
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά των containerships. Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο βρίσκουν, προς το παρόν, ασφαλές καταφύγιο στα συμβόλαια χρονοναύλωσης, όπου οι δείκτες παραμένουν σε σχετικά σταθερά επίπεδα.
Νωρίτερα εντός του 2025, ως αποτέλεσμα του πρόωρου εφοδιασμού των εταιρειών λιανικής, ο δείκτης FBX έφτασε στα ύψη τον Ιούνιο, αγγίζοντας σχεδόν τα $3.700, προτού κατρακυλήσει αργότερα στα $1.500, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 60%. Δεν είναι λίγοι οι διαχειριστές οι οποίοι, προκειμένου να αποφύγουν τις εν λόγω έντονες διακυμάνσεις, επιλέγουν να δεσμεύουν τα πλοία τους με συμβόλαια μακροχρόνιας χρονοναύλωσης, διάρκειας έως και 19 μηνών.
Όσον αφορά τα feeders, η ναυλαγορά τους βρίσκεται σε υγιή επίπεδα το τελευταίο διάστημα, καθώς η ζήτηση για πλοία αυτού του τύπου παραμένει αμείωτη. Πιθανό οδηγό της εν λόγω εικόνας συνιστά το αυξημένο ενδιαφέρον των Κινέζων παραγωγών να εξάγουν τα προϊόντα τους προς τις αγορές της Ασίας, δημιουργώντας ζήτηση για περιφερειακές θαλάσσιες μεταφορές – μεγάλο μέρος των οποίων εξυπηρετείται από feeders. Την ίδια στιγμή, οι εισαγωγές των ΗΠΑ από την Κίνα έχουν σημειώσει κάθοδο από 13% το 2024 σε 9% το 2025. Η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου έχει διαφοροποιήσει σημαντικά τις εισαγωγές της, αναπληρώνοντας το κενό της Κίνας με εξαγωγές από άλλες ασιατικές χώρες, όπως το Βιετνάμ.
Παράλληλα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Braemar, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων χάραξε ανοδική πορεία έως τώρα φέτος κατά 5%, ενώ η ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου το 2025 θα διαμορφωθεί στο 2,5% με 3%.
Πηγή: Braemar Summary & Market Outlook
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ