
Σε έναν νέο κύκλο ανακατατάξεων και προσαρμογών εισέρχεται η αγορά των δεξαμενόπλοιων, υπό τη σκιά των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων και της κλιμάκωσης των κυρώσεων της Δύσης σε βάρος της Μόσχας. Την περασμένη εβδομάδα, οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν κυρώσεις στις ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες Rosneft και Lukoil, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκριναν το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, στοχεύοντας επιπλέον 117 δεξαμενόπλοια.
Στον απόηχο των παραπάνω εξελίξεων, πρόσφατη έκθεση της Braemar εστιάζει στον αντίκτυπο των κυρώσεων στις εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας και της Ινδίας, φωτίζοντας τα πιθανά σενάρια της επόμενης ημέρας για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ινδία
Υποθέτοντας ότι τα ινδικά διυλιστήρια δεν θα διακινδυνεύσουν δευτερεύουσες κυρώσεις από τις ΗΠΑ, η Ινδία θα κληθεί να αντικαταστήσει περίπου 1,33 εκατ. βαρέλια ρωσικού αργού ημερησίως (30% των συνολικών εισαγωγών της Ινδίας).
Ως εκ τούτου, βάσει εκτιμήσεων της Braemar, περίπου 933.000 βαρέλια ημερησίως θα πρέπει να προέλθουν από τη Μέση Ανατολή, 200.000 βαρέλια ημερησίως από την Αμερική (Κόλπος του Μεξικού, Καραϊβική, Νότια Αμερική), 133.000 βαρέλια ημερησίως από τη Δυτική Αφρική και 67.000 βαρέλια ημερησίως από τον τερματικό σταθμό CPC στη Μαύρη Θάλασσα.
Η άνοδος των ινδικών εισαγωγών από τη Μέση Ανατολή αναμένεται να τονώσει τη ζήτηση για τα συμμορφούμενα VLCCs και Suezmaxes, ενώ οι αυξημένες ροές από την Αμερική θα εξυπηρετηθούν κυρίως από VLCCs. Τέλος, οι ροές από τον τερματικό CPC θα μεταφέρονται με συμμορφούμενα Aframaxes και Suezmaxes.
Κίνα
Όπως επισημαίνει η Braemar, θεωρείται απίθανο η Κίνα να απορροφήσει τα φορτία ρωσικού αργού πετρελαίου που θα εκτοπιστούν από την ινδική αγορά. Η απειλή δευτερογενών κυρώσεων σε κάθε πλοίο ή αγοραστή που μεταφέρει πετρέλαιο από Ρώσους παραγωγούς οι οποίοι τελούν υπό κυρώσεις, καθιστά το εμπόριο προς τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας ολοένα και πιο περίπλοκο. Ως εκ τούτου, οι συναλλαγές αυτές θα βασίζονται ολοένα και περισσότερο στη δράση του «σκιώδους στόλου».
Κατ’ επέκταση, για να διατηρήσει τα επίπεδα των εξαγωγών της, η Ρωσία πιθανότατα θα αναγκαστεί να μειώσει τις τιμές του πετρελαίου της σε σχέση με το πετρέλαιο του Ιράν και της Βενεζουέλας. Επιπλέον, θα πρέπει να καταφύγει σε πιο δαπανηρές και αναποτελεσματικές λύσεις, όπως οι STS μεταφορές.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ