
Την επικείμενη λειτουργία δύο νέων λιμένων βαθέων υδάτων έως το 2028 ανακοίνωσε ο Υπουργός Εξοπλισμού του Μαρόκου, Nizar Baraka, με στόχο να επαναλάβει την επιτυχία του Tanger Med, ως κορυφαίου διαμετακομιστικού κόμβου της Μεσογείου.
Στη Μεσόγειο, το Nador West Med αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2026. Το έργο προβλέπει αρχική βιομηχανική ζώνη 800 εκταρίων, με σχέδιο επέκτασης στα 5.000 εκτάρια. Κρίσιμη παράμετρος είναι η εγκατάσταση της πρώτης πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) της χώρας, η οποία θα συνδεθεί μέσω αγωγού με βιομηχανικά κέντρα, μειώνοντας την εξάρτηση από τον άνθρακα.
Στον Ατλαντικό, το λιμάνι Dakhla, επένδυση ύψους $1 δισ., αναμένεται το 2028, με βύθισμα 23 μ., το βαθύτερο στη χώρα. Η υποδομή θα πλαισιώνεται από 1.600 εκτάρια βιομηχανικής ζώνης και 5.200 εκτάρια αγροτικής γης, λειτουργώντας ως πύλη για τα περίκλειστα κράτη του Σαχέλ και τη μεταποίηση των πρώτων υλών τους.
Αμφότεροι οι λιμένες θα διαθέτουν εξειδικευμένες προβλήτες για εξαγωγές πράσινου υδρογόνου. Παράλληλα, εξετάζεται η κατασκευή λιμένα στο Tan-Tan σε συνεργασία με επενδυτές, συμπληρώνοντας το δίκτυο των Tanger Med –που ήδη απασχολεί 130.000 άτομα– και Jorf Lasfar.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…

Την τιμητική διάκριση του ισόβιου μέλους του Baltic Exchange σε αναγνώριση της εξαιρετικής του συμβολής τόσο στο Baltic όσο και στον ευρύτερο κλάδο της…

Αναντίρρητα, η Ινδία τη δεδομένη στιγμή φαντάζει ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη χώρα στη ναυτιλιακή βιομηχανία, με δεκάδες επενδύσεις-μαμούθ να εμφανίζονται πολύ συχνά στο προσκήνιο.…

Στα ύψη κυμαίνεται η αποθήκευση πετρελαίου στα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, Suezmax και Aframax, σηματοδοτώντας μια αγορά που διαμορφώνεται όλο και περισσότερο από ανησυχίες για…

Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ