
Στη «μέγγενη» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ και Κίνας βρίσκεται πλέον ο παγκόσμιος στόλος, με τη ναυτιλιακή κοινότητα να επιχειρεί να αποτιμήσει το εύρος των επιπτώσεων από τη συνεχιζόμενη εμπορική αντιπαράθεση των δύο υπερδυνάμεων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv εμβαθύνει στην έκθεση του παγκόσμιου στόλου στα «ειδικά» λιμενικά τέλη της Κίνας, εστιάζοντας σε καθέναν από τους βασικούς τύπους πλοίων.
Ειδικότερα, o παγκόσμιος στόλος των bulk carriers αριθμεί περίπου 14.500 ενεργά πλοία, εκ των οποίων 34 φέρουν τη σημαία των ΗΠΑ (0,2%), 25 είναι αμερικανικής ναυπήγησης (0,2%) και 299 είναι αμερικανικής ιδιοκτησίας ή/και διαχείρισης (2,1%). Για τα δεξαμενόπλοια, από τα 7.800 πλοία, 74 φέρουν τη σημαία των ΗΠΑ (0,9%), 60 έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ (0,8%) και 265 είναι αμερικανικής ιδιοκτησίας ή/και διαχείρισης (3,4%).
Όσον αφορά τα containerships, από τα περίπου 7.000 πλοία, 67 φέρουν τη σημαία των ΗΠΑ (1%), 39 είναι αμερικανικής ναυπήγησης (0,6%) και 149 αμερικανικής ιδιοκτησίας ή/και διαχείρισης (2,1%). Από την άλλη, ο στόλος των gas carries αριθμεί σχεδόν 2.500 πλοία, με μόλις ένα σημαίας ΗΠΑ, κανένα αμερικανικής κατασκευής και 58 αμερικανικής ιδιοκτησίας ή/και διαχείρισης (2,3%).
Αν και τα παραπάνω στοιχεία φαίνονται καθησυχαστικά, η εικόνα διαφοροποιείται σημαντικά όταν εξεταστεί η ρήτρα ιδιοκτησίας των κινεζικών τελών. Βάσει της εν λόγω ρήτρας, τα πλοία των οποίων η ιδιοκτήτρια οντότητα ανήκει κατά τουλάχιστον 25% σε αμερικανικά συμφέροντα εμπίπτουν στα «ειδικά» λιμενικά τέλη της Κίνας.
Υπό αυτό το πρίσμα, η έκθεση της Xclusiv εστιάζει στα πλοία που ανήκουν σε εταιρείες εισηγμένες στις ΗΠΑ. Ο στόλος των εν λόγω εταιρειών αριθμεί 617 bulk carriers (4% του στόλου τους), 928 δεξαμενόπλοια (12%), 383 containerships (5%) και 218 gas carriers (9%). Σημειώνεται, βέβαια, ότι δεν είναι ακόμη γνωστό πόσες από αυτές τις εταιρείες εμπίπτουν στο όριο του 25%.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ