
Η τεχνολογία αποσύνθεσης αμμωνίας (ammonia cracking) βρίσκεται στο επίκεντρο μιας νέας στρατηγικής συνεργασίας, που στοχεύει να καταστήσει το υδρογόνο ένα πραγματικά παγκόσμιο και περιβαλλοντικά βιώσιμο ενεργειακό προϊόν. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία η αμμωνία θερμαίνεται και διασπάται στα βασικά της στοιχεία, υδρογόνο και άζωτο. Η αποσύνθεσή της επιτρέπει την ασφαλή και αποδοτική μετατροπή ενός εύκολα μεταφερόμενου καυσίμου σε καθαρό υδρογόνο.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι Uniper και thyssenkrupp Uhde υπέγραψαν μια ευρεία συμφωνία-πλαίσιο για την ανάπτυξη και την αδειοδότηση εμπορικών μονάδων αποσύνθεσης αμμωνίας. Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία έως και έξι μονάδων μεγάλης κλίμακας, με συνολική δυναμικότητα 7.200 τόνων αμμωνίας ημερησίως. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί κομβικό κρίκο στην εφοδιαστική αλυσίδα του υδρογόνου, διότι, ενώ η άμεση μεταφορά υδρογόνου είναι τεχνικά δύσκολη και οικονομικά δαπανηρή, η αμμωνία υγροποιείται εύκολα και μεταφέρεται με ασφάλεια σε μεγάλες ποσότητες.
Η νέα συμφωνία καθορίζει τις προϋποθέσεις χρήσης της τεχνολογίας στον σχεδιαζόμενο τερματικό εισαγωγής υδρογόνου της Uniper στο Wilhelmshaven. Το πακέτο αδείας περιλαμβάνει υπηρεσίες μηχανικού σχεδιασμού, παροχή κρίσιμου εξοπλισμού και καταλυτών, καθώς και τεχνική υποστήριξη. Η Uniper βρίσκεται ήδη στη φάση pre-FEED, κατά την οποία καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές, η οικονομική βιωσιμότητα και το εύρος του έργου, ώστε να μειωθούν οι αβεβαιότητες πριν από την είσοδο στο πλήρες FEED στα τέλη του επόμενου έτους.
Η τεχνολογική βάση του έργου τέθηκε από την άνοιξη του 2025, όταν οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την κατασκευή μιας από τις πρώτες παγκοσμίως πιλοτικές μονάδες αποσύνθεσης αμμωνίας στον σταθμό της Uniper στο Gelsenkirchen-Scholven. Με δυναμικότητα 28 τόνων αμμωνίας ημερησίως, η εν λόγω μονάδα λειτουργεί ως δοκιμαστικό πεδίο για την κλιμάκωση της τεχνολογίας σε εμπορικό επίπεδο. Η χρηματοδότησή της από το Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων, Βιομηχανίας, Κλιματικής Δράσης και Ενέργειας της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας υπογραμμίζει την περιβαλλοντική και ενεργειακή σημασία του έργου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ