
Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των bulk carriers, σύμφωνα με ανάρτηση της Howe Robinson. To πρώτο φορτίο μεταφέρθηκε μέσω του Capesize «Winning Youth», εγκαινιάζοντας μια νέα ζήτηση τονομιλίων από τη Δυτική Αφρική προς την Ασία.
Το Simandou, περίπου 600 χλμ. από το λιμάνι Morebaya, διαθέτει παραγωγική ικανότητα 130 εκατ. τόνων, η οποία αναμένεται να επιτευχθεί εντός 30 μηνών. Σύμφωνα με τη Rio Tinto, τα τέσσερα blocks του Simandou αναμένεται να παραγάγουν 22-24 εκατ. τόνους το 2025 και έως 60 εκατ. τόνους το 2027. Αυτό μεταφράζεται σε ανάγκη για 20-22 επιπλέον Newcastlemaxes/Capesizes ήδη από το επόμενο έτος.
Παράλληλα, οι αυξημένες εξαγωγές βωξίτη από Γουινέα προς Κίνα ενδέχεται να προκαλέσουν ανάγκη για έως και οκτώ επιπλέον Capesizes, προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση. Ταυτόχρονα, οι ενισχυμένοι όγκοι από τη Σιέρα Λεόνε και τη Μαυριτανία υποδηλώνουν ότι σημαντικό μέρος των 48 προς παράδοση νεότευκτων Capesizes για το 2026 θα μπορούσαν να απορροφηθούν προς τη συγκεκριμένη εξέλιξη.
Η Δυτική Αφρική έχει ήδη αυξήσει το μερίδιό της στο παγκόσμιο εμπόριο Capesizes σε 9,5% (από λίγο πάνω από 4% το 2020-21), ποσοστό που μπορεί να αγγίξει το 18% όταν το Simandou φτάσει σε πλήρη παραγωγή. Ωστόσο, τα εν λόγω πλοία εμφανίζουν μέσο χρόνο αναμονής έως 15 ημέρες στη Γουινέα φέτος, σημαντικά υψηλότερο από ό,τι στη Βραζιλία (7,5 ημέρες) και στην Αυστραλία (7 ημέρες).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Σημαντική μεταβολή στις ισορροπίες της παγκόσμιας αγοράς αεροσκαφών σηματοδοτεί η απόφαση της flydubai να προχωρήσει σε παραγγελία 150 Airbus A321neo, αξίας $24 δισ., με…

Η HD Hyundai κατέγραψε μια «χρυσή» σελίδα στη μακραίωνη ιστορία της, καθώς αποτελεί πλέον τον πρώτο ναυπηγικό όμιλο παγκοσμίως που συμπληρώνει 5.000 παραδόσεις νεότευκτων…

Πορεία επέκτασης χαράσσει ο τερματικός διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Διώρυγας του Σουέζ στον λιμένα East Port Said, κατόπιν επένδυσης ύψους $500 εκατ. Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατα…

Η μετοχή της Taekwang Industrial κατέγραψε ισχυρή ζήτηση στο χρηματιστήριο της Σεούλ, μετά τις πληροφορίες ότι η εταιρεία, σε συνεργασία με την αμερικανική Texas…

Τη δυνατότητα μιας πρώτης γνωριμίας με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είχε η Αμερικανίδα Πρέσβης Κίμπερλι Γκίλφοΐλ σε εκδήλωση που διοργάνωσε σήμερα το Propeller Club…

Το οριστικό σχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2026, κατέθεσαν σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης και ο υφυπουργός…

Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, οι εξαγωγές, για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ