
«Φουρτούνες» προμηνύονται για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, τα κέρδη των οποίων αναμένεται να συρρικνωθούν μετά τις πρόσφατες αναταράξεις στη ναυλαγορά των containerships.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry υποχώρησε στα $1.669/FEU την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου. Ως εκ τούτου ανέρχεται πλέον σε χαμηλό περίπου είκοσι μηνών, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 52% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, οι spot ναύλοι στη γραμμή Σαγκάη-Λος Άντζελες, την πιο πολυσύχναστη εμπορική διαδρομή των containerships, μειώθηκαν κατά 58% σε ετήσια βάση και διαμορφώνονται πλέον στα $2.196/FEU.
Όπως υπογραμμίζει ο αναλυτής της Jefferies, Omar Nokta, οι spot ναύλοι των containerships έχουν «πέσει» κάτω από το κρίσιμο όριο των $2.200/FEU, το οποίο αποτελεί κατώτατο σημείο κερδοφορίας για τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών. «Οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει κάτω από το “νεκρό σημείο” των liner εταιρειών για πρώτη φορά από τα τέλη του 2023», τόνισε ο Nokta.
Η παρατεταμένη πτώση των ναύλων αποδίδεται κυρίως στη μειωμένη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές, απόρροια της δασμολογικής πολιτικής του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλτ Τραμπ. Επιπλέον, η καθοδική πορεία της ναυλαγοράς συμπίπτει με την αποδυνάμωση της αμερικανικής οικονομίας και τις αυξανόμενες ανησυχίες υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά των containerships.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα πίεσης για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, οι οποίες θα κληθούν να παροπλίσουν μέρος της μεταφορικής τους ικανότητας, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες που προκαλεί η πτωτική τάση των ναύλων. Σε κάθε περίπτωση, ο Nokta εκτιμά ότι το δ΄ τρίμηνο του 2025 θα αποτελέσει το πιο αδύναμο για την αγορά των containerships από το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί αναβάθμισε και ενίσχυσε 11 σχολεία στην Κάλυμνο, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine. Οι παρεμβάσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα…
Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, έχει ακινητοποιηθεί καθώς οι καβοδέτες ξεκίνησαν 48ωρη απεργία το μεσημέρι της Τετάρτης 8 Οκτωβρίου,…
Αναντίρρητα, η Κίνα αλλά και οι ΗΠΑ διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, με την Ευρώπη μέχρι στιγμής να κατέχει σημαντικά μικρότερο μερίδιο…
Η Airbus έσπασε ένα σημαντικό ρεκόρ στις 7 Οκτωβρίου, όταν ο τύπος αεροσκάφους της, A320, ξεπέρασε το Boeing 737 και έγινε το αεροσκάφος με…
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων λιμενικών τελών του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), που στοχεύουν στην ανατροπή…
Το τελευταίο διάστημα, η ναυτιλιακή βιομηχανία, πέρα από τις εξελίξεις γύρω από τα λιμενικά τέλη, έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην επερχόμενη συνεδρίαση της…
Η δραστηριότητα του Έλληνα πλοιοκτήτη Β. Μαρινάκη εκτείνεται σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Πέρα από τις πρόσφατες παραγγελίες για ναυπήγηση containerships, η…
Στο στόχαστρο της Δανίας βρίσκονται εκ νέου τα πλοία του «σκιώδους στόλου», με τη χώρα της Βαλτικής να προχωρά στη λήψη νέων μέτρων για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ