
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv αναλύει τα στατιστικά δεδομένα του υπάρχοντος εμπορικού στόλου, αλλά και των παραγγελιών για νεότευκτα.
Ο υπάρχων στόλος των bulk carriers, με βάση τα δεδομένα του Σεπτεμβρίου, απαρτίζεται σήμερα από 14.485 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 1.058,19 εκατ. dwt. Τα περισσότερα εξ αυτών, δηλαδή τα 5.070, ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία των 11 έως 15 ετών. Παράλληλα, 2.468 πλοία ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 6 έως 10 ετών, 2.874 είναι 0 έως 5 ετών, ενώ 4.073 (δηλαδή το 28% του ενεργού στόλου) έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 16 χρόνια. Κυρίαρχος τύπος πλοίου σε κάθε ηλικιακή κατηγορία είναι τα Handymaxes/Supramaxes, με εξαίρεση τα 764 πλοία που ξεπερνούν τα 26 έτη και απαρτίζονται κυρίως από small bulkers. Σημειώνεται επιπλέον ότι η μέση ηλικία του εν λόγω στόλου διαμορφώνεται στα 12,5 έτη. Τα υπό παραγγελία bulk carriers, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, αντιστοιχούν πλέον στο 10,7% ‒σε όρους dwt‒, έναντι 10,3% κατά την ίδια περίοδο το 2024.
Όσον αφορά τον στόλο των δεξαμενόπλοιων, σήμερα απαρτίζεται από 7.820 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 706,87 εκατ. dwt. Σε σύγκριση με τα bulkers, ο στόλος των tankers είναι γηραιότερος, με μια μέση ηλικία των 13,9 χρόνων, καθώς η πλειοψηφία των πλοίων, δηλαδή 2.227 εξ αυτών, ανήκουν στο ηλικιακό προφίλ των 16 έως 20 ετών. Από την άλλη, τα δεξαμενόπλοια που ξεπερνούν σε ηλικία τα 25 έτη είναι κατά 53,8% λιγότερα. Τη δημοφιλέστερη κατηγορία δεξαμενόπλοιων, με 1.903 πλοία, αποτελούν τα small tankers. Ακολουθούν με μικρή διαφορά τα MR2s, τα οποία αριθμούν 1.829 πλοία. Σε όρους dwt, η αναλογία των παραγγελιών για νεότευκτα tankers ως προς τον υπάρχοντα στόλο ανήλθε στο 15,2% τον φετινό Σεπτέμβριο, σε σχέση με 12,9% έναν χρόνο πριν.
Πηγή: Xclusiv ORDERBOOK & FLEET STATISTICS REPORT SEPTEMBER 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις απόψεις τους σχετικά με το ακανθώδες ζήτημα των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και τις λεπτές ισορροπίες μεταξύ αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ή επέκτασης μέσω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο φιλοξένησαν από την 1η έως και την 3η Οκτωβρίου τις εργασίες δύο σημαντικών επιτροπών της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων…
Υπέκυψε στα τραύματά του ένα μέλος του πληρώματος του υπό ολλανδική σημαία φορτηγού πλοίου «Minervagracht», το οποίο δέχθηκε επίθεση από τους αντάρτες Χούθι στον…
«Η στρατηγική σχέση της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι αναβαθμισμένη και σαφώς ισχυροποιημένη. Μελετούμε από κοινού ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο πλαίσιο, που…
Στην καθοριστική σημασία που διαδραματίζουν οι ναυτικοί, αλλά και γενικότερα στον ανθρώπινο παράγοντα στον κλάδο της ναυτιλίας, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η Karin Orsel, Πρόεδρος…
Την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στη ναυτιλία τακτικών γραμμών σκιαγραφεί με νέα της ανάλυση η Sea-Intelligence. Βάσει των δεδομένων σχετικά με την εξέλιξη…
Το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της ΤΕΝ προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, κατόπιν παραλαβής νεότευκτου πλοίου από τα ναυπηγεία HD Hyundai Heavy Industries της Ν.…
Διάφορες περιοχές ανά την Κίνα, όπως οι πόλεις Chongqing και Chengdu, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από το θαλάσσιο μέτωπο, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ