
Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι πρόσφατες πολιτικές αντιστάσεις και το αυξανόμενο κόστος αναγκάζουν μεγάλες επενδύσεις να μπαίνουν στον πάγο. Η κοινοπραξία JERA Nex BP, με συνεργασία της ιαπωνικής JERA και της BP, ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την ανάπτυξη του υπεράκτιου αιολικού έργου Beacon Wind στα ανοικτά των ακτών της Μασαχουσέτης.
Η απόφαση αυτή αποτελεί ένα από τα πιο ηχηρά παραδείγματα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα η υπεράκτια αιολική βιομηχανία των ΗΠΑ, η οποία δοκιμάζεται από πληθωριστικές πιέσεις, καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και πολιτική αβεβαιότητα. Οι αντιρρήσεις του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ απέναντι σε τέτοιου είδους έργα έχουν αφήσει βαθύ αποτύπωμα στο ρυθμιστικό και επενδυτικό περιβάλλον.
Το έργο Beacon Wind είχε προγραμματιστεί να προσφέρει 2,6 GW εγκατεστημένης ισχύος, ικανής να τροφοδοτήσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο νοικοκυριά στη βορειοανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, η εταιρεία εκτιμά ότι η σημερινή αγορά δεν προσφέρει βιώσιμες συνθήκες ανάπτυξης, οδηγώντας στην παύση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της JERA Nex BP στις ΗΠΑ. Παρά τη διακοπή, η κοινοπραξία θα διατηρήσει τα δικαιώματα εκμίσθωσης του πάρκου στα ανοικτά της Μασαχουσέτης, με πρόθεση να επανέλθει όταν οι συνθήκες καταστούν πιο ευνοϊκές.
Η JERA Nex BP ιδρύθηκε επίσημα τον Αύγουστο του 2024, με έδρα το Λονδίνο, ως αποτέλεσμα μιας στρατηγικής συνεργασίας που υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2023. Ο στόχος ήταν η δημιουργία ενός παγκόσμιου ηγέτη στην υπεράκτια αιολική ενέργεια, με χαρτοφυλάκιο έργων σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ταϊβάν, Βέλγιο, Γερμανία, Βρετανία, Ιρλανδία και Αυστραλία, συνολικής δυνητικής ισχύος 13 GW.
Η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει επίσης τη μετατόπιση της BP προς πιο παραδοσιακές, υψηλής απόδοσης δραστηριότητες, όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, σε μια περίοδο αυξανόμενης οικονομικής πίεσης για τις εταιρείες καθαρής ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ