
Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες τις απαραίτητες συμφωνίες για την ανάπτυξη μιας μεγάλης κλίμακας μονάδας παραγωγής e-μεθανόλης στο Umeå της Σουηδίας. Το έργο, με την ονομασία FlagshipTHREE, αξιοποιεί τεχνολογία δέσμευσης και αξιοποίησης βιογενούς διοξειδίου του άνθρακα (CCU) για να μετατρέψει το διοξείδιο του άνθρακα (CO₂) σε συνθετικό καύσιμο.
Η καινοτομία του έργου έγκειται στη δυνατότητα μετατροπής των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε καύσιμο, δημιουργώντας έναν κλειστό κύκλο άνθρακα που μειώνει δραστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Στο επίκεντρο της διαδικασίας βρίσκεται το λεγόμενο βιογενές CO₂. Δηλαδή το διοξείδιο του άνθρακα που προέρχεται από φυσικές πηγές, όπως η καύση βιομάζας ή οργανικών αποβλήτων στον σταθμό Dåvaverket της Umeå Energi. Αντί αυτό το CO₂ να απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, δεσμεύεται μέσω τεχνολογίας Carbon Capture and Utilisation (CCU) και επαναχρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη.
Η Liquid Wind αξιοποιεί ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια για να παράγει πράσινο υδρογόνο μέσω ηλεκτρόλυσης νερού. Στη συνέχεια, το υδρογόνο αντιδρά με το δεσμευμένο CO₂, παράγοντας e-μεθανόλη. Το αποτέλεσμα αυτών των διεργασιών είναι η παραγωγή ενός καθαρού, συνθετικού καυσίμου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ναυτιλία, στην αεροπορία και στη βιομηχανία, αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα.
Η εγκατάσταση θα ανεγερθεί δίπλα στον σταθμό συμπαραγωγής Dåvaverket της Umeå Energi, εντός του Umeå Eco Industrial Park. Εκεί, η παραγωγή της e-μεθανόλης υπολογίζεται ότι θα μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 180.000 τόνους CO₂ ετησίως. Πέρα από τον τεχνολογικό της χαρακτήρα, η επένδυση στο FlagshipTHREE έχει ισχυρή περιβαλλοντική και στρατηγική διάσταση. Η Σουηδία και η Ευρώπη επιδιώκουν να ενισχύσουν την ενεργειακή τους ανεξαρτησία και να μειώσουν την εξάρτησή τους από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Η τοπική παραγωγή eFuels προσφέρει μια βιώσιμη και ασφαλή εναλλακτική, συμβατή με τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και τον στόχο για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.
Με ετήσια παραγωγή 100.000 τόνων e-μεθανόλης και δέσμευση 150.000 τόνων βιογενούς CO₂, το FlagshipTHREE αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Νέος πρόεδρος του Eurogroup εξελέγη σήμερα ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης. Η διάρκεια της θητείας του είναι δυόμισι χρόνια. Αναλαμβάνει καθήκοντα από αύριο.…

Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ