
Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο. Το φαινόμενο αυτό, γνωστό ως «methane slip», περιορίζει τα οφέλη του LNG ως καθαρότερης ενεργειακής επιλογής, μειώνοντας το περιβαλλοντικό πλεονέκτημα του φυσικού αερίου έναντι των συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Daphne Technology και η Maran Gas ολοκλήρωσαν ένα πιλοτικό έργο παγκόσμιας πρωτιάς, το οποίο περιλάμβανε την εγκατάσταση και τη δοκιμή του συστήματος SlipPure Plasma-Catalytic Methane Slip Aftertreatment στο πλοίο «Maran Gas Chios». Η τεχνολογία SlipPure στοχεύει στη δέσμευση και στην οξείδωση του μεθανίου απευθείας από τα καυσαέρια των κινητήρων διπλού καυσίμου. Συνδυάζει τη χρήση πλάσματος χαμηλής θερμοκρασίας που ενεργοποιεί τα μόρια του μεθανίου με καταλυτική οξείδωση, η οποία ολοκληρώνει τη μετατροπή του σε διοξείδιο του άνθρακα και νερό. Η
διεργασία αυτή επιτρέπει σημαντική μείωση των εκπομπών χωρίς να επηρεάζει τη λειτουργία του κινητήρα, ενώ το σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί ως μονάδα επεξεργασίας καυσαερίων, χωρίς τροποποίηση του υπάρχοντος εξοπλισμού.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής στο «Maran Gas Chios», η Daphne Technology κατέγραψε μείωση εκπομπών μεθανίου έως και 4 ± 2 g/kWh. Έτσι, αποδεικνύεται ότι η εν λόγω τεχνολογία είναι τεχνικά εφαρμόσιμη σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας και μπορεί να αποτελέσει ρεαλιστική λύση για τον περιορισμό των εκπομπών από πλοία LNG.
Όπως ανέφερε ο Ανδρέας Σπέρτος, Τεχνικός Διευθυντής της Maran Gas Maritime Inc., η μείωση των εκπομπών μεθανίου αποτελεί μία από τις πιο απαιτητικές τεχνικές προκλήσεις για τους κινητήρες φυσικού αερίου, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με τις ιδιαιτερότητες του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η επιτυχής δοκιμή στο «Maran Gas Chios» απέδειξε τη βιωσιμότητα και τις προοπτικές εξέλιξης της τεχνολογίας, προσθέτοντας ότι μέσα από τη συνεργασία με την Daphne Technology επιτεύχθηκε ακριβής αξιολόγηση των δυνατοτήτων και των σημείων βελτίωσης του συστήματος.
Η τεχνολογία SlipPure, σε συνδυασμό με την πλατφόρμα PureMetrics για παρακολούθηση και ποσοτικοποίηση εκπομπών, αναπτύσσεται περαιτέρω με σκοπό να προσφέρει κλιμακώσιμες λύσεις για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ