
Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης για 340-360 εκατ. τόνους. Η εταιρεία διευκρίνισε ότι αυτή η κίνηση υπαγορεύεται από τις συνθήκες της αγοράς και τις προοπτικές ζήτησης χάλυβα και όχι από λειτουργικούς περιορισμούς. Σημειώνεται ότι, εάν επιτευχθεί ο μέσος όρος του νέου εύρους (340 εκατ. τόνοι), θα καταγραφεί ετήσια αύξηση της τάξεως του 1,5% σε σχέση με το αναμενόμενο κλείσιμο του 2025 (335 εκατ. τόνοι).
Οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις της εταιρείας για την παγκόσμια παραγωγή χάλυβα κάνουν λόγο για στασιμότητα έως το 2030, με τον όγκο να διαμορφώνεται στους 2 δισ. τόνους. Ειδικότερα για την Κίνα, αναμένεται σταδιακή υποχώρηση από τους 1 δισ. τόνους το 2025-2026 στα 950 εκατ. το 2030, με τη σκυτάλη της ανάπτυξης να περνά μετά το 2030 στην Ινδία και στη Νοτιοανατολική Ασία.
Παρά την αναθεώρηση της Vale, οι προοπτικές για τη ναυλαγορά παραμένουν θετικές για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, με εκτιμώμενη συνεισφορά 22 εκατ. τόνων, αναμένεται να ενισχύσει τις ροές, με το συνολικό διά θαλάσσης εμπόριο να προβλέπεται αυξημένο κατά 1,6%, στους 1,69 δισ. τόνους. Ωστόσο, υπάρχει επιφύλαξη ένεκα των κυκλώνων στο πρώτο τρίμηνο στην Αυστραλία και της περιόδου βροχοπτώσεων στη Βραζιλία.
Δεδομένου ότι η αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας στα Capesizes περιορίζεται στο 2,3%, διαμορφώνεται ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τους ναύλους. Η βιομηχανική παραγωγή στην Κίνα παραμένει σε θετικά επίπεδα, ωστόσο η διατήρηση αυτής της δυναμικής αποτελεί την κρίσιμη παράμετρο για το επόμενο έτος.
Πηγή: Howe Robinson Partners
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ