
Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία.
Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από τα οποία ανήκουν στη National Iranian Tanker Company (NITC), 52 μετέδωσαν σήματα AIS μεταξύ 12 και 14 Οκτωβρίου, τερματίζοντας μια παρατεταμένη περίοδο επτά ετών «σκιώδους» δραστηριότητας. Οι θέσεις που αναφέρθηκαν εκτείνονταν από το νησί Χαργκ του Ιράν και το αρχιπέλαγος Ριάου έως λιμάνια κοντά στην Κίνα και διαδρομές μέσω του Στενού της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με τη Windward.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον εννέα από τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια της NITC εξέπεμψαν ενεργά σήματα AIS ενώ βρίσκονταν συγκεντρωμένα στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Μαλαισίας, ένα γνωστό σημείο συγκέντρωσης για την αποθήκευση και τη μεταφορά από πλοίο σε πλοίο (STS) πετρελαίου που υπόκειται σε αμερικανικές κυρώσεις.
Ακόμη, παραμένει άγνωστος ο λόγος ταυτόχρονης ενεργοποίησης των εν λόγω συστημάτων εντοπισμού, αν και συνέβη λιγότερο από τρεις εβδομάδες μετά την επανενεργοποίηση των κυρώσεων των Ηνωμένων Εθνών κατά του Ιράν. Μέχρι τώρα, τα δεξαμενόπλοια της NITC ήταν από τα πιο δύσκολα να εντοπιστούν, καθώς συνήθως ενεργοποιούν το AIS τους για σύντομο χρονικό διάστημα, μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Κατά τη σύντομη περίοδο επανενεργοποίησης του AIS, παρατηρήθηκαν VLCCs με σημαία του Ιράν να πλέουν προς τα δυτικά μέσω του Στενού της Σιγκαπούρης από τις 12 Οκτωβρίου, με προορισμό τον Περσικό Κόλπο. Η συντονισμένη αυτή δράση σηματοδότησε μια σημαντική απόκλιση από τις συνήθεις πρακτικές και έλαβε χώρα εν μέσω μιας νέας εκστρατείας της Μαλαισίας κατά των παράνομων STS επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι τα ιρανικά φορτία μπορούν να μεταφερθούν μέσω τεσσάρων ή πέντε VLCCs και μέσω μιας σειράς STS επιχειρήσεων στα ανοικτά των ΗΑΕ, του Σοχάρ και της Μαλαισίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
H τιμή του χρυσού υποχώρησε κατά 6% στις 21 Οκτωβρίου, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση των τελευταίων δώδεκα και πλέον ετών, αναφέρει…
Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της στην Κεντρική Ευρώπη, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να ενισχύει…
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ