
Τις στρατηγικές που ακολουθεί η εταιρεία της αναφορικά με την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου και την ανάγκη κατάρτισης και επανεκπαίδευσης επαγγελματιών του κλάδου σε στεριά και θάλασσα ανέδειξε η κ. Σεμίραμις Παληού, CEO της Diana Shipping, στο 15ο Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum, όπου συμμετείχε ως ομιλήτρια σε πάνελ.
Θέλοντας να υπερθεματίσει την αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει σήμερα τις επενδυτικές αποφάσεις σε σχέση με το παρελθόν, λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών και των απαιτήσεων του διεθνούς νομοθέτη, η κ. Παληού τόνισε χαρακτηριστικά: «Όταν ο πατέρας μου παράγγελνε ή αγόραζε πλοία, στις υποθέσεις του δεν ήταν ότι το πλοίο θα καταστεί ξεπερασμένο (obsolete) σε δέκα χρόνια».
Σε ερώτηση για το πως μπορεί μια εταιρεία να καταρτίσει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική παραμένοντας παράλληλα ευέλικτη, η κ. Παληού ανέφερε ότι η Diana επενδύει σε μακροπρόθεσμες συνεργασίες και ακολουθεί μια πειθαρχημένη στρατηγική ναυλώσεων, η οποία, από τη μία λειτουργία ως εργαλείο αντιστάθμισης του κινδύνου έναντι της μεταβλητότητας της αγοράς, και από την άλλη παρέχει σταθερότητα για τις ταμειακές ροές της εταιρείας.
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, που αποτελεί και την κυριότερη πρόκληση για τη ναυτιλία σήμερα, όπως διατυπώθηκε σχεδόν από το σύνολο των ομιλητών στο χθεσινό συνέδριο, η CEO της Diana Shipping εξέφρασε την άποψη ότι αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εταιρείας αλλά και ευκαιρία ανάπτυξης. Στο ίδιο μήκος κύματος, σε σχετική ερώτηση για το ESG, επεσήμανε ότι «αποτελεί ένα πλαίσιο για να αξιολογήσουμε τον αντίκτυπό μας στην κοινωνία και στον πλανήτη. Το βλέπουμε ως έναν τρόπο να γίνουμε καλύτερη εταιρεία, όχι ως κόστος». Μάλιστα, η κ. Παληού συνέκρινε τις απαιτήσεις του ESG με αυτές του Κώδικα ISM όταν άρχισε να εφαρμόζεται. Επεσήμανε ότι στην αρχή η ναυτιλιακή κοινότητα ήταν ανήσυχη για τον αντίκτυπό του, ωστόσο εν τέλει συντέλεσε ώστε ο κλάδος να βελτιώσει τα πρότυπα ασφαλείας του.
Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη προσέλκυσης και διατήρησης ταλαντούχων επαγγελματιών σε στεριά και θάλασσα προκειμένου ο κλάδος να επιτύχει λειτουργική αριστεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Στο 8,2% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, έναντι 8,6% το β’ τρίμηνο 2025 και 9% το γ’ τρίμηνο…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ