
Τις στρατηγικές που ακολουθεί η εταιρεία της αναφορικά με την ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου και την ανάγκη κατάρτισης και επανεκπαίδευσης επαγγελματιών του κλάδου σε στεριά και θάλασσα ανέδειξε η κ. Σεμίραμις Παληού, CEO της Diana Shipping, στο 15ο Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum, όπου συμμετείχε ως ομιλήτρια σε πάνελ.
Θέλοντας να υπερθεματίσει την αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει σήμερα τις επενδυτικές αποφάσεις σε σχέση με το παρελθόν, λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών και των απαιτήσεων του διεθνούς νομοθέτη, η κ. Παληού τόνισε χαρακτηριστικά: «Όταν ο πατέρας μου παράγγελνε ή αγόραζε πλοία, στις υποθέσεις του δεν ήταν ότι το πλοίο θα καταστεί ξεπερασμένο (obsolete) σε δέκα χρόνια».
Σε ερώτηση για το πως μπορεί μια εταιρεία να καταρτίσει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική παραμένοντας παράλληλα ευέλικτη, η κ. Παληού ανέφερε ότι η Diana επενδύει σε μακροπρόθεσμες συνεργασίες και ακολουθεί μια πειθαρχημένη στρατηγική ναυλώσεων, η οποία, από τη μία λειτουργία ως εργαλείο αντιστάθμισης του κινδύνου έναντι της μεταβλητότητας της αγοράς, και από την άλλη παρέχει σταθερότητα για τις ταμειακές ροές της εταιρείας.
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, που αποτελεί και την κυριότερη πρόκληση για τη ναυτιλία σήμερα, όπως διατυπώθηκε σχεδόν από το σύνολο των ομιλητών στο χθεσινό συνέδριο, η CEO της Diana Shipping εξέφρασε την άποψη ότι αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εταιρείας αλλά και ευκαιρία ανάπτυξης. Στο ίδιο μήκος κύματος, σε σχετική ερώτηση για το ESG, επεσήμανε ότι «αποτελεί ένα πλαίσιο για να αξιολογήσουμε τον αντίκτυπό μας στην κοινωνία και στον πλανήτη. Το βλέπουμε ως έναν τρόπο να γίνουμε καλύτερη εταιρεία, όχι ως κόστος». Μάλιστα, η κ. Παληού συνέκρινε τις απαιτήσεις του ESG με αυτές του Κώδικα ISM όταν άρχισε να εφαρμόζεται. Επεσήμανε ότι στην αρχή η ναυτιλιακή κοινότητα ήταν ανήσυχη για τον αντίκτυπό του, ωστόσο εν τέλει συντέλεσε ώστε ο κλάδος να βελτιώσει τα πρότυπα ασφαλείας του.
Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη προσέλκυσης και διατήρησης ταλαντούχων επαγγελματιών σε στεριά και θάλασσα προκειμένου ο κλάδος να επιτύχει λειτουργική αριστεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα…
Με «χαμόγελα» ολοκληρώθηκε το γ΄ τρίμηνο του έτους για την Embraer, καθώς η βραζιλιάνικη εταιρεία συνέχισε με γοργούς ρυθμούς τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Κατά…
Από τις αρχές του 2025, η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια…
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ