
Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Φυσικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν, με σημαντικό αποτύπωμα στις παραγγελίες για ανανέωση των στόλων τους.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, οι παραγγελίες ελληνικών συμφερόντων τους τελευταίους δώδεκα μήνες (δεδομένα έως 15 Δεκεμβρίου) βρίσκονται κοντά στις 140 μονάδες. Η εν λόγω «επίδοση» κατατάσσει τις παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών στην τρίτη θέση, σε απόσταση αναπνοής από Σιγκαπούρη και Κίνα.
Σε ό,τι αφορά την περασμένη εβδομάδα, η αγορά ήταν πιο υποτονική συγκριτικά με την πρόσφατη ενισχυμένη δραστηριότητα. Ειδικότερα, οι ‒τρεις συνολικά‒ ελληνικών συμφερόντων παραγγελίες μοιράστηκαν μεταξύ των bulk carriers, των tankers και των containerships.
Σύμφωνα με δεδομένα των ναυλομεσιτικών εταιρειών G. Moundreas και Xclusiv, η Oceanbulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, επέστρεψε στα κινεζικά ναυπηγεία New Dayang, τοποθετώντας παραγγελία για δύο μικρότερου μεγέθους containerships. Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 3.100 TEUs, με το συνολικό κόστος της συμφωνίας να ανέρχεται σε $92 εκατ. Τα νεότευκτα αναμένεται να παραδοθούν το 2028.
Ταυτόχρονα, δύο ακόμα ελληνικών συμφερόντων εταιρείες έδωσαν «ψήφο εμπιστοσύνης» στα κινεζικά ναυπηγεία Hengli HI. Πρόκειται για τις εταιρείες Capital Maritime και Aegean Bulk, οι οποίες τοποθέτησαν παραγγελίες για δεξαμενόπλοια και bulk carriers αντίστοιχα.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη επέκτεινε τον στόλο της με παραγγελία 2 + 2 δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 112.000 dwt. Η τιμή για έκαστο πλοίο ορίστηκε στα $71 εκατ., ενώ τα νεότευκτα αναμένεται να παραδοθούν το 2028.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου τοποθέτησε παραγγελία για τέσσερα Kamsarmaxes χωρητικότητας 82.000 dwt, με το συνολικό κόστος να υπολογίζεται σε $144 εκατ. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.
Πηγές: G. Moundreas & Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ