
Τις στρατηγικές που ακολουθεί η εταιρεία της αναφορικά με την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου και την ανάγκη κατάρτισης και επανεκπαίδευσης επαγγελματιών του κλάδου σε στεριά και θάλασσα ανέδειξε η κ. Σεμίραμις Παληού, CEO της Diana Shipping, στο 15ο Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum, όπου συμμετείχε ως ομιλήτρια σε πάνελ.
Θέλοντας να υπερθεματίσει την αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει σήμερα τις επενδυτικές αποφάσεις σε σχέση με το παρελθόν, λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών και των απαιτήσεων του διεθνούς νομοθέτη, η κ. Παληού τόνισε χαρακτηριστικά: «Όταν ο πατέρας μου παράγγελνε ή αγόραζε πλοία, στις υποθέσεις του δεν ήταν ότι το πλοίο θα καταστεί ξεπερασμένο (obsolete) σε δέκα χρόνια».
Σε ερώτηση για το πως μπορεί μια εταιρεία να καταρτίσει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική παραμένοντας παράλληλα ευέλικτη, η κ. Παληού ανέφερε ότι η Diana επενδύει σε μακροπρόθεσμες συνεργασίες και ακολουθεί μια πειθαρχημένη στρατηγική ναυλώσεων, η οποία, από τη μία λειτουργία ως εργαλείο αντιστάθμισης του κινδύνου έναντι της μεταβλητότητας της αγοράς, και από την άλλη παρέχει σταθερότητα για τις ταμειακές ροές της εταιρείας.
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, που αποτελεί και την κυριότερη πρόκληση για τη ναυτιλία σήμερα, όπως διατυπώθηκε σχεδόν από το σύνολο των ομιλητών στο χθεσινό συνέδριο, η CEO της Diana Shipping εξέφρασε την άποψη ότι αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εταιρείας αλλά και ευκαιρία ανάπτυξης. Στο ίδιο μήκος κύματος, σε σχετική ερώτηση για το ESG, επεσήμανε ότι «αποτελεί ένα πλαίσιο για να αξιολογήσουμε τον αντίκτυπό μας στην κοινωνία και στον πλανήτη. Το βλέπουμε ως έναν τρόπο να γίνουμε καλύτερη εταιρεία, όχι ως κόστος». Μάλιστα, η κ. Παληού συνέκρινε τις απαιτήσεις του ESG με αυτές του Κώδικα ISM όταν άρχισε να εφαρμόζεται. Επεσήμανε ότι στην αρχή η ναυτιλιακή κοινότητα ήταν ανήσυχη για τον αντίκτυπό του, ωστόσο εν τέλει συντέλεσε ώστε ο κλάδος να βελτιώσει τα πρότυπα ασφαλείας του.
Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη προσέλκυσης και διατήρησης ταλαντούχων επαγγελματιών σε στεριά και θάλασσα προκειμένου ο κλάδος να επιτύχει λειτουργική αριστεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ