
Επταπλάσιες ήταν οι εξαγωγές φυσικού αερίου της χώρας μας κατά το 9μηνο του 2025 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ. Η εκτόξευση των εξαγωγών σε συνδυασμό με τη σημαντική άνοδο της εγχώριας ζήτησης οδήγησαν σε αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου κατά 16,66 %.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία:
Η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των εξαγωγών, ανήλθε σε 56,36 τερραβατώρες (TWh), αυξημένη κατά 16,66% σε σχέση με τις 48,31 TWh του αντίστοιχου διαστήματος του 2024. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην ραγδαία ενίσχυση των εξαγωγών, που διαμορφώθηκαν σε 5,06 TWh, από μόλις 0,66 TWh το 2024, σημειώνοντας αύξηση που ξεπερνά το +667% (δηλαδή αυξήθηκαν πάνω από 7 φορές), καθώς και την ενίσχυση της εγχώριας κατανάλωσης κατά 7,66%, φτάνοντας τις 51,3 TWh, έναντι 47,65 TWh πέρυσι.
Ως προς τις κατηγορίες καταναλωτών, η ηλεκτροπαραγωγή συνεχίζει να αποτελεί τον βασικό καταναλωτή, καλύπτοντας το 71% της εγχώριας ζήτησης, με 36,45 TWh. Η κατανάλωση μέσω των δικτύων διανομής σημείωσε αύξηση κατά 18,05% στις 9,42 TWh, αντιπροσωπεύοντας το 18% της εγχώριας ζήτησης, ενώ οι βιομηχανίες και οι σταθμοί CNG κατέγραψαν μείωση κατά 16.97%, καλύπτοντας το 11% της κατανάλωσης φυσικού αερίου στη χώρα.
Σχετικά με τις εισαγωγές, ενισχύθηκε σημαντικά ο ρόλος του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καλύπτοντας άνω του 40% των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου σε σύγκριση με περίπου 26% στους πρώτους 9 μήνες του 2024, με το σημείο της Αγίας Τριάδας (Ρεβυθούσα) να αποτελεί την βασική πύλη εισόδου και την Αμφιτρίτη (FSRU Αλεξανδρούπολης) να ακολουθεί. Παρά το γεγονός ότι ο σταθμός της Ρεβυθούσας παρέμεινε εκτός λειτουργίας λόγω προγραμματισμένης συντήρησης για το διάστημα 22/5-11/6, η Ρεβυθούσα κάλυψε το 39% των συνολικών εισαγωγών αερίου της χώρας, υποδεχόμενη 36 δεξαμενόπλοια LNG, αριθμό υπερδιπλάσιο σε σχέση με τα 17 δεξαμενόπλοια του αντίστοιχου διαστήματος του 2024. Οι ποσότητες που εκφορτώθηκαν ανήλθαν σε 22,41 TWh, αυξημένες κατά 81,60% σε σχέση με τις 12,34 TWh το 2024. Μέσω της Αμφιτρίτης (του FSRU Αλεξανδρούπολης), μέχρι τις 22/1 είχαν εισαχθεί συνολικά 1,03 TWh LNG, όταν οι υπηρεσίες αεριοποίησης του Σταθμού τέθηκαν προσωρινά εκτός λειτουργίας.
Κύριος προμηθευτής LNG ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, με τις ποσότητες που εκφορτώθηκαν να φτάνουν τις 19,62 TWh (88% του συνόλου), έναντι 8,02 TWh πέρυσι. Ακολούθησαν η Νιγηρία με 1,37 TWh, η Νορβηγία με 0,93 TWh και η Αλγερία με 0,49 TWh.
Όσον αφορά τις χερσαίες εισαγωγές, μέσω του Σιδηροκάστρου που κάλυψε το 45% των συνολικών εισαγωγών της χώρας, εισήχθησαν 25,46 TWh, ποσότητα μειωμένη κατά 3,3% σε σχέση με πέρυσι (26,32 TWh), ενώ μέσω της Νέας Μεσημβρίας (διασύνδεση με τον TAP) οι εισαγωγές έφτασαν τις 8,2 TWh, έναντι 9,61 TWh το 2024, σημειώνοντας μείωση κατά 14,67%.
Τέλος, η υπηρεσία LNG Truck Loading του ΔΕΣΦΑ στον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας κατέγραψε δυναμική ανάπτυξη, με τη φόρτωση 494 φορτηγών μεταφοράς LNG στο εννεάμηνο του 2025 έναντι 174 φορτηγών πέρυσι και την μεταφορά 148,05 GWh την ίδια χρονική περίοδο έναντι 51,28 GWh το 2024, καταγράφοντας τριπλασιασμό. “Η δυναμική αύξηση των φορτίων επιβεβαιώνει ότι η υπηρεσία αναγνωρίζεται ως μια ευέλικτη και αποδοτική λύση για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών απομακρυσμένων δικτύων διανομής και βιομηχανικών καταναλωτών στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή”, αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ