
«Φουρτούνες» προμηνύονται για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, τα κέρδη των οποίων αναμένεται να συρρικνωθούν μετά τις πρόσφατες αναταράξεις στη ναυλαγορά των containerships.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της Drewry υποχώρησε στα $1.669/FEU την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου. Ως εκ τούτου ανέρχεται πλέον σε χαμηλό περίπου είκοσι μηνών, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 52% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, οι spot ναύλοι στη γραμμή Σαγκάη-Λος Άντζελες, την πιο πολυσύχναστη εμπορική διαδρομή των containerships, μειώθηκαν κατά 58% σε ετήσια βάση και διαμορφώνονται πλέον στα $2.196/FEU.
Όπως υπογραμμίζει ο αναλυτής της Jefferies, Omar Nokta, οι spot ναύλοι των containerships έχουν «πέσει» κάτω από το κρίσιμο όριο των $2.200/FEU, το οποίο αποτελεί κατώτατο σημείο κερδοφορίας για τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών. «Οι ναύλοι έχουν υποχωρήσει κάτω από το “νεκρό σημείο” των liner εταιρειών για πρώτη φορά από τα τέλη του 2023», τόνισε ο Nokta.
Η παρατεταμένη πτώση των ναύλων αποδίδεται κυρίως στη μειωμένη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές, απόρροια της δασμολογικής πολιτικής του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλτ Τραμπ. Επιπλέον, η καθοδική πορεία της ναυλαγοράς συμπίπτει με την αποδυνάμωση της αμερικανικής οικονομίας και τις αυξανόμενες ανησυχίες υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά των containerships.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα πίεσης για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, οι οποίες θα κληθούν να παροπλίσουν μέρος της μεταφορικής τους ικανότητας, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες που προκαλεί η πτωτική τάση των ναύλων. Σε κάθε περίπτωση, ο Nokta εκτιμά ότι το δ΄ τρίμηνο του 2025 θα αποτελέσει το πιο αδύναμο για την αγορά των containerships από το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ