
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ. Γιάννης Ξυλάς, Ταμίας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και Πρόεδρος της ΙΝΤΕRCARGO απευθύνοντας χαιρετισμό στο ευρωπαϊκό συνέδριο με τίτλο «Walking into a New Era» που φιλοξενεί στην Αθήνα το Short Sea Promotion Center Greece (SPC Greece).
Υπενθυμίζεται ότι η MEPC του ΙΜΟ για την υιοθέτηση του NZF ξεκινά σήμερα και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου.
Ο κ. Ξυλάς τόνισε ότι το πλαίσιο που προτείνεται φαίνεται «αρκετά προβληματικό και πολιτικής φύσεως και παρά τις προκλήσεις και τις ανησυχίες της βιομηχανίας μας, πολλές από τις οποίες δεν έχουν ληφθεί υπόψη από τα κράτη μέλη, θα καθορίσει την πορεία του κλάδους για τις επόμενες δεκαετίες».
Όπως τόνισε, η ναυτιλία για πρώτη φορά θα αποτελέσει τον μόνο παγκοσμίως κλάδο που θα διέπεται από έναν μηχανισμό τιμολόγησης εκπομπών άνθρακα. «Παρόλα αυτά πρέπει να θυμόμαστε ότι θα αποτελεί το πρώτο βήμα σε μια μακρά και πολύπλοκη διαδικασία».
Ο κ. Ξυλάς, με μακρά εμπειρία από τη συμμετοχή του σε θεσμικούς φορείς εκπροσώπησης του εφοπλισμού, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τα διάφορα περιφερειακά μέτρα που προκρίνονται. «Εάν συνεχίζουν να υπάρχουν ή ακόμη χειρότερα πληθύνουν, θα διακινδυνεύσουν τη δημιουργία ενός κατακερματισμένου ρυθμιστικού τοπίου που θα βλάψει το εμπόριο και τις κοινωνίες». Ιδιαίτερα δε για τη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων, η οποία αποτελεί πυλώνα της ευρωπαϊκής οικονομίας όπως σημείωσε, «το FuelEU Maritime και η ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο για την ανταγωνιστικότητά της. Τα μέτρα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα φορτία να απομακρύνονται από το θαλάσσιο μεταφορικό σύστημα προς το οδικό δίκτυο». Πέραν των επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του στόλου, ο κ. Ξυλάς μίλησε και για την ανάγκη επενδύσεων στα λιμάνια της ΕΕ, πολλά από τα οποία δεν διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές για την τροφοδοσία πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα.
Ακόμη, στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε και σε άλλες σημαντικές προκλήσεις στις οποίες καλείται να ανταπεξέλθει η ναυτιλία στο σύνολό της: «η αποανθρακοποίηση αποτελεί την κορυφαία πρόκληση που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας, αλλά δεν είναι η μοναδική. Όλοι οι κλάδοι, από την ποντοπόρο ναυτιλία έως και τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, πρέπει να διαχειριστούν προκλήσεις όπως την ψηφιοποίηση, τα αυξημένα διοικητικά κόστη, τη διατήρηση και εκπαίδευση των ναυτικών, τη θαλάσσια ασφάλεια και την ανάγκη για βιώσιμες επενδύσεις».
Τέλος, στο ίδιο πλαίσιο ο κ. Ξυλάς υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας όλων των stakeholders του κλάδου. «Πρέπει να μιλάμε με ενιαία φωνή. Όταν είμαστε διχασμένοι διακινδυνεύουμε κατακερματισμένα ρυθμιστικά πλαίσια που περιπλέκουν παρά υποστηρίζουν τις φιλοδοξίες μας».
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ