
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου από την πλειοψηφία των κρατών μελών κατά τη διάρκεια συνεδρίασης των ευρωπαίων υπουργών Ενέργειας στο Λουξεμβούργο.
Το μέτρο, το οποίο θα συζητηθεί στη συνέχεια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είχε προταθεί την άνοιξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Δανία, η οποία ασκεί την κυλιόμενη προεδρία της ΕΕ, ελπίζει στην οριστική υιοθέτησή του μέχρι το τέλος του έτους. Στον αντίποδα, η Σλοβακία και η Ουγγαρία, χώρες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το ρωσικό φυσικό αέριο, μειοψήφησαν το μέτρο.
Σταματώντας την αγορά ρωσικού φυσικού αερίου, η ΕΕ επιδιώκει να κλείσει μία βασική στρόφιγγα χρηματοδότησης του πολέμου της Μόσχας στην Ουκρανία. Σημειώνεται, ότι η ΕΕ επιδιώκει την απεξάρτησή της από τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες από τον Φεβρουάριο του 2022 και την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Ωστόσο, αν και έχει σταματήσει σχεδόν καθολικά την εισαγωγή ρωσικού πετρελαίου, διατηρεί ισχυρή εξάρτηση από την Μόσχα για την τροφοδοσία της σε φυσικό αέριο: το φυσικό αέριο της Ρωσίας αντιπροσώπευε το 19% των συνολικών εισαγωγών στην ΕΕ το 2024, έναντι 45% το 2021.
Για να επιταχύνει τη διαδικασία, η Κομισιόν πρότεινε την άνοιξη στα κράτη μέλη καθολική διακοπή εισαγωγών φυσικού αερίου στο τέλος του 2027. Επίσης, τον Σεπτέμβριο, πρότεινε νέα καταληκτική ημερομηνία στο τέλος του 2026 σε ό,τι αφορά το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Ωστόσο, αυτό το επιπλέον μέτρο, που προτάθηκε στο πλαίσιο του 19ου πακέτου των νέων κυρώσεων κατά της Ρωσίας, δεν περιλαμβάνονταν στη σημερινή υπουργική σύνοδο.
Από την πλευρά του, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιδιώκει μία ακόμη πιο προωθημένη προσέγγιση: Οι επιτροπές Βιομηχανίας και Εμπορίου ενέκριναν, την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου, κείμενο που προτείνει την απαγόρευση όλων των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου, είτε μέσω αγωγών είτε υπό μορφή LNG από την 1η Ιανουαρίου 2026, εκτός περιορισμένων εξαιρέσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ