
Στη «μέγγενη» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ και Κίνας βρίσκεται πλέον ο παγκόσμιος στόλος, με τη ναυτιλιακή κοινότητα να επιχειρεί να αποτιμήσει το εύρος των επιπτώσεων από τη συνεχιζόμενη εμπορική αντιπαράθεση των δύο υπερδυνάμεων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv εμβαθύνει στην έκθεση του παγκόσμιου στόλου στα «ειδικά» λιμενικά τέλη της Κίνας, εστιάζοντας σε καθέναν από τους βασικούς τύπους πλοίων.
Ειδικότερα, o παγκόσμιος στόλος των bulk carriers αριθμεί περίπου 14.500 ενεργά πλοία, εκ των οποίων 34 φέρουν τη σημαία των ΗΠΑ (0,2%), 25 είναι αμερικανικής ναυπήγησης (0,2%) και 299 είναι αμερικανικής ιδιοκτησίας ή/και διαχείρισης (2,1%). Για τα δεξαμενόπλοια, από τα 7.800 πλοία, 74 φέρουν τη σημαία των ΗΠΑ (0,9%), 60 έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ (0,8%) και 265 είναι αμερικανικής ιδιοκτησίας ή/και διαχείρισης (3,4%).
Όσον αφορά τα containerships, από τα περίπου 7.000 πλοία, 67 φέρουν τη σημαία των ΗΠΑ (1%), 39 είναι αμερικανικής ναυπήγησης (0,6%) και 149 αμερικανικής ιδιοκτησίας ή/και διαχείρισης (2,1%). Από την άλλη, ο στόλος των gas carries αριθμεί σχεδόν 2.500 πλοία, με μόλις ένα σημαίας ΗΠΑ, κανένα αμερικανικής κατασκευής και 58 αμερικανικής ιδιοκτησίας ή/και διαχείρισης (2,3%).
Αν και τα παραπάνω στοιχεία φαίνονται καθησυχαστικά, η εικόνα διαφοροποιείται σημαντικά όταν εξεταστεί η ρήτρα ιδιοκτησίας των κινεζικών τελών. Βάσει της εν λόγω ρήτρας, τα πλοία των οποίων η ιδιοκτήτρια οντότητα ανήκει κατά τουλάχιστον 25% σε αμερικανικά συμφέροντα εμπίπτουν στα «ειδικά» λιμενικά τέλη της Κίνας.
Υπό αυτό το πρίσμα, η έκθεση της Xclusiv εστιάζει στα πλοία που ανήκουν σε εταιρείες εισηγμένες στις ΗΠΑ. Ο στόλος των εν λόγω εταιρειών αριθμεί 617 bulk carriers (4% του στόλου τους), 928 δεξαμενόπλοια (12%), 383 containerships (5%) και 218 gas carriers (9%). Σημειώνεται, βέβαια, ότι δεν είναι ακόμη γνωστό πόσες από αυτές τις εταιρείες εμπίπτουν στο όριο του 25%.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ