
Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων πόλεων και να καταστεί μέρος ενός δικτύου χωρίς πορθμεία κατά μήκος της δυτικής ακτής της.
Η σήραγγα, μήκους 27 χλμ. (17 μιλίων), ονομάζεται Rogfast – συντομογραφία του «Rogaland fastforbindelse», από το όνομα της περιοχής στην οποία βρίσκεται και τη νορβηγική λέξη για τον όρο «σταθερή σύνδεση». Στο βαθύτερο σημείο της θα βρίσκεται 392 μ. (1.286 πόδια) κάτω από τη στάθμη της θάλασσας.

Η κατασκευή ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2018, αλλά σταμάτησε στα τέλη του 2019, λόγω υπερβάσεων κόστους, που οδήγησαν στην ακύρωση των υφιστάμενων συμβάσεων και στην αναδιάρθρωση του έργου. Οι εργασίες ξανάρχισαν στα τέλη του 2021 και η σήραγγα αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033, με κόστος περίπου 25 δισ. νορβηγικές κορόνες (περίπου 2,4 δισ. δολάρια).
«Η σήραγγα θα βελτιώσει σημαντικά τη συνδεσιμότητα κατά μήκος της νορβηγικής δυτικής ακτής, δημιουργώντας μια ταχύτερη και πιο αξιόπιστη σύνδεση μεταξύ των περιοχών Stavanger και Haugesund», δήλωσε η Anne Brit Moen, Project Manager της Skanska, της πολυεθνικής κατασκευαστικής εταιρείας που έχει αναλάβει την κατασκευή του βόρειου τμήματος της σήραγγας, το οποίο είναι και το βαθύτερο τμήμα και έχει μήκος 9 χλμ. (5,5 μίλια).

Αντικαθιστώντας τις τρέχουσες συνδέσεις με πλοία, το Rogfast θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ του Bergen και του Stavanger –αντίστοιχα η δεύτερη και η τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Νορβηγίας σε πληθυσμό– κατά περίπου 40 λεπτά και θα διευκολύνει σημαντικά τις καθημερινές μετακινήσεις, πρόσθεσε η Moen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ