
 
															Σε έναν νέο κύκλο ανακατατάξεων και προσαρμογών εισέρχεται η αγορά των δεξαμενόπλοιων, υπό τη σκιά των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων και της κλιμάκωσης των κυρώσεων της Δύσης σε βάρος της Μόσχας. Την περασμένη εβδομάδα, οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν κυρώσεις στις ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες Rosneft και Lukoil, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκριναν το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, στοχεύοντας επιπλέον 117 δεξαμενόπλοια.
Στον απόηχο των παραπάνω εξελίξεων, πρόσφατη έκθεση της Braemar εστιάζει στον αντίκτυπο των κυρώσεων στις εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας και της Ινδίας, φωτίζοντας τα πιθανά σενάρια της επόμενης ημέρας για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ινδία
Υποθέτοντας ότι τα ινδικά διυλιστήρια δεν θα διακινδυνεύσουν δευτερεύουσες κυρώσεις από τις ΗΠΑ, η Ινδία θα κληθεί να αντικαταστήσει περίπου 1,33 εκατ. βαρέλια ρωσικού αργού ημερησίως (30% των συνολικών εισαγωγών της Ινδίας).
Ως εκ τούτου, βάσει εκτιμήσεων της Braemar, περίπου 933.000 βαρέλια ημερησίως θα πρέπει να προέλθουν από τη Μέση Ανατολή, 200.000 βαρέλια ημερησίως από την Αμερική (Κόλπος του Μεξικού, Καραϊβική, Νότια Αμερική), 133.000 βαρέλια ημερησίως από τη Δυτική Αφρική και 67.000 βαρέλια ημερησίως από τον τερματικό σταθμό CPC στη Μαύρη Θάλασσα.
Η άνοδος των ινδικών εισαγωγών από τη Μέση Ανατολή αναμένεται να τονώσει τη ζήτηση για τα συμμορφούμενα VLCCs και Suezmaxes, ενώ οι αυξημένες ροές από την Αμερική θα εξυπηρετηθούν κυρίως από VLCCs. Τέλος, οι ροές από τον τερματικό CPC θα μεταφέρονται με συμμορφούμενα Aframaxes και Suezmaxes.
Κίνα
Όπως επισημαίνει η Braemar, θεωρείται απίθανο η Κίνα να απορροφήσει τα φορτία ρωσικού αργού πετρελαίου που θα εκτοπιστούν από την ινδική αγορά. Η απειλή δευτερογενών κυρώσεων σε κάθε πλοίο ή αγοραστή που μεταφέρει πετρέλαιο από Ρώσους παραγωγούς οι οποίοι τελούν υπό κυρώσεις, καθιστά το εμπόριο προς τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας ολοένα και πιο περίπλοκο. Ως εκ τούτου, οι συναλλαγές αυτές θα βασίζονται ολοένα και περισσότερο στη δράση του «σκιώδους στόλου».
Κατ’ επέκταση, για να διατηρήσει τα επίπεδα των εξαγωγών της, η Ρωσία πιθανότατα θα αναγκαστεί να μειώσει τις τιμές του πετρελαίου της σε σχέση με το πετρέλαιο του Ιράν και της Βενεζουέλας. Επιπλέον, θα πρέπει να καταφύγει σε πιο δαπανηρές και αναποτελεσματικές λύσεις, όπως οι STS μεταφορές.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ