
Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία.
Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από τα οποία ανήκουν στη National Iranian Tanker Company (NITC), 52 μετέδωσαν σήματα AIS μεταξύ 12 και 14 Οκτωβρίου, τερματίζοντας μια παρατεταμένη περίοδο επτά ετών «σκιώδους» δραστηριότητας. Οι θέσεις που αναφέρθηκαν εκτείνονταν από το νησί Χαργκ του Ιράν και το αρχιπέλαγος Ριάου έως λιμάνια κοντά στην Κίνα και διαδρομές μέσω του Στενού της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με τη Windward.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον εννέα από τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια της NITC εξέπεμψαν ενεργά σήματα AIS ενώ βρίσκονταν συγκεντρωμένα στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Μαλαισίας, ένα γνωστό σημείο συγκέντρωσης για την αποθήκευση και τη μεταφορά από πλοίο σε πλοίο (STS) πετρελαίου που υπόκειται σε αμερικανικές κυρώσεις.
Ακόμη, παραμένει άγνωστος ο λόγος ταυτόχρονης ενεργοποίησης των εν λόγω συστημάτων εντοπισμού, αν και συνέβη λιγότερο από τρεις εβδομάδες μετά την επανενεργοποίηση των κυρώσεων των Ηνωμένων Εθνών κατά του Ιράν. Μέχρι τώρα, τα δεξαμενόπλοια της NITC ήταν από τα πιο δύσκολα να εντοπιστούν, καθώς συνήθως ενεργοποιούν το AIS τους για σύντομο χρονικό διάστημα, μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Κατά τη σύντομη περίοδο επανενεργοποίησης του AIS, παρατηρήθηκαν VLCCs με σημαία του Ιράν να πλέουν προς τα δυτικά μέσω του Στενού της Σιγκαπούρης από τις 12 Οκτωβρίου, με προορισμό τον Περσικό Κόλπο. Η συντονισμένη αυτή δράση σηματοδότησε μια σημαντική απόκλιση από τις συνήθεις πρακτικές και έλαβε χώρα εν μέσω μιας νέας εκστρατείας της Μαλαισίας κατά των παράνομων STS επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι τα ιρανικά φορτία μπορούν να μεταφερθούν μέσω τεσσάρων ή πέντε VLCCs και μέσω μιας σειράς STS επιχειρήσεων στα ανοικτά των ΗΑΕ, του Σοχάρ και της Μαλαισίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ