
Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 2025, ενισχύει καθοριστικά την ανάπτυξη της σχετικής αλυσίδας εφοδιασμού στην Κίνα. Η εταιρεία υπέγραψε μακροχρόνια συμφωνία προμήθειας πράσινης αμμωνίας από το έργο CEEC Songyuan στην επαρχία Jilin, το οποίο στην πρώτη φάση θα παράγει περίπου 158.000 τόνους ανανεώσιμης αμμωνίας ετησίως.
Το έργο ολοκληρώθηκε κατασκευαστικά τον Σεπτέμβριο του 2025 και αναμένεται να ξεκινήσει εμπορική λειτουργία τον Ιανουάριο του 2026, βασιζόμενο κυρίως σε εκτός δικτύου ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με υποστήριξη από μπαταρίες και ενδιάμεση αποθήκευση υδρογόνου. Η παραγόμενη αμμωνία έχει πιστοποιηθεί ως RFNBO σύμφωνα με το πρότυπο ISCC EU, κατόπιν ελέγχου από τον Bureau Veritas.
Παράλληλα, η CMB.TECH αποκτά μειοψηφική συμμετοχή στην Jiangsu Andefu Energy Technology Co., Ltd..
Στο πλαίσιο αυτό, θυγατρική της Andefu κατασκευάζει δεξαμενή αποθήκευσης χαμηλής θερμοκρασίας χωρητικότητας 49.000 m³ στη Ναντζίνγκ, με προγραμματισμένη έναρξη λειτουργίας το πρώτο τρίμηνο του 2026, ενώ σε συνεργασία με την CEEC σχεδιάζεται η λειτουργία τερματικού αποθήκευσης αμμωνίας στο Panjin το δεύτερο εξάμηνο του 2027. Παράλληλα, προωθείται η ανάπτυξη διαδικασιών ανεφοδιασμού αμμωνίας από πλοίο σε πλοίο, με στόχο την εμπορική εφαρμογή εντός του 2026.
Σε επίπεδο στόλου, η CMB.TECH αναμένεται να παραλάβει εντός του 2026 έντεκα πλοία με δυνατότητα καύσης αμμωνίας. Συγκεκριμένα δέκα bulk carriers τύπου Newcastlemax χωρητικότητας 210.000 dwt και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.400 TEU. Τα πλοία αυτά θα είναι εξοπλισμένα με κύριες μηχανές διπλού καυσίμου ντίζελ–αμμωνίας και θα μπορούν να λειτουργούν σε διαμόρφωση διπλού καυσίμου, καλύπτοντας τόσο τις ανάγκες πρόωσης όσο και τις λοιπές ενεργειακές απαιτήσεις κατά τη ναυσιπλοΐα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η επιτυχής ολοκλήρωση των πρώτων εντατικών δοκιμών αερίου μεγάλης κλίμακας για το νεότευκτο «ACTIVE» αποτελεί ένα σημαντικό βιομηχανικό ορόσημο για την Capital Clean Energy…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ