
Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ψηφιακού διδύμου (digital twin) και της διαχείρισης κύκλου ζωής προϊόντων (PLM) αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και ταξινομούνται τα πλοία. Σε αυτή τη νέα εποχή, ο American Bureau of Shipping (ABS) και η Siemens Digital Industries Software (DISW) ενώνουν τις δυνάμεις τους, μέσα από ένα μνημόνιο κατανόησης (MoU). Στόχος τους είναι να επιταχύνουν την ψηφιοποίηση των διαδικασιών νηογνώμονα.
Η συνεργασία, που υπογράφηκε στο Μπουσάν της Νότιας Κορέας, δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ μηχανικών, ναυπηγών και νηογνώμονα. Ο έλεγχος συμμόρφωσης, η προσομοίωση και η ανάλυση ενεργειακής απόδοσης πραγματοποιούνται πλέον μέσα στο ίδιο το ψηφιακό μοντέλο του πλοίου. Με άλλα λόγια, η ταξινόμηση περνά από τα έγγραφα και τις επιθεωρήσεις στο τρισδιάστατο περιβάλλον σχεδίασης, επιτρέποντας ακριβέστερες προσομοιώσεις, άμεση επαλήθευση κανονισμών και καλύτερη περιβαλλοντική διαχείριση.
Στην καρδιά της συμφωνίας βρίσκεται η πλατφόρμα ABS Freedom, η οποία ενσωματώνει δεδομένα κανονισμών και ελέγχων σε ένα ενιαίο περιβάλλον PLM, και η πλατφόρμα Xcelerator της Siemens. Οι δύο πλατφόρμες θα λειτουργούν συνδυαστικά, δημιουργώντας μια «γέφυρα δεδομένων» μεταξύ σχεδιαστών, ναυπηγείων και νηογνωμόνων, με στόχο ασφαλή και διαφανή ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του πλοίου.
Με αυτόν τον τρόπο, η διαδικασία ταξινόμησης δεν περιορίζεται πλέον στην πιστοποίηση μετά την κατασκευή, αλλά ενσωματώνεται εξαρχής στη φάση του σχεδιασμού. Οι ναυπηγοί μπορούν, έτσι, να προβλέπουν τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς, να εκτιμούν ενεργειακές επιδόσεις και να προσομοιώνουν περιβαλλοντικά σενάρια πριν ακόμα ξεκινήσει η κατασκευή.
Ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά εργαλεία που προκύπτουν από τη συνεργασία είναι η ενσωμάτωση του ψηφιακού διδύμου. Ένα δυναμικό ψηφιακό «αντίγραφο» του πλοίου που ενημερώνεται συνεχώς με δεδομένα από αισθητήρες, συστήματα πρόωσης και λειτουργικές παραμέτρους. Μέσω του digital twin, κάθε πλοίο μπορεί να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο, να προβλέπει φθορές, να βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου και να μειώνει τις εκπομπές CO₂.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ