
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Ο αριθμός των πλοιοκτητών που επενδύουν σε νεότευκτα containerships κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων είναι κάθε άλλο παρά μικρός. Σύμφωνα μάλιστα με την Alphaliner, το 72% των παραγγελιών έως σήμερα το 2025 αφορά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εναλλακτικών καυσίμων.
Παρ’ όλα αυτά, η χρήση εναλλακτικών καυσίμων ενέχει αρκετές αβεβαιότητες, τις οποίες οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές δεν μπορούν να αγνοήσουν. Μεταξύ αυτών, η περιορισμένη κλίμακα παραγωγής, αλλά και η έλλειψη μιας αποδοτικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Ως απότοκο, το ποσοστό των παραγγελιών για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, ως αναλογία του συνόλου των παραγγελιών, καταγράφει πτώση για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Γενικότερα, ο ενθουσιασμός για εναλλακτικά καύσιμα έχει εξασθενήσει, ενώ η προσοχή των πλοιοκτητών έχει στραφεί στο «ημίμετρο» των πλοίων κατανάλωσης LNG. Σημειώνεται ότι, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025, το orderbook κατακλύζεται από πλοία διπλού καυσίμου-LNG σε ποσοστό 60%, έναντι 63% το 2024. Η συγκεκριμένη πτώση, αν και μικρή, καταδεικνύει τις αμφιβολίες των πλοιοκτητών γύρω από τις επενδύσεις σε πλοία μη συμβατικών καυσίμων.
Επιπροσθέτως, τα containerships διπλού καυσίμου-μεθανόλης στο orderbook κατέγραψαν πτώση από 18% το 2024 σε 12% τους πρώτους δέκα μήνες του 2025,
γεγονός που αντανακλά τις αβεβαιότητες που σχετίζονται με τη διαθεσιμότητα του καυσίμου. Καθώς η εναλλακτική της μεθανόλης «χάνει» έδαφος, η αναπλήρωσή τους γίνεται με πλοία συμβατικών καυσίμων. Πιο αναλυτικά, το ποσοστό των παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, μεταφορικής χωρητικότητας κάτω των 7.500 TEUs, έχει σημειώσει άνοδο από 19% το 2024 σε 28% το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Νέος πρόεδρος του Eurogroup εξελέγη σήμερα ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης. Η διάρκεια της θητείας του είναι δυόμισι χρόνια. Αναλαμβάνει καθήκοντα από αύριο.…

Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ