
Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ψηφιακού διδύμου (digital twin) και της διαχείρισης κύκλου ζωής προϊόντων (PLM) αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και ταξινομούνται τα πλοία. Σε αυτή τη νέα εποχή, ο American Bureau of Shipping (ABS) και η Siemens Digital Industries Software (DISW) ενώνουν τις δυνάμεις τους, μέσα από ένα μνημόνιο κατανόησης (MoU). Στόχος τους είναι να επιταχύνουν την ψηφιοποίηση των διαδικασιών νηογνώμονα.
Η συνεργασία, που υπογράφηκε στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας, δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ μηχανικών, ναυπηγών και νηογνώμονα. Ο έλεγχος συμμόρφωσης, η προσομοίωση και η ανάλυση ενεργειακής απόδοσης πραγματοποιούνται πλέον μέσα στο ίδιο το ψηφιακό μοντέλο του πλοίου. Με άλλα λόγια, η ταξινόμηση περνά από τα έγγραφα και τις επιθεωρήσεις στο τρισδιάστατο περιβάλλον σχεδίασης, επιτρέποντας ακριβέστερες προσομοιώσεις, άμεση επαλήθευση κανονισμών και καλύτερη περιβαλλοντική διαχείριση.
Στην καρδιά της συμφωνίας βρίσκεται η πλατφόρμα ABS Freedom, η οποία ενσωματώνει δεδομένα κανονισμών και ελέγχων σε ένα ενιαίο περιβάλλον PLM, και η πλατφόρμα Xcelerator της Siemens. Οι δύο πλατφόρμες θα λειτουργούν συνδυαστικά, δημιουργώντας μια «γέφυρα δεδομένων» μεταξύ σχεδιαστών, ναυπηγείων και νηογνωμόνων, με στόχο ασφαλή και διαφανή ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του πλοίου.
Με αυτόν τον τρόπο, η διαδικασία ταξινόμησης δεν περιορίζεται πλέον στην πιστοποίηση μετά την κατασκευή, αλλά ενσωματώνεται εξαρχής στη φάση του σχεδιασμού. Οι ναυπηγοί μπορούν, έτσι, να προβλέπουν τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, να εκτιμούν ενεργειακές επιδόσεις και να προσομοιώνουν περιβαλλοντικά σενάρια πριν ακόμα ξεκινήσει η κατασκευή.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά εργαλεία που προκύπτουν από τη συνεργασία είναι η ενσωμάτωση του ψηφιακού διδύμου. Ένα δυναμικό ψηφιακό «αντίγραφο» του πλοίου που ενημερώνεται συνεχώς με δεδομένα από αισθητήρες, συστήματα πρόωσης και λειτουργικές παραμέτρους. Μέσω του digital twin, κάθε πλοίο μπορεί να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο, να προβλέπει φθορές, να βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου και να μειώνει τις εκπομπές CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η Ελλάδα είναι σήμερα το σημείο εισόδου για το αμερικανικό Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και πιθανώς και για εγχώριους ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη, τόνισε…

Η συνεργασία μεταξύ ΗΠΑ και Νότιας Κορέας διευρύνεται διαρκώς, αγγίζοντας νέους τομείς. Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε ότι η κυβέρνησή…

Σε κατάσταση πέδησης βρέθηκαν οι εξαγωγές προϊόντων από την Κίνα τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με το Reuters. Έπειτα από μήνες έντονης δραστηριότητας εξαγωγών, οπότε…

Νέα μελέτη του ITF Seafarers’ Trust επιβεβαιώνει τις ανησυχίες ότι οι άδειες εξόδου των ναυτικών στα λιμάνια βρίσκονται σε πτώση από την πανδημία και…

Η τεχνολογία μηδενικού άνθρακα και τα ευφυή ναυτιλιακά συστήματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυπηγικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δημιουργία του…

Η άνοδος των ναύλων των VLCCs έως και τα $100.000/ημέρα, αποτέλεσμα της αύξησης της παραγωγής του OPEC+ και της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, οδήγησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ