
Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιείται από το Ερευνητικό Κέντρο Ατομικής Ενέργειας Bhabha (BARC). Οι νέοι αντιδραστήρες, γνωστοί ως Bharat Small Modular Reactors (BSMR), είναι σχεδιασμένοι ώστε να είναι συμπαγείς, ευέλικτοι και ασφαλείς, με δυνατότητα εγκατάστασης σε εμπορικά πλοία και ενεργοβόρες βιομηχανίες, όπως η τσιμεντοβιομηχανία. Η χρήση της τεχνολογίας πυρηνικής σχάσης σε τέτοια κλίμακα επιτρέπει τη σταθερή παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους, αυτοί οι αντιδραστήρες μπορούν να αξιοποιηθούν και στη ναυτιλία, παρέχοντας μια εναλλακτική μορφή πρόωσης για πλοία του εμπορικού ναυτικού. Παράλληλα, η Ινδία ενισχύει τη ναυπηγική της ικανότητα με την ανάπτυξη πυρηνοκίνητων υποβρυχίων, ήδη διαθέτοντας τα INS Arihant και INS Arighaat, που λειτουργούν με αντιδραστήρες 83 MW.
Σε πολιτικό επίπεδο, η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι σχεδιάζει τροποποιήσεις στον Νόμο για την Ατομική Ενέργεια (1962), ώστε να επιτραπεί η είσοδος ιδιωτικών επενδυτών στον πολιτικό πυρηνικό τομέα. Οι νέες ρυθμίσεις θα επιτρέπουν στις ιδιωτικές εταιρείες να λειτουργούν πυρηνικούς σταθμούς, να προμηθεύονται καύσιμα από το εξωτερικό και να επιστρέφουν τα χρησιμοποιημένα καύσιμα στη χώρα προέλευσης.
Παράλληλα, αναθεωρείται και ο Νόμος περί Αστικής Ευθύνης για Πυρηνικές Ζημίες (CLND), προκειμένου να καθοριστεί σαφές πλαίσιο ευθύνης μεταξύ προμηθευτών και διαχειριστών εξοπλισμού. Αυτές οι μεταρρυθμίσεις αποσκοπούν στη δημιουργία ενός σταθερού και διαφανούς επενδυτικού περιβάλλοντος, που θα προσελκύσει τεχνολογικές συνεργασίες και κεφάλαια για την πράσινη μετάβαση της χώρας. Με στρατηγικό στόχο την αύξηση της πυρηνικής παραγωγικής ικανότητας από 8,8 GW σήμερα σε 100 GW έως το 2047, η Ινδία φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε ηγετική δύναμη της παγκόσμιας αγοράς καθαρής ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ