
Το 2025 αποτελεί επίσημα έτος-ορόσημο για την ενεργειακή μετάβαση. Σύμφωνα με το BBC, για πρώτη φορά στα χρονικά, η χρήση ανανεώσιμων πηγών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ξεπέρασε τη χρήση άνθρακα για τον ίδιο σκοπό, κατά το πρώτο μισό του 2025. Βέβαια, μέχρι και το 2024, ο άνθρακας ‒ξεχωριστά‒ παρέμεινε η πιο δημοφιλής πηγή ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Πρόκειται για μια πρωτιά που διατηρούσε τα τελευταία 50 χρόνια.
Παρά τον ασταμάτητο ρυθμό υπό τον οποίο αυξάνεται η ζήτηση για ηλεκτρισμό παγκοσμίως, η ανάπτυξη των ΑΠΕ δεν παρέμεινε στάσιμη. Μάλιστα, οι ΑΠΕ κατάφεραν να ανταποκριθούν ακόμα και στο 100% των εν λόγω απαιτήσεων. Επιπλέον, η ανάπτυξη των ΑΠΕ αποτέλεσε κίνητρο ώστε η χρήση άνθρακα ή και αερίου να χαράξει ελαφρώς καθοδική πορεία.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, την ίδια περίοδο, ενώ αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Κίνα πρωτοστάτησαν στη χρήση καθαρών πηγών ενέργειας, πιο εύρωστα κράτη της Δύσης όπως κράτη-μέλη της ΕΕ και ΗΠΑ, στράφηκαν έντονα στη χρήση υδρογονανθράκων.
Μάλιστα, η παραγωγή ηλεκτρισμού μέσω ηλιακής ενέργειας επιμερίζεται κατεξοχήν σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, και συγκεκριμένα σε ποσοστό 58%. Η προτίμησή τους αυτή μπορεί να αποδοθεί στο χαμηλό κόστος της ηλιακής ενέργειας. Από το 1975, έχει καταγράψει πτώση κατά 99,9%, καθιστώντας την ιδιαίτερα ανταγωνιστική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί αναβάθμισε και ενίσχυσε 11 σχολεία στην Κάλυμνο, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine. Οι παρεμβάσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα…
Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, έχει ακινητοποιηθεί καθώς οι καβοδέτες ξεκίνησαν 48ωρη απεργία το μεσημέρι της Τετάρτης 8 Οκτωβρίου,…
Αναντίρρητα, η Κίνα αλλά και οι ΗΠΑ διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, με την Ευρώπη μέχρι στιγμής να κατέχει σημαντικά μικρότερο μερίδιο…
Η Airbus έσπασε ένα σημαντικό ρεκόρ στις 7 Οκτωβρίου, όταν ο τύπος αεροσκάφους της, A320, ξεπέρασε το Boeing 737 και έγινε το αεροσκάφος με…
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων λιμενικών τελών του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), που στοχεύουν στην ανατροπή…
Το τελευταίο διάστημα, η ναυτιλιακή βιομηχανία, πέρα από τις εξελίξεις γύρω από τα λιμενικά τέλη, έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην επερχόμενη συνεδρίαση της…
Η δραστηριότητα του Έλληνα πλοιοκτήτη Β. Μαρινάκη εκτείνεται σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Πέρα από τις πρόσφατες παραγγελίες για ναυπήγηση containerships, η…
Στο στόχαστρο της Δανίας βρίσκονται εκ νέου τα πλοία του «σκιώδους στόλου», με τη χώρα της Βαλτικής να προχωρά στη λήψη νέων μέτρων για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ