
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Ο αριθμός των πλοιοκτητών που επενδύουν σε νεότευκτα containerships κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων είναι κάθε άλλο παρά μικρός. Σύμφωνα μάλιστα με την Alphaliner, το 72% των παραγγελιών έως σήμερα το 2025 αφορά πλοία εναλλακτικών καυσίμων.
Παρ’ όλα αυτά, η χρήση εναλλακτικών καυσίμων ενέχει αρκετές αβεβαιότητες, τις οποίες οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές δεν μπορούν να αγνοήσουν. Μεταξύ αυτών, η περιορισμένη κλίμακα παραγωγής, αλλά και η έλλειψη μιας αποδοτικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Ως απότοκο, το ποσοστό των παραγγελιών για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, ως αναλογία του συνόλου των παραγγελιών, καταγράφει πτώση για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Γενικότερα, ο ενθουσιασμός για εναλλακτικά καύσιμα έχει εξασθενήσει, ενώ η προσοχή των πλοιοκτητών έχει στραφεί στο «ημίμετρο» των πλοίων κατανάλωσης LNG. Σημειώνεται ότι, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025, το orderbook κατακλύζεται από πλοία διπλού καυσίμου-LNG σε ποσοστό 60%, έναντι 63% το 2024. Η συγκεκριμένη πτώση, αν και μικρή, καταδεικνύει τις αμφιβολίες των πλοιοκτητών γύρω από τις επενδύσεις σε πλοία μη συμβατικών καυσίμων.
Επιπροσθέτως, τα containerships διπλού καυσίμου-μεθανόλης στο orderbook κατέγραψαν πτώση από 18% το 2024 σε 12% τους πρώτους δέκα μήνες του 2025,
γεγονός που αντανακλά τις αβεβαιότητες που σχετίζονται με τη διαθεσιμότητα του καυσίμου. Καθώς η εναλλακτική της μεθανόλης «χάνει» έδαφος, η αναπλήρωσή τους γίνεται με πλοία συμβατικών καυσίμων. Πιο αναλυτικά, το ποσοστό των παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, μεταφορικής χωρητικότητας κάτω των 7.500 TEUs, έχει σημειώσει άνοδο από 19% το 2024 σε 28% το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Νέες αναταράξεις προμηνύονται για τις εισαγωγές αργού και τα διυλιστήρια της Κίνας, μετά την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε έναν από τους πιο κρίσιμους τερματικούς…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί κατεξοχήν μια από τις πιο δυναμικές βιομηχανίες, με τις εξελίξεις που διαδραματίζονται στο εξωτερικό της περιβάλλον να επηρεάζουν άμεσα τη…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του διπλωματικού σώματός της, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ), καλεί τα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν μια δήλωση που θα επιτρέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ