
Η πρόθεση των ανεπτυγμένων οικονομιών να μεταβούν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αν και κλονίζεται διαρκώς από την αναθέρμανση της χρήσης υδρογονανθράκων, παραμένει ανθεκτική.
Σύμφωνα με την BIMCO, τα εμπορεύματα άνθρακα με προορισμό ανεπτυγμένες οικονομίες εκτιμάται ότι θα σημειώσουν πτώση κατά 2% το 2025, εν συγκρίσει με το 2024. Έτσι, οι εν λόγω ροές θα διαμορφωθούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 23 χρόνων, ενώ παράλληλα το 2025 σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο έτος κατά το οποίο τα φορτία άνθρακα προς ανεπτυγμένες οικονομίες ακολουθούν πτωτική πορεία.
Κατά βάση, η μείωση αυτή οφείλεται στην περιορισμένη παραγωγή χάλυβα. Το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025, η παραγωγή χάλυβα μειώθηκε σε διεθνές επίπεδο κατά 2,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Πιο αναλυτικά, το ίδιο χρονικό διάστημα, η παραγωγή χάλυβα στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψε πτώση της τάξης του 3,4%, 3,6% στη Νότια Κορέα και 4,1% στην Ιαπωνία. Οι αποστολές θερμικού άνθρακα στις παραπάνω οικονομίες έχουν μειωθεί ευρύτερα, μεταξύ 2022 και 2024, κατά 30%.
Βέβαια, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια παραμένει αν μη τι άλλο ανθεκτική, και ιδίως στη Γερμανία και στην Ολλανδία, οι αποστολές φορτίων άνθρακα που προορίζονται για την παραγωγή ηλεκτρισμού σημείωσαν οριακή άνοδο 1% κατά το 2025.
Εστιάζοντας στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα, μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι, εντός του 2025, πάνω από τα μισά φορτία άνθρακα, και συγκεκριμένα το 57%, έχουν μεταφερθεί μέσω Panamaxes και το 30% με Capesizes. Την αντίστοιχη περίοδο του 2024, το ποσοστό των Panamaxes ανερχόταν στο 54%. Η εν λόγω άνοδος οφείλεται στην ευελιξία των μεταφορών μέσω Panamaxes.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Χάλυβα, η παραγωγή εντός ΕΕ θα σημειώσει άνοδο κατά 3% στη διάρκεια του 2026, γεγονός που θα επιφέρει αντίστοιχες επιδράσεις στο διεθνές εμπόριο άνθρακα.
Πηγή: BIMCO Shipping Number of the Week
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ