
Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα πρώτα πλήρως αυτόνομα υπεράκτια πλοία της χώρας. Τα νέα 60μετρα Remotely Operated Landing Craft Vessels, αναπτυγμένα σε συνεργασία με τη γαλλική SeaOwl, ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα AI, δορυφορικά δίκτυα και υβριδική διαχείριση ενέργειας, επιτρέποντας πλήρη τηλεχειρισμό από το Remote-Control Center της ADNOC L&S στο Mussafah. Η απουσία χώρων διαμονής και υποστήριξης πληρώματος μειώνει το βάρος του πλοίου, αυξάνει την ενεργειακή απόδοση και επιτρέπει την αδιάλειπτη λειτουργία.
Με την τεχνητή νοημοσύνη να αναλαμβάνει τον έξυπνο σχεδιασμό διαδρομών, τα αυτόνομα πλοία υπόσχονται έως και 30% μείωση στις εκπομπές CO₂ σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία. Ο συνδυασμός αυτοματοποιημένων λειτουργιών, βελτιστοποιημένης κατανάλωσης καυσίμου και υβριδικού συστήματος ενέργειας ενισχύει σημαντικά την περιβαλλοντική απόδοση, στηρίζοντας τους εθνικούς στόχους Net Zero των ΗΑΕ. Την τεχνολογική καινοτομία υπογραμμίζει και η δυνατότητα αυτόνομης ασφαλούς πλεύσης στην περίπτωση απώλειας επικοινωνίας. Το σύστημα onboard AI εξασφαλίζει συνεχείς και σταθερές επιχειρήσεις μέχρι την αποκατάσταση της σύνδεσης, ενισχύοντας την αξιοπιστία των υπεράκτιων ενεργειακών και υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Τα δύο πρωτότυπα αυτόνομα πλοία θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται μέχρι το τέλος του 2025, με παράδοση το 4ο τρίμηνο του 2026. Θα ακολουθήσουν θαλάσσιες δοκιμές και διαδικασίες επικύρωσης στα ύδατα των ΗΑΕ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής και αποτελεσματική ενσωμάτωσή τους στις επιχειρήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε χθες Κυριακή ότι ρεπουμπλικάνοι κοινοβουλευτικοί καταρτίζουν σχέδιο νόμου δυνάμει του οποίου θα επιβάλλονται κυρώσεις σε οποιαδήποτε χώρα συνδιαλλάσσεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ