
Η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων ήταν ιδιαίτερα έντονη την περασμένη εβδομάδα, κυρίως χάρη στους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι συνέχισαν να κυριαρχούν, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της G. Moundreas.
Ειδικότερα, στον τομέα της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, η Oceanbulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, επέκτεινε τον στόλο της με παραγγελία τριών νεότευκτων τύπου Kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt, στα ναυπηγεία Hengli HI. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται το 2028, με το κόστος κατασκευής να ανέρχεται στα $35 εκατ. για κάθε πλοίο.
Περνώντας στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, η νεοσύστατη ελληνικών συμφερόντων Akrotiri Tankers, με επικεφαλής την κ. Μαριέλενα Προκοπίου και τον κ. Κωνσταντίνο Λάμψια, τοποθέτησε παραγγελία στο κινεζικό ναυπηγείο New Times για δύο LR1s, χωρητικότητας 75.000 dwt. Η παράδοση των νεότευκτων έχει προγραμματιστεί για το 2028, ενώ η τιμή υπολογίζεται σε $59 εκατ. έκαστο.
Ταυτόχρονα, η Stealth Maritime, συμφερόντων του κ. Χάρη Βαφειά, προχώρησε σε παραγγελίες 4+2 δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας πλοιοκτήτης εμπιστεύτηκε τα ναυπηγεία Hyundai Vietnam για την κατασκευή 2+2 LR2s, χωρητικότητας 115.000 dwt. Το κόστος ορίστηκε στα $73 εκατ. έκαστο, ενώ η παράδοση αναμένεται για την περίοδο 2028-2029. Εκτός αυτού, τοποθέτησε παραγγελία για δύο Suezmaxes 157.000 dwt, στα ναυπηγεία HHI, με κόστος $86 εκατ. έκαστο. Τα νεότευκτα αναμένεται να παραδοθούν το 2028.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Costamare, με επικεφαλής τον κ. Κωστή Κωνσταντακόπουλο, ενίσχυσε εκ νέου το orderbook της για μικρότερα containerships. Σύμφωνα με την G. Moundreas, μετά τον περασμένο Αύγουστο, έδωσε εκ νέου ψήφο εμπιστοσύνης στα ναυπηγεία Zhoushan Changhong για δύο containerships, τα οποία θα παραδοθούν το 2028.
Πηγή: G. Moundreas
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ένα από τα σημαντικότερα ναυπηγικά κέντρα της Μεσογείου, ανακοίνωσε την επίσημη ένταξη του ως Incentive Provider στο διεθνώς αναγνωρισμένο πρόγραμμα Green…

Άνοδο 6,6% παρουσίασε η επιβατική κίνηση στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της ΥΠΑ (Ηράκλειο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνος, Αστυπάλαια, Ιωάννινα, Χίος, Κοζάνη, Καστοριά, Κάρπαθος, Κύθηρα, Μήλος,…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ υιοθέτησε χθες Δευτέρα με ψηφοφορία του το «ειρηνευτικό σχέδιο» του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, το οποίο προβλέπει ιδίως…

Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν την Τρίτη 18 Νοεμβρίου, καθώς οι ανησυχίες για διακοπή της προσφοράς εκτονώθηκαν από την επανεκκίνηση των φορτώσεων στο ρωσικό…

Το Μπανγκλαντές έκανε ένα σημαντικό βήμα προς την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών του με την υπογραφή συμφωνίας παραχώρησης για την ανάπτυξη του τερματικού σταθμού…

Τεκτονικές αλλαγές θα φέρει στην αγορά των containerships η παύση των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, ωστόσο η πλήρης επιστροφή στην…

Το Πεκίνο αναμένει η συνεργασία με τις ΗΠΑ να εντατικοποιηθεί προς την ίδια κατεύθυνση, με στόχο ένα δίκαιο περιβάλλον ανταγωνισμού στη ναυτιλία και στη…

Η Λιμενική Αρχή Νέας Υόρκης και Νιου Τζέρσεϊ παρουσίασε το μεγαλύτερο Κεφαλαιακό Σχέδιο στην ιστορία της, ύψους $45 δισ. Το πρόγραμμα στοχεύει σε μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ