
Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία.
Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από τα οποία ανήκουν στη National Iranian Tanker Company (NITC), 52 μετέδωσαν σήματα AIS μεταξύ 12 και 14 Οκτωβρίου, τερματίζοντας μια παρατεταμένη περίοδο επτά ετών «σκιώδους» δραστηριότητας. Οι θέσεις που αναφέρθηκαν εκτείνονταν από το νησί Χαργκ του Ιράν και το αρχιπέλαγος Ριάου έως λιμάνια κοντά στην Κίνα και διαδρομές μέσω του Στενού της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με τη Windward.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τουλάχιστον εννέα από τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια της NITC εξέπεμψαν ενεργά σήματα AIS ενώ βρίσκονταν συγκεντρωμένα στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Μαλαισίας, ένα γνωστό σημείο συγκέντρωσης για την αποθήκευση και τη μεταφορά από πλοίο σε πλοίο (STS) πετρελαίου που υπόκειται σε αμερικανικές κυρώσεις.
Ακόμη, παραμένει άγνωστος ο λόγος ταυτόχρονης ενεργοποίησης των εν λόγω συστημάτων εντοπισμού, αν και συνέβη λιγότερο από τρεις εβδομάδες μετά την επανενεργοποίηση των κυρώσεων των Ηνωμένων Εθνών κατά του Ιράν. Μέχρι τώρα, τα δεξαμενόπλοια της NITC ήταν από τα πιο δύσκολα να εντοπιστούν, καθώς συνήθως ενεργοποιούν το AIS τους για σύντομο χρονικό διάστημα, μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Κατά τη σύντομη περίοδο επανενεργοποίησης του AIS, παρατηρήθηκαν VLCCs με σημαία του Ιράν να πλέουν προς τα δυτικά μέσω του Στενού της Σιγκαπούρης από τις 12 Οκτωβρίου, με προορισμό τον Περσικό Κόλπο. Η συντονισμένη αυτή δράση σηματοδότησε μια σημαντική απόκλιση από τις συνήθεις πρακτικές και έλαβε χώρα εν μέσω μιας νέας εκστρατείας της Μαλαισίας κατά των παράνομων STS επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι τα ιρανικά φορτία μπορούν να μεταφερθούν μέσω τεσσάρων ή πέντε VLCCs και μέσω μιας σειράς STS επιχειρήσεων στα ανοικτά των ΗΑΕ, του Σοχάρ και της Μαλαισίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε 1,43 δισ. Ευρώ ανήλθε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean για το εννεάμηνο του 2025, αυξημένος κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο…

Fast-track διαδικασίες κινεί η Γουινέα για την ανάπτυξη διυλιστηρίων αλουμίνας και εργοστασίων iron ore pellets, προκειμένου να τερματίσει δεκαετίες εξαγωγών ακατέργαστου μεταλλεύματος, δήλωσε ο…

Το κύμα δασμών του Προέδρου Τραμπ αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις τιμές προϊόντων για τους καταναλωτές πριν από τις γιορτές, αν και μέχρι στιγμής…

Η Lukoil βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου κύκλου αναταράξεων, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις αρχίζουν να περιορίζουν ουσιαστικά τη διεθνή της δραστηριότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία δύο εκ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, του Ρότερνταμ και του Ντούισμπουργκ, εισέρχεται σε μια νέα εποχή τεχνολογικής και περιβαλλοντικής καινοτομίας. Μέσα…

Τις απόψεις τους σχετικά με τις περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, την επιρροή της (γεω)πολιτικής στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά και το μέλλον των ελληνικών ναυπηγείων, εξέφρασαν τέσσερις…

Σε σταθερά επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι, διατηρούνται οι παραγγελίες πλοίων καθαρότερων καυσίμων, παρά το γεγονός ότι φέτος οι συνολικές παραγγελίες κινούνται σε χαμηλότερα…

Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν τα κέρδη των τριών κορυφαίων νοτιοκορεατικών ναυπηγείων για το γ΄ τρίμηνο, αν και ορισμένοι παράγοντες θα μπορούσαν να «εκτροχιάσουν» την αισιοδοξία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ