
Η πρόθεση των ανεπτυγμένων οικονομιών να μεταβούν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αν και κλονίζεται διαρκώς από την αναθέρμανση της χρήσης υδρογονανθράκων, παραμένει ανθεκτική.
Σύμφωνα με την BIMCO, τα εμπορεύματα άνθρακα με προορισμό ανεπτυγμένες οικονομίες εκτιμάται ότι θα σημειώσουν πτώση κατά 2% το 2025, εν συγκρίσει με το 2024. Έτσι, οι εν λόγω ροές θα διαμορφωθούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 23 χρόνων, ενώ παράλληλα το 2025 σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο έτος κατά το οποίο τα φορτία άνθρακα προς ανεπτυγμένες οικονομίες ακολουθούν πτωτική πορεία.
Κατά βάση, η μείωση αυτή οφείλεται στην περιορισμένη παραγωγή χάλυβα. Το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025, η παραγωγή χάλυβα μειώθηκε σε διεθνές επίπεδο κατά 2,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Πιο αναλυτικά, το ίδιο χρονικό διάστημα, η παραγωγή χάλυβα στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψε πτώση της τάξης του 3,4%, 3,6% στη Νότια Κορέα και 4,1% στην Ιαπωνία. Οι αποστολές θερμικού άνθρακα στις παραπάνω οικονομίες έχουν μειωθεί ευρύτερα, μεταξύ 2022 και 2024, κατά 30%.
Βέβαια, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια παραμένει αν μη τι άλλο ανθεκτική, και ιδίως στη Γερμανία και στην Ολλανδία, οι αποστολές φορτίων άνθρακα που προορίζονται για την παραγωγή ηλεκτρισμού σημείωσαν οριακή άνοδο 1% κατά το 2025.
Εστιάζοντας στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα, μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι, εντός του 2025, πάνω από τα μισά φορτία άνθρακα, και συγκεκριμένα το 57%, έχουν μεταφερθεί μέσω Panamaxes και το 30% με Capesizes. Την αντίστοιχη περίοδο του 2024, το ποσοστό των Panamaxes ανερχόταν στο 54%. Η εν λόγω άνοδος οφείλεται στην ευελιξία των μεταφορών μέσω Panamaxes.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Χάλυβα, η παραγωγή εντός ΕΕ θα σημειώσει άνοδο κατά 3% στη διάρκεια του 2026, γεγονός που θα επιφέρει αντίστοιχες επιδράσεις στο διεθνές εμπόριο άνθρακα.
Πηγή: BIMCO Shipping Number of the Week
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η τεχνολογία πυρηνικής πρόωσης με Μικρούς Αρθρωτούς Αντιδραστήρες (SMRs) αναδεικνύεται ως μία από τις πιο ριζοσπαστικές λύσεις για τη ναυτιλία, προσφέροντας εξάλειψη καυσίμων, μηδενικές…

Τα λιμάνια της Ιταλίας και της Ελλάδας κατέγραψαν τους περισσότερους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2024, που…

Tην αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων καταδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum. Με…

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, αυξάνει την πίεση γύρω από τη Ρωσία και όσους συνεργάζονται με αυτήν, παρά τις διαπραγματεύσεις για το ειρηνευτικό…

Την καθοδική της πορεία συνεχίζει για μια ακόμα εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν πτώση για τρίτη συνεχή εβδομάδα.…

Ήπιες, προς το παρόν, μεταβολές καταγράφουν οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει προσεχώς, μεταβάλλοντας τα δεδομένα για τα bulk carriers.…

Πρόσφατα, η Angelakos S.A. παρέλαβε από τα κινεζικά ναυπηγεία της Nantong Cosco KHI Ship Engineering στη Κίνα, ένα νεότευκτο Kamsarmax. Το εν λόγω bulk…

Την έμπρακτη στήριξη τους στην Ελληνική Αστυνομία έδειξαν οι κ. Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος. Ειδικότερα σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας οι κύριοι Αγγελόπουλοι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ