποκόλληση της ροής και αυξάνει σημαντικά τον συντελεστή άντωσης. Έτσι, επιτρέπονται επίπεδα άντωσης που μπορούν να είναι έως και πολλαπλάσια σε σύγκριση με συμβατικά άκαμπτα πανιά αντίστοιχου μεγέθους. Το σύστημα λειτουργεί αυτόνομα, προσαρμόζοντας τη λειτουργία του στις επικρατούσες μετεωρολογικές συνθήκες και στην πορεία του πλοίου, χωρίς να απαιτείται ενεργή παρέμβαση από το πλήρωμα.
Η εγκατάσταση στο «Fluvius Tavy» πραγματοποιήθηκε σε μία μόνο επίσκεψη στο ναυπηγείο, εντός του προγραμματισμένου διαστήματος συντήρησης του πλοίου. Οι απαραίτητες δομικές και ηλεκτρολογικές προσαρμογές στο κατάστρωμα ολοκληρώθηκαν εκ των προτέρων, ώστε η πλήρως προ-πιστοποιημένη μονάδα να τοποθετηθεί με διαδικασία τύπου «plug-and-play».
Επιπλέον, σύμφωνα με την bound4blue, το νέο σύστημα αναμένεται να επιφέρει διψήφια ποσοστά μείωσης στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές CO₂. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση αποτελεί τη δεύτερη συνεργασία των δύο εταιρειών και ταυτόχρονα ένα σημαντικό τεχνολογικό ορόσημο, καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο σύστημα ιστίου ενεργού αναρρόφησης που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε πλοίο γενικού φορτίου.
Το έργο έρχεται σε συνέχεια της επιτυχημένης εγκατάστασης δύο eSAILs ύψους 17 μ. στο πλοίο «Eems Traveller» της Amasus, τα οποία ήταν τα πρώτα του είδους τους σε αυτή την κατηγορία πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…

Δύο νέες συμφωνίες για τη χρηματοδότηση πλοίων της ανακοίνωσε η Okeanis Eco Tankers Corp. της οικογένειας Αλαφούζου. Συγκεκριμένα, στις 19 Δεκεμβρίου 2025, η εταιρεία…

Σε μια κίνηση με άμεσο αντίκτυπο στην παγκόσμια αγορά χύδην ξηρού φορτίου, η κυβέρνηση της Ινδονησίας προχωρά στην επιβολή φόρου στις εξαγωγές άνθρακα από…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ