
Η τεχνολογία αποσύνθεσης αμμωνίας (ammonia cracking) βρίσκεται στο επίκεντρο μιας νέας στρατηγικής συνεργασίας, που στοχεύει να καταστήσει το υδρογόνο ένα πραγματικά παγκόσμιο και περιβαλλοντικά βιώσιμο ενεργειακό προϊόν. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία η αμμωνία θερμαίνεται και διασπάται στα βασικά της στοιχεία, υδρογόνο και άζωτο. Η αποσύνθεσή της επιτρέπει την ασφαλή και αποδοτική μετατροπή ενός εύκολα μεταφερόμενου καυσίμου σε καθαρό υδρογόνο.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι Uniper και thyssenkrupp Uhde υπέγραψαν μια ευρεία συμφωνία-πλαίσιο για την ανάπτυξη και την αδειοδότηση εμπορικών μονάδων αποσύνθεσης αμμωνίας. Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία έως και έξι μονάδων μεγάλης κλίμακας, με συνολική δυναμικότητα 7.200 τόνων αμμωνίας ημερησίως. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί κομβικό κρίκο στην εφοδιαστική αλυσίδα του υδρογόνου, διότι, ενώ η άμεση μεταφορά υδρογόνου είναι τεχνικά δύσκολη και οικονομικά δαπανηρή, η αμμωνία υγροποιείται εύκολα και μεταφέρεται με ασφάλεια σε μεγάλες ποσότητες.
Η νέα συμφωνία καθορίζει τις προϋποθέσεις χρήσης της τεχνολογίας στον σχεδιαζόμενο τερματικό εισαγωγής υδρογόνου της Uniper στο Wilhelmshaven. Το πακέτο αδείας περιλαμβάνει υπηρεσίες μηχανικού σχεδιασμού, παροχή κρίσιμου εξοπλισμού και καταλυτών, καθώς και τεχνική υποστήριξη. Η Uniper βρίσκεται ήδη στη φάση pre-FEED, κατά την οποία καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές, η οικονομική βιωσιμότητα και το εύρος του έργου, ώστε να μειωθούν οι αβεβαιότητες πριν από την είσοδο στο πλήρες FEED στα τέλη του επόμενου έτους.
Η τεχνολογική βάση του έργου τέθηκε από την άνοιξη του 2025, όταν οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την κατασκευή μιας από τις πρώτες παγκοσμίως πιλοτικές μονάδες αποσύνθεσης αμμωνίας στον σταθμό της Uniper στο Gelsenkirchen-Scholven. Με δυναμικότητα 28 τόνων αμμωνίας ημερησίως, η εν λόγω μονάδα λειτουργεί ως δοκιμαστικό πεδίο για την κλιμάκωση της τεχνολογίας σε εμπορικό επίπεδο. Η χρηματοδότησή της από το Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων, Βιομηχανίας, Κλιματικής Δράσης και Ενέργειας της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας υπογραμμίζει την περιβαλλοντική και ενεργειακή σημασία του έργου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Επίθεση ουκρανικού μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος (drone) προκάλεσε πυρκαγιά στο ρωσικό λιμάνι του Τεμριούκ στην Αζοφική θάλασσα, όπως δήλωσαν σήμερα οι υπηρεσίες εκτάκτων καταστάσεων.…

Την απόφαση να αναστείλει πλήρως κάθε εμπορική δραστηριότητα που συνδέεται με τη Ρωσία ανακοίνωσε η τουρκική Besiktas Shipping, επικαλούμενη «κινδύνους ασφαλείας». Η κίνηση αυτή…

Η εφοδιαστική αλυσίδα της Αυστραλίας βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της DP World, με την εταιρεία να επενδύει αδρά στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας.…

Τα βέλη της προς την ΕΕ εξαπέλυσε η SEA Europe, η Ένωση Ναυπηγείων και Ναυτιλιακού Εξοπλισμού της Ευρώπης. Αυτή τη φορά, στο στόχαστρο βρέθηκε…

Η Norden εξαγόρασε τις δραστηριότητες μεταφοράς φορτίων της Taylor Maritime στη Νότια Αφρική, οι οποίες προηγουμένως λειτουργούσαν υπό την επωνυμία IVS, ενισχύοντας έτσι τις…

Σημαντική πτώση κατέγραψε τον Νοέμβριο ο αριθμός των παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων έναντι του Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο παραγγέλθηκαν δέκα πλοία κατανάλωσης…

Η Prime Green Recyclers είναι η πρώτη γιάρδα ανακύκλωσης του Πακιστάν που συμμορφώνεται πλήρως με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, με τον BV να…

Ένα επικίνδυνο παιχνίδι ισορροπίας εξελίσσεται στην παγκόσμια αγορά κοβαλτίου, με τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (DRC) να κρατά τη δεδομένη στιγμή τα «κλειδιά» της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ