
Την πρώτη έκθεσή τους για τους κορυφαίους λιμένες εμπορευματοκιβωτίων δημοσίευσαν πρόσφατα οι DNV και Menon Economics.
Η έκθεση Leading Container Ports (LCP) έλαβε υπόψη 160 λιμένες, με τους 20 κορυφαίους να διακρίνονται μέσω μιας ενδελεχούς αξιολόγησης βασισμένης σε 35 δείκτες που κατηγοριοποιήθηκαν σε πέντε θεμελιώδεις πυλώνες: διευκολυντικοί παράγοντες, συνδεσιμότητα και αξία για τον πελάτη, παραγωγικότητα, βιωσιμότητα και συνολική επίδραση.
Η Σιγκαπούρη αναδεικνύεται εκ νέου ως ο κορυφαίος λιμένας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση και στους πέντε πυλώνες. Το αποτέλεσμα αυτό υποστηρίζεται από υποδομές υψηλής ποιότητας, διαφάνεια στη διακυβέρνηση και αποτελεσματική συνδεσιμότητα μεταξύ κύριων γραμμών τροφοδοσίας. Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη του λιμένα ως κορυφαίου, πρωτοστατώντας σε πρωτοποριακές επενδύσεις στον τομέα της τροφοδοσίας πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα, δημιουργώντας πράσινους διαδρόμους ναυτιλίας και εφαρμόζοντας μέτρα μείωσης των εκπομπών.
Η Σαγκάη, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, κατατάσσεται δεύτερη στην παγκόσμια κατάταξη. Η ισχυρή υποδομή της υποστηρίζεται από τη στρατηγική τοποθεσία της, τους τερματικούς σταθμούς βαθέων υδάτων και την ενσωμάτωσή της στη βιομηχανική βάση της Κίνας. Η διακίνηση το περασμένο έτος υπερέβη τα 51 εκατ. TEUs, καθιστώντας τη Σαγκάη το πρώτο λιμάνι που έφτασε σε αυτό το ορόσημο.
Η Σαγκάη κατέχει ηγετική θέση στη συνδεσιμότητα, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στον Liner Shipping Connectivity Index και εξυπηρετώντας πάνω από 700 λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Οι πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της ολοκληρωμένης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος από την ξηρά, της τροφοδοσίας με LNG και μεθανόλη, καθώς και των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων με το Λος Άντζελες και το Αμβούργο.
Το Ningbo-Zhoushan, ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος παγκόσμιος λιμενικός κόμβος και πυλώνας της κινεζικής πρωτοβουλίας «Belt and Road», κατέλαβε την τρίτη θέση στη συνολική κατάταξη. Το 2024 διακίνησε 39,3 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση 26% σε σχέση με τα τελευταία τρία χρόνια.
Το Μπουσάν, το οποίο βρέθηκε στην τέταρτη θέση, αποτελεί το κέντρο logistics της Βορειοανατολικής Ασίας, λειτουργώντας ως βασικός κόμβος μεταφόρτωσης που συνδέει τις αγορές της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Κορέας. Η λιμενική αρχή προωθεί φιλόδοξα έργα υποδομών, συμπεριλαμβανομένου του εν εξελίξει έργου του Jinhae New Port, με 66 προγραμματισμένες θέσεις ελλιμενισμού σχεδιασμένες για πλοία μεταφορικής ικανότητας 30.000 TEUs, το οποίο θα αυξήσει τη συνολική δυναμικότητα σε 39,66 εκατ. TEUs έως το 2045.
Το Ρότερνταμ κατατάσσεται μεταξύ των πέντε κορυφαίων λιμανιών παγκοσμίως και είναι το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης. Ο ολλανδικός λιμένας διαθέτει ανεπτυγμένη υποδομή και πρόσβαση στις ευρωπαϊκές εσωτερικές υδάτινες οδούς. Η Αρχή Λιμένων του Ρότερνταμ έχει επιδείξει ηγετικό ρόλο μέσω των συνεχών επενδύσεων σε υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στην ξηρά και τεχνολογία ψηφιακών διδύμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Σιγκαπούρη, η Σαγκάη και το Ρότερνταμ κατατάσσονται επίσης σταθερά μεταξύ των τριών πρώτων στην κατάταξη των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων στην έτερη έκθεση των DNV και Menon Economics Leading Maritime Cities, αντανακλώντας τη συνεχή κυριαρχία και επιρροή τους τόσο σε λιμενικό όσο και σε αστικό επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η επικείμενη διήμερη επίσκεψη του Βλαντιμίρ Πούτιν στο Νέο Δελχί πραγματοποιείται σε μια κρίσιμη καμπή για τις ρωσο-ινδικές σχέσεις. Ενώ η Ινδία παραμένει ο…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα την 1η Δεκεμβρίου για την Ocean Network Express (ΟΝΕ), καθώς η εταιρεία τακτικών γραμμών ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη του…

Τη δεδομένη στιγμή, η αγορά των VLCCs κινείται σε τροχιά ισχυρής ανόδου, με τους spot ναύλους να παγιώνονται σταθερά άνω των $100.000 ημερησίως. Ωστόσο,…

Η τεχνολογία των ιστίων τύπου Rotor Sail βρίσκεται στο επίκεντρο μιας ιστορικής συμφωνίας μεταξύ της Norsepower και της Idemitsu Tanker Co., Ltd. Οι δύο…

Νέα πειρατική επίθεση, αυτή τη φορά στα ανοικτά της Ισημερινής Γουινέας αναφέρθηκε πριν από λίγο σε ένα LPG carrier. Σύμφωνα με δημοσιεύματα μάλιστα, τουλάχιστον…

Η νέα γενιά κινητήρων υψηλής πίεσης για καύσιμο LNG γίνεται πραγματικότητα, καθώς η ελβετική WinGD παρουσίασε τον X-DF-HP, τον πρώτο της dual-fuel κινητήρα LNG…

Η τεχνολογία των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει ακόμα ένα αποφασιστικό βήμα μπροστά, καθώς η Alfa Laval Korea υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τη Hanwha…

Δίχως φρένο αναπτύσσεται ο στόλος του Ομίλου Grimaldi. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις 28 Νοεμβρίου έλαβε χώρα στη Σαγκάη η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ