
Συνεχίζονται οι διερευνητικές επαφές για την ιδιωτικοποίηση της νοτιοκορεατικής HMM, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αποτυχία των προηγούμενων προσπαθειών.
Σύμφωνα με ΜΜΕ της χώρας, ο όμιλος Dongwon, που επιχειρεί μια στρατηγική στροφή στα logistics, εξετάζει ζεστά το ενδεχόμενο εξαγοράς της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας της Νότιας Κορέας. Προς αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, ο ιδρυτής και Επίτιμος Πρόεδρος της Dongwon, Jaecheol Kim, ανάθεσε στη διοίκηση τη δημιουργία μιας task force για την πρόταση εξαγοράς της HMM.
Το επόμενο έτος θα συμπληρωθεί μία δεκαετία από τότε που η κυβέρνηση παρενέβη για να σώσει την HMM. Με την εταιρεία να έχει επιστρέψει στην κερδοφορία και να έχει ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα επέκτασης, υψηλόβαθμα στελέχη τραπεζών έχουν επανειλημμένως εκφράσει την πεποίθηση ότι οι επενδύσεις της κυβέρνησης θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα σε άλλα έργα.
Οι τράπεζες ξεκίνησαν τελικά μια διαδικασία υποβολής προσφορών το 2022 και η Dongwong ήταν μία από τις εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Η κυβέρνηση εξέφρασε την επιθυμία ο έλεγχος της HMM να παραμείνει σε νοτιοκορεατική εταιρεία, αποκλείοντας την Hapag-Lloyd, η οποία είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον. Η Dongwong είχε προσφέρει περίπου $4,2 δισ., $100 εκατ. λιγότερα από κοινοπραξία που αποτελούσαν οι Harim και JKL Partners. Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, η πώληση ακυρώθηκε, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες υπήρχε αδιέξοδο σχετικά με τη δομή της διοίκησης και τον ρόλο των τραπεζών.
Πριν από μερικούς μήνες, ΜΜΕ της Νότιας Κορέας έκαναν λόγο για ενδιαφέρον της POSCO. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ως αποτέλεσμα της ανόδου των μετοχών και της μετατροπής των αέναων ομολόγων, που αύξησαν τα μερίδια των πιστωτών, η τρέχουσα αποτίμηση της HMM εκτιμάται μεταξύ $5,4 και $6,8 δισ. Η πρόταση του ομίλου Dongwon αναμένεται να αναθερμάνει το ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της HMM.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία, όπως δήλωσε σήμερα ο ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ότι συμφωνήθηκε κατά…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν προκαλέσει σημάδια αισιοδοξίας στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…

Το ετήσιο εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας ξεπέρασε για πρώτη φορά το $1 τρισ., με την πτώση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ να αντισταθμίζεται από…

Η Ινδία έχει θέσει ψηλά τον πήχη, στοχεύοντας να εγκαθιδρυθεί ως μια υπολογίσιμη «δύναμη» στον κλάδο του ναυπηγικού τομέα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τοπικά…

Μερικές από τις πλέον αναγνωρισμένες και επιτυχημένες προσωπικότητες και εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και αρκετοί ενδιαφέροντες νεοεισερχόμενοι, αναγνωρίστηκαν από τα Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ