
Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων.
Ενώ οι «αγνώστου ταυτότητας» αγοραστές κυριαρχούν με 152 μονάδες, το ουσιαστικό ενδιαφέρον εντοπίζεται στη στρατηγική των κυρίαρχων δρώντων του κλάδου, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Xclusiv. Η Ελλάδα ηγείται στις αγορές με 64 πλοία (ακολουθούμενη από την Κίνα με 61), ωστόσο η πρωτιά της και στις πωλήσεις (74 πλοία) υποδηλώνει μια ξεκάθαρη στρατηγική ανανέωσης και όχι απλής επέκτασης.
Αποκωδικοποιώντας τις ελληνικές κινήσεις, καθίσταται σαφής η στροφή στα product tankers. Η απόκτηση 31 MR2s –σχεδόν το ήμισυ των αγορών– αντανακλά την εμπιστοσύνη στην αναδιάρθρωση των διυλιστηρίων και την αύξηση των εξαγωγών από Μέση Ανατολή και Ινδία.
Η ηλικιακή κατανομή των αγορών για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες επιβεβαιώνει πόσο προσεκτικά έχουν υπολογιστεί αυτές οι κινήσεις. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εστιάζουν σε ηλικίες 6-15 ετών στα MR2s και 0-10 ετών στα Aframax/LR2s. Ακόμη και στα Suezmaxes και στα VLCCs, οι κινήσεις είναι «χειρουργικές», στοχεύοντας σε μεσαίας ηλικίας τονάζ, που προσφέρει άμεσες αποδόσεις.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις λειτουργούν ως μοχλός άντλησης κεφαλαίων και απαλλαγής από υπερήλικα πλοία. Με 74 πωλήσεις, κυρίως σε Aframax/LR2s (26) και VLCCs (11) ηλικίας 16-25 ετών, ο ελληνικός εφοπλισμός εκμεταλλεύεται τις υψηλές αξίες που τροφοδοτούνται από τη στενότητα της προσφοράς και το χαμηλό orderbook. Ουσιαστικά, πωλούν σε μια αγορά που «διψά» για χωρητικότητα, ένεκα των ρωσικών ροών, και επενδύουν σε νεότερα, πιο αποδοτικά πλοία, θωρακίζοντας τον στόλο τους για τον επόμενο κύκλο της αγοράς.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ