
Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο. Το φαινόμενο αυτό, γνωστό ως «methane slip», περιορίζει τα οφέλη του LNG ως καθαρότερης ενεργειακής επιλογής, μειώνοντας το περιβαλλοντικό πλεονέκτημα του φυσικού αερίου έναντι των συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Daphne Technology και η Maran Gas ολοκλήρωσαν ένα πιλοτικό έργο παγκόσμιας πρωτιάς, το οποίο περιλάμβανε την εγκατάσταση και τη δοκιμή του συστήματος SlipPure Plasma-Catalytic Methane Slip Aftertreatment στο πλοίο «Maran Gas Chios». Η τεχνολογία SlipPure στοχεύει στη δέσμευση και στην οξείδωση του μεθανίου απευθείας από τα καυσαέρια των κινητήρων διπλού καυσίμου. Συνδυάζει τη χρήση πλάσματος χαμηλής θερμοκρασίας που ενεργοποιεί τα μόρια του μεθανίου με καταλυτική οξείδωση, η οποία ολοκληρώνει τη μετατροπή του σε διοξείδιο του άνθρακα και νερό. Η
διεργασία αυτή επιτρέπει σημαντική μείωση των εκπομπών χωρίς να επηρεάζει τη λειτουργία του κινητήρα, ενώ το σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί ως μονάδα επεξεργασίας καυσαερίων, χωρίς τροποποίηση του υπάρχοντος εξοπλισμού.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής στο «Maran Gas Chios», η Daphne Technology κατέγραψε μείωση εκπομπών μεθανίου έως και 4 ± 2 g/kWh. Έτσι, αποδεικνύεται ότι η εν λόγω τεχνολογία είναι τεχνικά εφαρμόσιμη σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας και μπορεί να αποτελέσει ρεαλιστική λύση για τον περιορισμό των εκπομπών από πλοία LNG.
Όπως ανέφερε ο Ανδρέας Σπέρτος, Τεχνικός Διευθυντής της Maran Gas Maritime Inc., η μείωση των εκπομπών μεθανίου αποτελεί μία από τις πιο απαιτητικές τεχνικές προκλήσεις για τους κινητήρες φυσικού αερίου, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με τις ιδιαιτερότητες του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η επιτυχής δοκιμή στο «Maran Gas Chios» απέδειξε τη βιωσιμότητα και τις προοπτικές εξέλιξης της τεχνολογίας, προσθέτοντας ότι μέσα από τη συνεργασία με την Daphne Technology επιτεύχθηκε ακριβής αξιολόγηση των δυνατοτήτων και των σημείων βελτίωσης του συστήματος.
Η τεχνολογία SlipPure, σε συνδυασμό με την πλατφόρμα PureMetrics για παρακολούθηση και ποσοτικοποίηση εκπομπών, αναπτύσσεται περαιτέρω με σκοπό να προσφέρει κλιμακώσιμες λύσεις για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…

Σημαντική μεταβολή στις ισορροπίες της παγκόσμιας αγοράς αεροσκαφών σηματοδοτεί η απόφαση της flydubai να προχωρήσει σε παραγγελία 150 Airbus A321neo, αξίας $24 δισ., με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ