
Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000 TEUs, που κινείται με τεχνολογία Μικρού Αρθρωτού Πυρηνικού Αντιδραστήρα (SMR). Η πρωτοποριακή αυτή σχεδίαση εγκρίθηκε από τον νηογνώμονα DNV μέσω της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP).
Το πλοίο ενσωματώνει ένα σύστημα παραγωγής ενέργειας βασισμένο σε υπερκρίσιμο διοξείδιο του άνθρακα (CO₂), το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη θερμική απόδοση και μικρότερες ενεργειακές απώλειες σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα ατμού. Παράλληλα, η χρήση του μειώνει τον όγκο και το βάρος του εξοπλισμού. Με ταχύτητα λειτουργίας 24 κόμβων, το πλοίο αποδεικνύει πως η πυρηνική ενέργεια μπορεί να συνδυάσει την απόδοση με την περιβαλλοντική ευθύνη.

Επιπρόσθετα, η εταιρεία ανέπτυξε ένα καινοτόμο σύστημα θωράκισης και περιορισμού, το οποίο εξασφαλίζει τη σταθερότητα του αντιδραστήρα ακόμα και σε περίπτωση σύγκρουσης, προσάραξης ή βύθισης, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφαλείας για το πλήρωμα και το περιβάλλον. Ο DNV συνεργάστηκε στενά με την HD KSOE για την αξιολόγηση του συστήματος ισχύος και των προτύπων ασφαλείας, στο πλαίσιο των διεθνών κανονισμών (SOLAS Κεφ. VIII και IMO Code of Safety for Nuclear Merchant Ships). Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε και εργαστήριο HAZID στα κεντρικά γραφεία του DNV στο Όσλο, με στόχο τον εντοπισμό πιθανών κινδύνων και τη βελτιστοποίηση του σχεδίου για πυρηνοκίνητα εμπορικά πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ