
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Ο αριθμός των πλοιοκτητών που επενδύουν σε νεότευκτα containerships κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων είναι κάθε άλλο παρά μικρός. Σύμφωνα μάλιστα με την Alphaliner, το 72% των παραγγελιών έως σήμερα το 2025 αφορά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εναλλακτικών καυσίμων.
Παρ’ όλα αυτά, η χρήση εναλλακτικών καυσίμων ενέχει αρκετές αβεβαιότητες, τις οποίες οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές δεν μπορούν να αγνοήσουν. Μεταξύ αυτών, η περιορισμένη κλίμακα παραγωγής, αλλά και η έλλειψη μιας αποδοτικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Ως απότοκο, το ποσοστό των παραγγελιών για πλοία εναλλακτικών καυσίμων, ως αναλογία του συνόλου των παραγγελιών, καταγράφει πτώση για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Γενικότερα, ο ενθουσιασμός για εναλλακτικά καύσιμα έχει εξασθενήσει, ενώ η προσοχή των πλοιοκτητών έχει στραφεί στο «ημίμετρο» των πλοίων κατανάλωσης LNG. Σημειώνεται ότι, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025, το orderbook κατακλύζεται από πλοία διπλού καυσίμου-LNG σε ποσοστό 60%, έναντι 63% το 2024. Η συγκεκριμένη πτώση, αν και μικρή, καταδεικνύει τις αμφιβολίες των πλοιοκτητών γύρω από τις επενδύσεις σε πλοία μη συμβατικών καυσίμων.
Επιπροσθέτως, τα containerships διπλού καυσίμου-μεθανόλης στο orderbook κατέγραψαν πτώση από 18% το 2024 σε 12% τους πρώτους δέκα μήνες του 2025,
γεγονός που αντανακλά τις αβεβαιότητες που σχετίζονται με τη διαθεσιμότητα του καυσίμου. Καθώς η εναλλακτική της μεθανόλης «χάνει» έδαφος, η αναπλήρωσή τους γίνεται με πλοία συμβατικών καυσίμων. Πιο αναλυτικά, το ποσοστό των παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, μεταφορικής χωρητικότητας κάτω των 7.500 TEUs, έχει σημειώσει άνοδο από 19% το 2024 σε 28% το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ