
«Φουρτούνες» προμηνύονται για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, τα κέρδη των οποίων αναμένεται να συρρικνωθούν μετά τις πρόσφατες αναταράξεις στη ναυλαγορά των containerships.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry υποχώρησε στα $1.669/FEU την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου. Ως εκ τούτου ανέρχεται πλέον σε χαμηλό περίπου είκοσι μηνών, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 52% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, οι spot ναύλοι στη γραμμή Σαγκάη-Λος Άντζελες, την πιο πολυσύχναστη εμπορική διαδρομή των containerships, μειώθηκαν κατά 58% σε ετήσια βάση και διαμορφώνονται πλέον στα $2.196/FEU.
Όπως υπογραμμίζει ο αναλυτής της Jefferies, Omar Nokta, οι spot ναύλοι των containerships έχουν «πέσει» κάτω από το κρίσιμο όριο των $2.200/FEU, το οποίο αποτελεί κατώτατο σημείο κερδοφορίας για τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών. «Οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει κάτω από το “νεκρό σημείο” των liner εταιρειών για πρώτη φορά από τα τέλη του 2023», τόνισε ο Nokta.
Η παρατεταμένη πτώση των ναύλων αποδίδεται κυρίως στη μειωμένη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές, απόρροια της δασμολογικής πολιτικής του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλτ Τραμπ. Επιπλέον, η καθοδική πορεία της ναυλαγοράς συμπίπτει με την αποδυνάμωση της αμερικανικής οικονομίας και τις αυξανόμενες ανησυχίες υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά των containerships.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα πίεσης για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, οι οποίες θα κληθούν να παροπλίσουν μέρος της μεταφορικής τους ικανότητας, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες που προκαλεί η πτωτική τάση των ναύλων. Σε κάθε περίπτωση, ο Nokta εκτιμά ότι το δ΄ τρίμηνο του 2025 θα αποτελέσει το πιο αδύναμο για την αγορά των containerships από το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ