
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά των containerships. Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο βρίσκουν, προς το παρόν, ασφαλές καταφύγιο στα συμβόλαια χρονοναύλωσης, όπου οι δείκτες παραμένουν σε σχετικά σταθερά επίπεδα.
Νωρίτερα εντός του 2025, ως αποτέλεσμα του πρόωρου εφοδιασμού των εταιρειών λιανικής, ο δείκτης FBX έφτασε στα ύψη τον Ιούνιο, αγγίζοντας σχεδόν τα $3.700, προτού κατρακυλήσει αργότερα στα $1.500, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 60%. Δεν είναι λίγοι οι διαχειριστές οι οποίοι, προκειμένου να αποφύγουν τις εν λόγω έντονες διακυμάνσεις, επιλέγουν να δεσμεύουν τα πλοία τους με συμβόλαια μακροχρόνιας χρονοναύλωσης, διάρκειας έως και 19 μηνών.
Όσον αφορά τα feeders, η ναυλαγορά τους βρίσκεται σε υγιή επίπεδα το τελευταίο διάστημα, καθώς η ζήτηση για πλοία αυτού του τύπου παραμένει αμείωτη. Πιθανό οδηγό της εν λόγω εικόνας συνιστά το αυξημένο ενδιαφέρον των Κινέζων παραγωγών να εξάγουν τα προϊόντα τους προς τις αγορές της Ασίας, δημιουργώντας ζήτηση για περιφερειακές θαλάσσιες μεταφορές – μεγάλο μέρος των οποίων εξυπηρετείται από feeders. Την ίδια στιγμή, οι εισαγωγές των ΗΠΑ από την Κίνα έχουν σημειώσει κάθοδο από 13% το 2024 σε 9% το 2025. Η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου έχει διαφοροποιήσει σημαντικά τις εισαγωγές της, αναπληρώνοντας το κενό της Κίνας με εξαγωγές από άλλες ασιατικές χώρες, όπως το Βιετνάμ.
Παράλληλα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Braemar, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων χάραξε ανοδική πορεία έως τώρα φέτος κατά 5%, ενώ η ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου το 2025 θα διαμορφωθεί στο 2,5% με 3%.
Πηγή: Braemar Summary & Market Outlook
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ