
Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ψηφιακού διδύμου (digital twin) και της διαχείρισης κύκλου ζωής προϊόντων (PLM) αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και ταξινομούνται τα πλοία. Σε αυτή τη νέα εποχή, ο American Bureau of Shipping (ABS) και η Siemens Digital Industries Software (DISW) ενώνουν τις δυνάμεις τους, μέσα από ένα μνημόνιο κατανόησης (MoU). Στόχος τους είναι να επιταχύνουν την ψηφιοποίηση των διαδικασιών νηογνώμονα.
Η συνεργασία, που υπογράφηκε στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας, δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ μηχανικών, ναυπηγών και νηογνώμονα. Ο έλεγχος συμμόρφωσης, η προσομοίωση και η ανάλυση ενεργειακής απόδοσης πραγματοποιούνται πλέον μέσα στο ίδιο το ψηφιακό μοντέλο του πλοίου. Με άλλα λόγια, η ταξινόμηση περνά από τα έγγραφα και τις επιθεωρήσεις στο τρισδιάστατο περιβάλλον σχεδίασης, επιτρέποντας ακριβέστερες προσομοιώσεις, άμεση επαλήθευση κανονισμών και καλύτερη περιβαλλοντική διαχείριση.
Στην καρδιά της συμφωνίας βρίσκεται η πλατφόρμα ABS Freedom, η οποία ενσωματώνει δεδομένα κανονισμών και ελέγχων σε ένα ενιαίο περιβάλλον PLM, και η πλατφόρμα Xcelerator της Siemens. Οι δύο πλατφόρμες θα λειτουργούν συνδυαστικά, δημιουργώντας μια «γέφυρα δεδομένων» μεταξύ σχεδιαστών, ναυπηγείων και νηογνωμόνων, με στόχο ασφαλή και διαφανή ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του πλοίου.
Με αυτόν τον τρόπο, η διαδικασία ταξινόμησης δεν περιορίζεται πλέον στην πιστοποίηση μετά την κατασκευή, αλλά ενσωματώνεται εξαρχής στη φάση του σχεδιασμού. Οι ναυπηγοί μπορούν, έτσι, να προβλέπουν τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, να εκτιμούν ενεργειακές επιδόσεις και να προσομοιώνουν περιβαλλοντικά σενάρια πριν ακόμα ξεκινήσει η κατασκευή.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά εργαλεία που προκύπτουν από τη συνεργασία είναι η ενσωμάτωση του ψηφιακού διδύμου. Ένα δυναμικό ψηφιακό «αντίγραφο» του πλοίου που ενημερώνεται συνεχώς με δεδομένα από αισθητήρες, συστήματα πρόωσης και λειτουργικές παραμέτρους. Μέσω του digital twin, κάθε πλοίο μπορεί να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο, να προβλέπει φθορές, να βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου και να μειώνει τις εκπομπές CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ