
Η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων ήταν ιδιαίτερα έντονη την περασμένη εβδομάδα, κυρίως χάρη στους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι συνέχισαν να κυριαρχούν, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της G. Moundreas.
Ειδικότερα, στον τομέα της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, η Oceanbulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, επέκτεινε τον στόλο της με παραγγελία τριών νεότευκτων τύπου Kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt, στα ναυπηγεία Hengli HI. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται το 2028, με το κόστος κατασκευής να ανέρχεται στα $35 εκατ. για κάθε πλοίο.
Περνώντας στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, η νεοσύστατη ελληνικών συμφερόντων Akrotiri Tankers, με επικεφαλής την κ. Μαριέλενα Προκοπίου και τον κ. Κωνσταντίνο Λάμψια, τοποθέτησε παραγγελία στο κινεζικό ναυπηγείο New Times για δύο LR1s, χωρητικότητας 75.000 dwt. Η παράδοση των νεότευκτων έχει προγραμματιστεί για το 2028, ενώ η τιμή υπολογίζεται σε $59 εκατ. έκαστο.
Ταυτόχρονα, η Stealth Maritime, συμφερόντων του κ. Χάρη Βαφειά, προχώρησε σε παραγγελίες 4+2 δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας πλοιοκτήτης εμπιστεύτηκε τα ναυπηγεία Hyundai Vietnam για την κατασκευή 2+2 LR2s, χωρητικότητας 115.000 dwt. Το κόστος ορίστηκε στα $73 εκατ. έκαστο, ενώ η παράδοση αναμένεται για την περίοδο 2028-2029. Εκτός αυτού, τοποθέτησε παραγγελία για δύο Suezmaxes 157.000 dwt, στα ναυπηγεία HHI, με κόστος $86 εκατ. έκαστο. Τα νεότευκτα αναμένεται να παραδοθούν το 2028.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωστή Κωνσταντακόπουλο, ενίσχυσε εκ νέου το orderbook της για μικρότερα containerships. Σύμφωνα με την G. Moundreas, μετά τον περασμένο Αύγουστο, έδωσε εκ νέου ψήφο εμπιστοσύνης στα ναυπηγεία Zhoushan Changhong για δύο containerships, τα οποία θα παραδοθούν το 2028.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μερικές από τις πλέον αναγνωρισμένες και επιτυχημένες προσωπικότητες και εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και αρκετοί ενδιαφέροντες νεοεισερχόμενοι, αναγνωρίστηκαν από τα Ελληνικά Ναυτιλιακά Βραβεία…

Η Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΕΝ) με ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τον αποκλεισμό της πρότασης του μέλους της, Ομίλου ONEX Shipyards…

Μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive» μπορούν, από σήμερα 8 Δεκεμβρίου, οι ναυτικοί να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους για 8 επιπλέον διαδικασίες που αφορούν σε έκδοση…

Σεισμική δόνηση 7,6 βαθμών σημειώθηκε στην επαρχία Αομόρι, και έγινε αισθητός σε μεγάλο μέρος της βόρειας και ανατολικής Ιαπωνίας, σύμφωνα με το αμερικανικό γεωδυναμικό…

Ηράκλειο Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ