
Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα που οι συνολικές αφίξεις ανήλθαν σε ιστορικό υψηλό για την περίοδο, σύμφωνα με το Reuters. Η απουσία αμερικανικού φορτίου, έναντι 541.434 τόνων τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ερμηνεύεται στο πλαίσιο της παρατεταμένης εμπορικής έντασης Ουάσιγκτον-Πεκίνου, που οδήγησε τους Κινέζους αγοραστές σε διαφοροποίηση και σε ενίσχυση των ροών από τη Νότια Αμερική.
Πιο συγκεκριμένα, οι εισαγωγές από τη Βραζιλία αυξήθηκαν κατά 28,8%, αγγίζοντας τους 7,12 εκατ. τόνους και καλύπτοντας πάνω από το 75% της κινεζικής ζήτησης. Αντίστοιχα, οι εισαγωγές από την Αργεντινή σημείωσαν άνοδο 15,4% και διαμορφώθηκαν σε 1,57 εκατ. τόνους, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα έκτο του συνόλου. Έτσι, οι συνολικές αφίξεις του μήνα στην Κίνα ανήλθαν σε 9,48 εκατ. τόνους, επίδοση που αποτελεί νέο ρεκόρ Οκτωβρίου.
Σε επίπεδο δεκαμήνου, οι κινεζικές εισαγωγές από τη Βραζιλία έφτασαν τους 70,81 εκατ. τόνους (+4,5%), ενώ από την Αργεντινή τους 4,46 εκατ. τόνους (+23,9%).
Παρά τον πρόσφατο διμηνιαίο «αποκλεισμό» των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της τεταμένης εμπορικής αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο, το Πεκίνο ενέτεινε τις αγορές μετά τις συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στα τέλη Οκτωβρίου. Μάλιστα, η κρατική COFCO στράφηκε εκ νέου στην αμερικανική αγορά, δεσμεύοντας άνω του 1 εκατ. τόνων σόγιας. Πλέον η αγορά παρακολουθεί αν οι νέες κινήσεις θα προσεγγίσουν τον στόχο των 12 εκατ. τόνων έως το τέλος του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ