
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv αναλύει τα στατιστικά δεδομένα του υπάρχοντος εμπορικού στόλου, αλλά και των παραγγελιών για νεότευκτα.
Ο υπάρχων στόλος των bulk carriers, με βάση τα δεδομένα του Σεπτεμβρίου, απαρτίζεται σήμερα από 14.485 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 1.058,19 εκατ. dwt. Τα περισσότερα εξ αυτών, δηλαδή τα 5.070, ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία των 11 έως 15 ετών. Παράλληλα, 2.468 πλοία ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 6 έως 10 ετών, 2.874 είναι 0 έως 5 ετών, ενώ 4.073 (δηλαδή το 28% του ενεργού στόλου) έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 16 χρόνια. Κυρίαρχος τύπος πλοίου σε κάθε ηλικιακή κατηγορία είναι τα Handymaxes/Supramaxes, με εξαίρεση τα 764 πλοία που ξεπερνούν τα 26 έτη και απαρτίζονται κυρίως από small bulkers. Σημειώνεται επιπλέον ότι η μέση ηλικία του εν λόγω στόλου διαμορφώνεται στα 12,5 έτη. Τα υπό παραγγελία bulk carriers, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου, αντιστοιχούν πλέον στο 10,7% ‒σε όρους dwt‒, έναντι 10,3% κατά την ίδια περίοδο το 2024.
Όσον αφορά τον στόλο των δεξαμενόπλοιων, σήμερα απαρτίζεται από 7.820 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 706,87 εκατ. dwt. Σε σύγκριση με τα bulkers, ο στόλος των tankers είναι γηραιότερος, με μια μέση ηλικία των 13,9 χρόνων, καθώς η πλειοψηφία των πλοίων, δηλαδή 2.227 εξ αυτών, ανήκουν στο ηλικιακό προφίλ των 16 έως 20 ετών. Από την άλλη, τα δεξαμενόπλοια που ξεπερνούν σε ηλικία τα 25 έτη είναι κατά 53,8% λιγότερα. Τη δημοφιλέστερη κατηγορία δεξαμενόπλοιων, με 1.903 πλοία, αποτελούν τα small tankers. Ακολουθούν με μικρή διαφορά τα MR2s, τα οποία αριθμούν 1.829 πλοία. Σε όρους dwt, η αναλογία των παραγγελιών για νεότευκτα tankers ως προς τον υπάρχοντα στόλο ανήλθε στο 15,2% τον φετινό Σεπτέμβριο, σε σχέση με 12,9% έναν χρόνο πριν.
Πηγή: Xclusiv ORDERBOOK & FLEET STATISTICS REPORT SEPTEMBER 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Νέος πρόεδρος του Eurogroup εξελέγη σήμερα ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης. Η διάρκεια της θητείας του είναι δυόμισι χρόνια. Αναλαμβάνει καθήκοντα από αύριο.…

Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ