
Η ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας υποδομών υδρογόνου και ηλεκτροπαραγωγής από κυψέλες καυσίμου αποτελεί το τεχνολογικό θεμέλιο ενός νέου, φιλόδοξου έργου που ανακοινώθηκε από τη Hyundai Motor Group και την επαρχία Πιόνγκτεκ. Στόχος του έργου είναι η δημιουργία του πρώτου ολοκληρωμένου Carbon-Neutral Hydrogen Port στην Κορέα. Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε ένα πολυμερές μνημόνιο κατανόησης (MoU) που στοχεύει στη διαμόρφωση ενός εθνικού προτύπου για την αποανθρακοποίηση των λιμένων και στην ενίσχυση των εθνικών στόχων για κλιματική ουδετερότητα.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Hyundai Motor Company αναλαμβάνει τη χάραξη της συνολικής στρατηγικής για τις υδρογονοτεχνολογίες. Η Kia και η Hyundai Glovis θα εγκαταστήσουν και θα λειτουργήσουν συστήματα ηλεκτροπαραγωγής βασισμένα σε κυψέλες καυσίμου στις εγκαταστάσεις τους στο λιμάνι Πιόνγκτεκ.
Κεντρικό στοιχείο της πρωτοβουλίας είναι η αξιοποίηση του υφιστάμενου υδρογονοπαραγωγικού συμπλέγματος κοντά στο λιμάνι, με στόχο τη δημιουργία ενός σταθερού και επεκτάσιμου συστήματος παροχής ενέργειας μέσω αγωγού μήκους 15 χλμ. Το ενεργειακό αυτό δίκτυο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά προς τα συστήματα κυψελών καυσίμου, προσφέροντας ένα ενιαίο και αξιόπιστο πλαίσιο για την τροφοδότηση κρίσιμων λιμενικών υποδομών.
Η Hyundai Motor Group, σε συνεργασία με την επαρχία Πιόνγκτεκ και τους υπόλοιπους εταίρους, προετοιμάζει ένα ολοκληρωμένο ενεργειακό μοντέλο για τις λιμενικές λειτουργίες. Παράλληλα, προβλέπεται η επέκταση του στόλου υδρογονοκίνητων οχημάτων και εξοπλισμού λιμένος, καθώς και η εγκατάσταση σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου.
Οι μακροπρόθεσμες δράσεις περιλαμβάνουν την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου και αμμωνίας για μελλοντικά πλοία μηδενικών εκπομπών. Επιπρόσθετα, την πιθανή υιοθέτηση συστημάτων Alternative Maritime Power (AMP), ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές από τα ελλιμενισμένα πλοία. Παράλληλα, σχεδιάζεται η ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας πράσινου υδρογόνου μέσω εισαγωγών αμμωνίας και η διεύρυνση υδρογονοκίνητων λειτουργιών για μεγαλύτερη ενεργειακή σταθερότητα και αποδοτικότητα.
Σημαντικό ορόσημο σε αυτή τη μετάβαση αποτελεί η πιλοτική λειτουργία του πρώτου υδρογονοκίνητου αυτόματου οχήματος της Hyundai Motor στη χώρα, που από το 2024 εξυπηρετεί τη γραμμή μεταξύ του εργοστασίου Asan και του λιμένα Πιόνγκτεκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






O Oίκος Ναύτου γνωστοποίησε ότι η χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε ορισμένες κατηγορίες ανέργων ναυτικών για τις γιορτές των Χριστουγέννων 2025 θα γίνει σύμφωνα…

Οι ΗΠΑ παρουσίασαν ένα σχέδιο πρότασης για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, το οποίο κυρίως προβλέπει ότι το Κίεβο θα παραχωρήσει στη Ρωσία…

Η ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζει την ανοδική πορεία της, εντός Νοεμβρίου, φτάνοντας σε νέα υψηλά επίπεδα για το έτος, βάσει της Intermodal. Σύμφωνα…

Οι εξαγωγές αργού από τους ρωσικούς τερματικούς της Μαύρης Θάλασσας εμφανίζουν αξιοσημείωτη επιχειρησιακή ανθεκτικότητα, παρά τα ουκρανικά πλήγματα με drones και πυραύλους στο Sheskharis.…

Σε αξιοσημείωτη απόκλιση από τη συνήθη κατεύθυνση προς την Ασία, το βραζιλιάνικο αργό τύπου «Ostra» έκανε εμφάνιση στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, με φορτίο…

Η ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων ηλεκτροπρόωσης και κατανεμημένων DC ηλεκτρικών δικτύων αποτελεί τον πυρήνα της νέας συνεργασίας ανάμεσα στην Caledonian Maritime Assets Ltd (CMAL) και…

Αναντίρρητα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελούν τους κορυφαίους δρώντες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Σε μια περίοδο έντονων γεωπολιτικών ζυμώσεων και ραγδαίων εμπορικών ανακατατάξεων, η στρατηγική…

Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ